Trenger hjelp til min nye hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til min nye hjemmekino!

Hei,

Jeg flytter inn i ny leilighet i november og skal sette opp et anlegg i stua...

Jeg trenger hjelp!

Dette er mitt første ordentlige anlegg og er litt grønn... Selv etter mange timer med lesing av div forumer og artikler på nettet er jeg fortsatt usikker!

Begynner med det enkleste:

Jeg har bestemt meg for tv,

Sony KDL-46X2000

Selvfølgelig kommer det en PS3 ved siden av den.

Høytalerene går veldig mye på design, og jeg kommer til å gå for et sett fra Sony med flate høytalere, som skal ha relativt god lyd. (SA-FT3H)

Jeg skal koble pc'en rett til tv'en gjennom tv'ens HDMI-inngang, det burde ikke være noe problem utifra hva jeg har lest fra de som allerede har denne tv'en.

Men så kommer problemene... :-?

Jeg ønsker meg et anlegg hvor CD, pc-lyd, DVD,HDD, radio, SAT, VHS, ja alt går igjennom ett sted. inn i en forsterker, så ut dit det skal. har vurdert å kun ta lyden gjennom forsterkeren, og bildene rett i tv'en, helt til jeg kom over f.eks. VSX-AX4AVi som introduserte meg for oppskalering. Fra alle kilder til HDMI, så utrolig bra!? Eller? Da trenger jeg jo bare 1 kabel til tv'en... Fungerer dette problemfritt? Finnes det andre gode løsninger? Er dette i det hele tatt noen løsning å vurdere?

Hvis noen føler for å komme med kommentarer, innspill, konstruktiv kritikk, rettledning, veiledning så tas det imot med STOR TAKK!

Håper å høre fra noen som har litt mer peiling enn meg :-D Er usikker og vil ikke gå på en smell... :???:

Abra-Kadabra
    Kim-Salabim

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres riktig ut

Høres ut som om du har funnet den riktige løsningen. synes jeg.
    Dersom du har såpass mange lyd/bilde kilder så ville jeg samlet de sammen i en forsterker med lyden der og bilde på tv'en. HDMI-switching er ypperlig her. Har selv en LG 42" Plasma uten tuner og høyttalere og sender alt gjennom en Pioneer forsterker(lyd) og bilde fra kabel-tv og DVD gjennom en LG harddisk-recorder(HDMI).
    Kjenner ikke til problematikk rundt dette, bortsett fra kanskje pc-lyd som trenger en spesiell overgang i mange tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det høres bra ut! Har grublet mye på det her, hehe... Det er jo en jungel usikkerheter som virrer rundt i hodet mitt... Men tror jeg begynner å nærme meg hvordan det skal bli til slutt..

Andre som er enig med Mor10? Eller noen som har andre ideer? Kom med innspill!

Takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •