WAF vs HAF - og bruk av nikotin

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer Falukorv1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile WAF vs HAF - og bruk av nikotin

Etter flere år med kronerulling/investeringer/oppgraderinger i kjelleren er jeg kommet nesten i mål. Helt i mål kommer man vel aldri, det er jo alltid oppgraderinger på tapetet. Men en ting er sikkert, kjelleren hadde ikke blitt så bra uten en meget høy WAF.

Så til dilemmaet : Min kone røyker. Også i kjelleren. Gjerne under film-fremvisning.

Rommet er ikke ventilert, røyken legger seg som en tett tåke foran projektoren, og røyken lyses opp midt i rommet. Irriterende, visuelt sett.
    I tillegg er jeg redd at nikotinen skal svekke optikken/evt dlp chippens mange speil på sikt... Finnes det tekniske bevis for at dette kan opptre? Finnes det andre tekniske motargumenter?

Er slvfølgelig engstelig for å ta dette opp med fruen, hennes WAF fortjener en tilsvarende HAF, men finnes det argumenter (andre en kreft ol.) så kom med dem!

Eller må jeg tålmodig vente på at lungene hennes kollapser??

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Falukorv1
    ...........Min kone røyker. Også i kjelleren. Gjerne under film-fremvisning.
    FYTTIGRISEN............:evil:

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal mye til før røyk skader optikken i PJ din (med mindre kona di røyker 20 Prince hver gang dere ser på film:-D) Men jeg tror nok at alt røyken foran linsen reduserer film opplevelsen.

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vipp ut filteret på pj. din etter en film og be hun lukte på det..

USJ...

helt uaktuelt hos meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei uff, her er det strengt forbudt for noen å røyke i hjemmekinorommet, selv om min bror, mor og far røyker. Det er rett og slett ikke aktuelt under noen omstendigheter!

En ting er tåken i rommet, men tenk på det du sitter å puster inn og ut når du sitter å ser på film, i tillegg til den motbydelige lukten og misfargingen som setter seg i komponenter og rom.......

Fysj og føy, be henne slutte med det umiddelbart!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Røyker du ikke selv så falller det på sin egen urimelighet att du og dine omgivelser skal bli utsatt for røyk.....i ett godt opplyst samfunn kan jeg ikke forstå att noen utsetter seg og sine for røyk i det hele tatt

Newcomer Falukorv1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all inspill, Viker som om de fleste er enige her...

Tenker kona skal få linken til denne tråden i julegave :-D :-D :-D :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg sluttet å røyke (etter 18 år) røyket jeg aldri inne både av respekt for min samboer og for meg selv. Grusomt å leve i slik lukt uansett om man røyker selv eller ikke. I mine øyne er det også dårlig gjort å påføre andre denne kreftfremkallende giften. Det burde ikke mere enn en samtale og litt forståelse for å ordne opp i dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg røyker selv (dumme meg), men det er helt unaturlig å røyke inne. :? Før var det så sosialt å røyke. Skal ikke gå lenger tilbake enn 5 år. Men nå...nå er det bare enkelte som henger ute på ett eller annet hushjørne...

Mao. samfunnet "has moved on", og enkelte av oss burde ta det hintet og kutte ut dritten.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nikotin ikke bra for projektor heller

For 10, nei 15 år siden jobbet jeg hos et firma som leide ut CRT projektorer til utesteder i Oslo. Vi hadde faste runder, tror det var én gang pr måned, med vasking/regjøring av optikken. Og det så ikke ut! Måtte gå både to og tre runder med linsepapir og rengjøringsvæske for å få det noenlunde rent igjen.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis (når?) du skal selge noe av utstyret i hjemmekinoen bør du sørge for at eventuelle kjøpere også røyker. Komponenter som har stått i rom hvor det har blitt røyka titt og ofte lukter enkelt og greit tobakk. Lånte en forsterker av en kompis som røyker inne i stua si en gang, godlyden var ikke verd lukta!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bursdagsgave tar du henne med på sightseeing på kreftavdelingen på sykehuset. Etterpå sier du at nå er det slutt med røyking inne.

K

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •