Tropheus sin hjemmekino(Chorus)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Tropheus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tropheus sin hjemmekino(Chorus)

Hei..

I går fikk jeg mitt nye hjemmekino oppsett i hus.

Det består av
    Yamaha RX-v2700 receiver
    Focal 826v fronter
    Focal cc800v senter
    Focal sr800v bakhøyttalere
    Focal sw800v sub

Har kun fått testet systemet i 5-6 timer med musikk, og sett en film, men kan jo komme med en foreløpig dom.

Focal har fått mye pepper for en slitsom diskant, og uten å ha hørt tidligere modeller må jeg få si at diskanten er meget behagelig.

Chorus serien fremkaller ikke noen halleluja stemning, men tatt prisen i betraktning spiller de helt greit. Lydmessig er de helt på høyde med Usher cp 6391, bortsett fra at chorusene bare følger med halveis på volumknotten. Nå er Usher høyttalerne adskillig dyrere enn chorus serien, og det skulle bare mangle at de har noen fordeler framfor Chorus. Jeg har også hatt B&W 703 før, og disse hadde en bedre diskant, og mellomtone enn 826ène, men mindre punch i bassområdet.

Subwoofere har jeg lite å sammenligne med, men den integeres godt med 826 på musikk, men leverer nok ikke de helt store jordskjevene på film. Hører du mest på musikk er sw800v et godt valg.

Senteren skuffer meg med dårlig stemmegjengivelse, men skal prøve litt andre plasseringer før jeg slakter den helt. Høres litt ut som om noen prater i en pappeske.

Når det gjelder receiveren har den et behagelig lydbilde som passer godt med chorus serien, men virker noe svak etter min mening. Testet mot et parasoung p3 fortrinn, og midgaard oberon 6.1 blokker. Det er mye mere snert å hente i bassområdet enn det Yamaha`n klarer å presse ut.

Må bare få sagt at dette er min personlige mening, og den er foreløpig da intet er innspillt ennå

Mvh Tommy

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, var tidligst i går og så på denne Chorus serien på Hifihuset. Lekre høyttalere. Jeg tror disse høyttalerne gror på deg samtidig som de spilles inn. Problemer med diskant tror jeg tilhører "forrige generasjon" av Choruser, Cobalter og Elektra. Profile, Elektra 1000Be og nå disse nye Chorusene (og Utopia - men det er en annen ball-league) har veldig flotte diskanter jo mer du vil betale.

Hva synes du om bakhøyttalerne? Jeg kjøpte bipolare høyttalere i går i Profile serien, og etter bare noen få timer har jeg virkelig begynt å innse hva denne typen bakhøyttalere har å by på mot direktestrålende.

Gratulerer med nytt annlegg og en kraftig Yamaha!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanonflott oppsett !

Chorus har virkelig scoret på design i denne serien
    Yamaha til Focal er vel en knallkombo !?
    Likte også godt hifi møbelet ditt !

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bipolare bakhøyttalere gjør susen de ja.. Blir mye mer diffust hvor lyden kommer fra. Har bare fått testet en film ennå så jeg må teste litt mere.
    Takker for hyggelige kommentarer!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat samme høytaler oppsett som deg, men har en mindre Yamaha reciever RXV 659. Jeg satt litt med samme inntrykk som deg til å begynne med, men det er helt tydelig at disse høytalerne trenger innspilling. Jeg har hørt STOR forbedring og jeg har nok ikke spilt noe særlig mer enn 50-70 timer. Gratulerer med nytt oppsett, tror du blir fornøyd etter hvert!

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser ut som et skikkelig krem oppsett, bra høyttalere og god receiver. Tror nok du skal gi høyttalerene noen flere timer før du konkluderer. Jeg har Focal selv og min trengte mange timer + en skikkelig økt med HARD spilling før de løsnet. Deretter har det bare vært vakkert....
    Med gode høyttalere og en av markedets beste receivere burde du være en lykkelig mann. Kan ikke skjønne annet:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for oppmuntrene ord, og skal la de få seg en ordentlig fest, og se om det løsner litt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du skal gi dem endel flere timer ja, for disse guttene trenger laang tid. 4-5timer er ingenting. Holdt på med mine i 100t og nå spiller de feiende flott

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal må ha litt juling som regel og en god del timer spilling før de løsner skikkelig. Gi dem en del måneder, så begynner det å skje ting... Flott anlegg BTW... Fornøyd med suben?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben spiller fint den, men er nok en musikksub og ikke noen jordsjelvmaskin.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tropheus
    Suben spiller fint den, men er nok en musikksub og ikke noen jordsjelvmaskin.
    Lekkert oppsett. Blir vel egenmelding fram til juleferien nå tenker jeg:-D
    Har lurt litt på hva subben "egner seg best" til.
    Gratulerer så mye!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Lekkert oppsett. Blir vel egenmelding fram til juleferien nå tenker jeg:-D
    Har lurt litt på hva subben "egner seg best" til.
    Gratulerer så mye!
    Uten å ha så stort sammenligningsgrunnlag har jeg hørt, og hatt subber som har mye større potensiale når det gjelder film. Når det gjelder musikk integreres den helt flott med 826ène.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •