Norum`s mini hjemmekino. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 135
    Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ja ok. da har missforstått det med biamp.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Norum
    ja ok. da har missforstått det med biamp.
    Du kan enten biampe frontene, eller bruke den siste kanalen til multizone. (lyd i annet rom)

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da fikk jeg svaret på det også Beklager alle mine spørsmål, men har et til. Jeg kjøpte B&W 309 på onsdag, han på hifiklubben så at de trengte sånn ca 48 timer innspillings tid, men hvor høyt kan jeg spille nå i starten? kan jeg kjøre på med så høyt det går eller burde jeg være litt forsiktig? fikk også vite at hvis jeg kobler den ene hten i motfase så skal det gå fortere å spille dem inn, stemmer dette?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk, da fikk jeg svaret på det også Beklager alle mine spørsmål, men har et til. Jeg kjøpte B&W 309 på onsdag, han på hifiklubben så at de trengte sånn ca 48 timer innspillings tid, men hvor høyt kan jeg spille nå i starten? kan jeg kjøre på med så høyt det går eller burde jeg være litt forsiktig? fikk også vite at hvis jeg kobler den ene hten i motfase så skal det gå fortere å spille dem inn, stemmer dette?
    Vi er jo her får å hjelpe hverandre, er vi ikke? Tar nok litt mer enn 48 timer. Kan vel tippe rundt 200. Man kan sette den ene HT med feil fase og rette den mot den andre. Kan jo bli upraktisk om man skal bruke de i mellomtiden. Det er jo helt opp til deg hva du vil gjøre da. Hadde vel ikke gjort det selv da jeg sitter et par timer om dagen å hører musikk

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja det blir veldig upraktisk, blir en del timer hver dag med musikk så jeg lar dem stå slik dem gjør nå jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja det blir veldig upraktisk, blir en del timer hver dag med musikk så jeg lar dem stå slik dem gjør nå jeg.
    Kan vel si det er mest nyttig ja. Du får holde oss oppdatert. Gi litt info åssen lyden blir etterhvert

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. har planer for rommet der anlegget står i. skal gjøre noen forandringer nå snart. Må bare bli ferdig med eksamenshellvete:evil:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med utstyret og lykke til ned videre forbedringer!

Det noen gjør med motfase er å sette høyttalerene helt inntil hverandre front mot front og gjerne legger en dyne over. Dette gjør at høyttalerene kan stå å spille med brukbart volum gjerne flere dager i strekk uten at det bråker så mye i resten av rommet/huset. Har aldri følt behov for å teste denne fremgangsmåten selv...

Bruker du høyttalerene dine normalt kommer godlyden mer og mer etterhvert.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. takk for det Jeg må si jeg er litt skeptisk til den metoden, personlig synes jeg det er mer artig å ha htene slik de står og heller høre lyden blir bedre og bedre etterhvert.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på en ting, Når jeg kjøpte den reciveren jeg har (Denon 1803) så var det ikke den orginale fjernkontrollen som fulgte men, Er det en del innstillinger jeg går glipp siden jeg ikke har den orginale?

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjorde en test i dag.

Jeg fant ut at jeg skulle prøve å teste høytalerene mine på en stereo forsterker. satt høytalerene opp i stua der anlegget til faren min står og koblet det til. Du verden for en totalt annerledes lyd opplevelse det var. Lydbildet ble totalt forandret, ht fikk mye mer luft rundt seg oppe i stua.Ble plutselig morsomt å høre på musikk igjen:-D Legger ved noen bilder, også må dere se det fete ute anlegget vi har bygget oss

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg fant ut at jeg skulle prøve å teste høytalerene mine på en stereo forsterker. satt høytalerene opp i stua der anlegget til faren min står og koblet det til. Du verden for en totalt annerledes lyd opplevelse det var. Lydbildet ble totalt forandret, ht fikk mye mer luft rundt seg oppe i stua.Ble plutselig morsomt å høre på musikk igjen:-D Legger ved noen bilder, også må dere se det fete ute anlegget vi har bygget oss
    Ingen ting er bedre enn at du ble fornøyd.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så sant så sant det du sier der.:-D

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg nye HT kabler. Ble Xindak SC-01, Bestilte meg også nye signalkabler, de også fra Xindak. Farlig å sitte inne på en lørdag når man nettopp har fått lønn. Er jo så mye snacks man kan bestille til anlegget:-D

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mine Xindak ht kabler i dag. Strålende fornøyd

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste ut noen nye bakhøytalere nå om noen få minutter, siden jeg for tiden ikke har noen egentlig. Hadde noen JBL TLX 320 liggenede i uteboden som nå skal testen, Jeg spår total katastrofe hehe. Legger ut noen bilder av dem. Fikk nye ht kabler her om dagen også. la med et bilde av de også. Resultat av testen kommer senere i kveld.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var testen gjennomført og kan si at det gikk fint ann å bruke de som bakhøytalere, men de er noe plass krevende for mitt lille rom, de står nå helt klemt inn til veggen og det er vel ingen optimal plassering? Kommer nok heller til å kjøpe noen stativhøytalere jeg som jeg eventuelt kan henge på side veggene. Så forresten Behind enemy lines.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For tiden så har jeg ikke bakhøytalere og jeg synes det er noe jeg savner når jeg ser film. Trenger derfor råd om nye bakhøytalere. Ser at hifiklubben selger B&W DS3 til 7000 kr. Er det gode høytalere eller vil dere anbefale noen andre? kom med forslag folkens. Har forresten dm 300 serien til b&w hvis det har noe å si?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

For tiden så har jeg ikke bakhøytalere og jeg synes det er noe jeg savner når jeg ser film. Trenger derfor råd om nye bakhøytalere. Ser at hifiklubben selger B&W DS3 til 7000 kr. Er det gode høytalere eller vil dere anbefale noen andre? kom med forslag folkens. Har forresten dm 300 serien til b&w hvis det har noe å si?
    Hei. DS3 er noe jeg kan annbefale. Hørte de på klubben her forleden. Det er faktisk mange som ikke prioriterer bak HT. Det kommer mye info fra den kanten også. De er forresten meget plasseringvenlige da de ikke bygger så mye ut.

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Hvor er det best å plassere dem? bakveggen eller sideveggene?

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •