Ny hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Ny hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hjemmekino

Jeg skal kjøpe nytt hjemmekinoanlegg og har 17000 i budsjett.
    Kanskje ikke så stort budsjett, men jeg tror jeg har funnet en pakke som virker bra og vil gjerne ha synspunkter på utstyret jeg har valgt ut.

Denon dvd-1930 2798.-
    Denon Aur-1907 Surroundrecevier 3998.-
    Dali concept 1, to par brukes bak og i front. 1796 pr par
    Dali ikon vokal 2, fronthøytaler 3498.-
    Dali sub 12 4498.-

Jeg har forøvrig lest mye positivt om SVS PB12-NSD, så om noen har synspunkter på forskjell på Dali sub 12 og sv PB12-NSD hadde det hjulpet mye.

Mvh Fotojensen

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal dette brukes i et veldig lite rom?
    Skal det brukes til musikk? I tilfelle hva slags musikk?

Jeg ville helt klart venta med subben til jeg hadde fått spart opp penger og kjøpt en brukt SVS el. Bruk heller de 5000.- i en bedre reciver, for den du har plukket ut er det ikke mye futt i...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på hvor mange høyttalere du er ute etter; 7.1 eller 5.1?
    Ville kjørt samme merke/type høyttalere rundt om:
    Fronter: Dali Concept 6 (4.396,-)
    Center: Dali Concept CT (1.198,-)
    Surr.: Dali Concept 2 (2.396,-)
    Surr. back: Dali Concept 2 (2.396,-)
    Sub: SVS SB12-Plus (Velkommen til L-Sound!) (6.990,-)
    Når det gjelder elektronikk er det mye bra kjøp på bruktmarkedet også!

evt. kan du se på SVS SBS-01 Velkommen til L-Sound!
    Dette settet koster 10.990,- (5.1) med PB10-NSD subwoofer.
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er litt over tre meter bredt og 7 meter langt, med lerret på to meter i behagelig sitteavstand. så ikke store rommet men stort nok. Hovedsakelig vil det det bli brukt til film, når det gjelder musikk vil det bli rolig musikk. Men viktigst for oss er filmopplevelsen og skikkelig suround lyd.
    Kanskje dumt spørsmål men trengs det virkelig så mye futt for å drive lyden i et så lite rom? jeg tror ikke denne recevier vil bli andpusten med det oppsettet som jeg har tenkt?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desto flere høyttalere, desto mer futt er ønskelig. Du vil få lyd med en liten receiver også, men den vil ikke kunne spille så veldig høyt samtidig som den ikke vil ha like god kontroll på høyttalerne som en større receiver med mer kraft. (for liten forsterker kan føre til klipping av signal som igjen fører til ødelagte elementer i høyttalerne...:cry: )
    Hvis du f.eks. dropper bakhøyttalerne i første omgang og går for en slik: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=13648&cat=13
    vil du få mye mer ut av anlegget ditt enn med den lille receiveren du satte opp. Så kjøper du bakhøyttalere senere, evt. kjøper noen som er billigere... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd, jeg ser helt klart et poeng med en bedre receiver, men det koster (Skal undersøke om jeg kan ta meg råd til en fetere receiver)
    SVS SBS-01 er en spennende pakke og et godt alternativ. Kanskje man skal satse på den pakken.
    Ikke lett og bestemme seg i denne jungelen av tilbud. Prisen blir jo omtrent lik om jeg tar SVS SBS-01 eller den tenkte pakken med Dali. Gruble, gruble.
    Kvaliteteten er sikkert ikke dårligere på SVS SBS-01, så kanskje man skal satse på en slik pakke i steden. PÅ den anen side blir det mere lyd av 7 høytalere fra Dali en SVS SBS-01 pakken.
    Kan noen gi argumenter for eller i mot tas det i mot med takk.

Mvh Kai jensen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desto mer du undersøker, desto flere alternativer finner du! :wink:
    Du får jo SVS-settet i 7.1 også så om du kan dra budsjettet litt til så...:twisted:
    Mitt råd er i alle fall å kjøpe så gode komponenter man har råd til med aktuelt budsjett og så bygge ut anlegget etter hvert. Start f.eks. med receiver, DVD-spiller og fronter (evt. også billige bakhøyttalere - disse kan byttes senere). Gir et bedre sluttresultat, men man må da leve en tid med ufullstendig kino, men det er helt klart verdt ventinga! :-D (litt av moroa er da også forventningene man har i det man bygger ut og bygger ut...!)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Homecinema, start med en god receiver, bruk noe rimelig til bak høytalere. Husk at det knapt finnes 7.1 filmer så du kommer langt med 5.1. Jeg gikk selv fra 7.1 til 5.1 (dobbelt sett med surround høytalere), tok vekk surround back og brukte de til bi-amping på frontene istedet for surround back. SVS sub anbefales på det varmeste, når det er sagt så har jeg ikke erfaring med andre subber enn SVS. Husk også at nesten alle som starter opp med kino ender opp som mer og mer musikk interresse da gir ett kick å spille musikk på et godt anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fotojensen
    Denon dvd-1930 2798.-
    Denon Aur-1907 Surroundrecevier 3998.-
    Dali concept 1, to par brukes bak og i front. 1796 pr par
    Dali ikon vokal 2, fronthøytaler 3498.-
    Dali sub 12 4498.-
    Anbefaler at du kjøper en rimelig sub fra XTZ til 1000-2000 og en rimelig dvd spiller fra Oppo til 1500kr. Meget bra komponenter som er lett å selge ved oppgradering.

Så bruker du sparte penger på reciever, Denon er bra på det.

Senere kan du oppgradere subben til SVS.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yamaha RX-V659

Synes Yamaha RX-V659 ser bra ut og på

FINN MC - Søk etter motorsykler og mopeder.

Så selger de den sammen med Dynavoice Høyttalerpakke, synes dette så veldig greit ut jeg. Må jo ha en dvd spiller og. Det tror jeg blir en yamaha-S1700.
    Totalt ca 12500.- Så får jeg studere litt på sub. XTZ ser jo ut til og ha noen fine dersom jeg ikke venter og kjøper en svs pb 10.

Hva tror folket om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hjemmekino i boks

Det ble nevnte pakke, speningen var stor om dette var et godt kjøp eller ikke. Etter testing er jeg bare et stort :-D Enda ikke bakhøytalere er montert engang. Ble litt snaut med kabler så må ut i morra og få tak i mer så jeg får full suround lyd. Men denne pakka spiller musikk mere en godt nok for meg, og på film sparker det skikkelig, skal få opp resten av anlegget i morgen. Ingen tvil om at dette er mye morro for pengene. Skal komme med mere når alt er på plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVD spiller

Har DVD spilleren du tenker å kjøpe HDMI utgang? Jeg mener at det er er must hvis du skal leve en stund med DVD spilleren. Når det gjelder sub så ville jeg sterkt vurdert SVS. Jeg har ikke noen erfaring med andre subber enn SVS men den jeg har pb10 er meget bra. Alle besøkende har vært mektig imponert over bassen i min hjemmekino.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •