Freak of Nature - Hjemmekino på gang...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Freak of Nature - Hjemmekino på gang...

Sånn tenkte jeg nesten måtte legge ut en liten bygge tråd, selv om "kinoen" snart er ferdig..

Rommet er på ca 3,80*6m, noe som runder det av til ca 23 kvadrat+bad ved siden av kinorommet. Rommet har skråtak, men er litt usikker på hvordan dette kommer til å te seg..

Har fått kjøpt meg litt utstyr som jeg er svært fornøyd med, en Denon 3805 og et par B&W 604 s3, og så har jeg fått låne en Onkyo DV-SP402E av Jørgen/kid så får vi ta det derifra..

Håper på at litt mer penger kommer inn rundt juletider så jakten på prosjektor kan starte, og deretter kanskje en effekt forsterker selv om denne sansynligvis ikke kommer til å bli kjøpt inn før til sommern..

Har ventet et par uker på at snekkere skal bli ferdig med litt opppussing som føles at tar utallige uker, men sikkert bare meg som er utolmodig, så får smøre meg med litt tolmodighet å se hvor lenge det tar.. Har fått nytt bad på plass og ny "skinn" sofa er bestilt.

Venter da på snekkere som bruker "kino" rommet til lagringsplass noe jeg ikke er veldig fornøyd med, men tydeligvis ikke har noen ting jeg skulle sagt om, så forhåpentligvis er den oppe å går innen neste uke en gang.. (bilder vil også komme inn rundt samme tid)

Noe jeg har lært er at TING TAR TID!!!!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøst deg med at resultatet blir bra!

Har fått lov til å besøke FoN sitt fremtidige hjemmekinorom to ganger allerede, rommet hans har skråtak som han nevner, men taket er heller positivt enn negativt. Taket startet lavt ved lerretvegg, og blir bare høyere og høyere helt frem til bakvegg. Rommets størrelse er perfekt etter min mening, dessuten har han dør rett inn til bad om behovet måtte melde seg.

Rommet hans hadde fått en gråtone på vegger, og med litt blending av vinduer, tror jeg sortnivået i kinoen kommer til å bli meget bra. Ellers må jeg si at FoN har en lys fremtid som lyd&bilde entusiast, med virkelig stor interesse. Selv er jeg super misunnelig på romløsningene han har å se frem til.

Foreløpig har han også førstegangs-anlegg langt bedre enn hva de fleste starter med, noe bilder og utstyr kommer til å vise etterhvert som rommet blir ferdig. Gleder meg til neste gang jeg skal på besøk til FoN, da håper jeg at gipsplater og verktøy er ryddet vekk. Har tilbudt meg å hjelpe han med rydding, så vi får se hvor raskt det går før ting begynner å ta form.

Jeg gleder meg veldig, resultatet i denne kinoen kommer til å bli bra!:-D

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hele går kveld hjalp jeg FoN med nye høyttalere(B&W 604), samt litt plassering og flytting i rommet. Allerede nå, før ting er på plass i vinduer og på vegger, låter det meget bra i rommet. Forholdene for god lyd er absolutt til stede i rommet hans. Vi hadde et merkelig bass problem, der alt som heter bass var vekk. Tydelig at bassen tok andre veier enn vi ville, for bass var det, men det var i hjørner langt fra sweetspot. Her har vi mye å jobbe med fremover:wink: Ellers må jeg si at rommet hans er veldig tøft til film og lytterom, tror det er mange gode timer fremover å glede seg til der... Gleder meg til å følge utviklingen i rommet videre, morsomt!

Newcomer FoN sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er midlertidige bilder lagt ut på AVforum.no - FoN's hjemmekino :-D