Innbygging av hjemmekino høyttalere i taket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innbygging av hjemmekino høyttalere i taket?

Jeg har lyst til å bygge høyttalerene til hjemmekinoen inn i taket så de nesten ikke synes.
    Det er god plass i taket for det er mot kalt loftet.
    Lurer på hvordan lyden vil bli. Spesielt om jeg monterer flere subber sammen. I teorien er det jo feil, men det hadde jo vært kult om det funker.
    Noen som har prøvd det eller som har synspunkter eller noen gode tips.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pilotus
    Jeg har lyst til å bygge høyttalerene til hjemmekinoen inn i taket så de nesten ikke synes.
    Det er god plass i taket for det er mot kalt loftet.
    Lurer på hvordan lyden vil bli. Spesielt om jeg monterer flere subber sammen. I teorien er det jo feil, men det hadde jo vært kult om det funker.
    Noen som har prøvd det eller som har synspunkter eller noen gode tips.
    Har ikke gjort dette selv men er det slik å forstå at du skal montere sub i taket? Høres jo spennende ut i seg selv men jeg tror ikke utgangspunktet er det beste for god lyd. Åpne elementer med loftet som "basskasse" ?

En annen ting er jo at du må bygge rundt elementet med isolasjon/fuktsperre mellom kaldt/varmt, elles kan du oppleve at det "slår seg". Forankring og feste kan jo også være ett problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Har ikke gjort dette selv men er det slik å forstå at du skal montere sub i taket? Høres jo spennende ut i seg selv men jeg tror ikke utgangspunktet er det beste for god lyd. Åpne elementer med loftet som "basskasse" ?

En annen ting er jo at du må bygge rundt elementet med isolasjon/fuktsperre mellom kaldt/varmt, elles kan du oppleve at det "slår seg". Forankring og feste kan jo også være ett problem.

Neida jeg jeg har tenkt å bygge kasse, fordelen er sånn jeg ser det, at en kan bygge kassene så store en nesten vil

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett Velodyne sin nye innbyggnings subwoofer?

http://www.velodyne.com/main.aspx

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan kjøpe disse som jeg har kjøpt......

http://www.thepleasurehome.com/fullprod.php?id=38

Skal selv bygge dem inn i vegg, men regner med at det går greit i tak ettersom du skal kasse dem inn.

En av fordelene med Morel Harmony Sub 10 er at det er stålramme rundt elementet slik at resonansovergang til veggen vil bli kraftig minimert.

Edit : Når det gjelder innbygging av høytalere, så har jeg bygget bakhøytalerne mine inn i taket, og vinklet elementene inn mot veggen. Synes egentlig det fungerer bra, men så er jeg igjen ikke av de mest "lydfikserte"..... Du kan se bilder av det hvis du klikker på min hjemmekino linken i signaturen min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •