Bør karaktergiving på MinXXXXX være synlig? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja det er riktig som du sier også. Det er jo dette som gjør hele karaktersystemet så håpløst. Mulig vi hadde klart oss bedre uten dette
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ja. :wink:

Kan fort hende mange føler presset på seg til og yte mest ut av kinoen sin kun for og få litt høyere poengscore... selvfølgelig hyggelig og få høy score.. men er ikke hyggelig for de som ser på de som har 4 til 5 i score.. også har de bare 1 eller 2, er jo ikke akkurat koslig for dem. Meningen med min hjemmekino er jo at vi skal dele hverandres hjemmekinoer å alle være glad i dem de har, ikke konkurrere om å ha den beste. Føler at karaktersystemet er en annen måte og holde konkurranse i hvem er best?

Det er ikke alle som har like dype lommer, eller er like hånddreven i og lage flotte hjemmekino rom. Noen er begge deler, andre er ingen av delene, noen er det ene eller andre. Så enten må karaktersystemet gjøres mer rettferdig, slik at alle får sjansen til og nå gode plasseringer, eller så må det tas helt vekk. Enten at man personlig ser den eller helt 100% vekk.
    For min del holder kommentarer bedre enn et par filmruller på siden, de sier meg ikke stort om hva jeg kan gjøre for og forbedre. :wink:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Vet ikke om det løser noen problemer om det opplyses hvem som gir hva poeng.

Det kunne kanskje heller gis poeng for:
    Utstyr
    Rom
    Utseende
    hvordan det er utført
    osv

Snittet av dette ville vært den karakteren en gir
    Dette syntes jeg hørtes ut som en bedre løsning. 4-5 stjernerader vil gi en mer nøyaktig beskrivelse på hva folk liker eller ikke.

Kanskje en reset av karakter en gang i året, og ha en oversikt over det årets topp 5 kinoer? Det vil gi alle en lik mulighet hvert år å hevde seg på listen... Tror flere hadde satt pris på det..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kanskje en reset av karakter en gang i året, og ha en oversikt over det årets topp 5 kinoer? Det vil gi alle en lik mulighet hvert år å hevde seg på listen... Tror flere hadde satt pris på det..
    Enig:wink:

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Dette syntes jeg hørtes ut som en bedre løsning. 4-5 stjernerader vil gi en mer nøyaktig beskrivelse på hva folk liker eller ikke.
    Dette er smart, du gir en karakter for hver av de mulige "sjangerene". Synes også at skalaen skulle gått til 10, ofte jeg har lyst å gi en mellomting av 3 og 4 for eks.

Et eksempel:

Komponenter: 6
    Rom: 8
    Utseende: 10
    Gjennomførelse: 9
    evt flere

Og så legge sammen enten et totalt gjennomsnitt, eller et gjennomsnitt for hver sjanger.

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg ved pris på den der =) hehe..
    Kunne godt vært delt opp i flere sjangerer.. En 15 åring som har slete rævva av sg for å få opp et anlegg til 15 lapper.. Burde ikke settes i samme bås som en 50 åring som har lagt flere hundre lapper i stoltheten sin..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall

Det kunne kanskje heller gis poeng for:
    Utstyr
    Rom
    Utseende
    hvordan det er utført
    osv

Snittet av dette ville vært den karakteren en gir.
    Dette forslaget synes jeg er helt glimrende, da får man en mere helhetlig vurdering, noen gir garantert høy score til samme utstyr, mens kanskje resten av kinoen er så som så.
    Andre har sinnsykt fine rom, men heller så som så med utstyr og oppnår p.g.a utseende en høy score. Er dette riktig?
    Dette forslaget bør helt klart tas opp til vurdering av Lygren og co.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørest bra ut dette ja. helt enig kjempe forslag!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også enig med tralltrall, ett litt mere omfattende karaktergivningssystem hadde gjort seg. Dette i tillegg til tekst vil jo kansje gi feedback man ikke får frem i dagens løsning.

Forsiden på minxxx.

Kan man ikke droppe hele topplisten og kun rotere kinoene/Hfi som er vist frem her på forumet litt hyppigere en dagens løsning. Det begynner jo å bli rimelig mange xxx her på forumet så en løsning som feks oppdaterer seg selv for hvert 15 sekund hadde jo vært flott.

Forsiden på minxxx har jo vært den samme nå i lang tid og det er ikke veldig intresant lenger.

Det er hyggelig å berømme den som har gjort en god jobb og derfor syntes jeg att det burde heller være en liten plass hvor man har feks..ukas mest populære eller noe i den duren..

Bare en kjapp tanke fra min side :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ville bare takke for alle innspill så langt. Vi har besluttet å legge ekstra ressurser i videreutvikling av nettopp minXXX neste halvår, og håper å kunne presentere en bedre løsning så snart som mulig. Egenutvikling tar imidlertid tid og krever mye ressurser, så det er viktig at vi får så mange gode forslag som mulig, slik at vi utnytter våre knappe ressurser på en best mulig måte!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topplisten bør bevares. Det er en gunn for at de har fått høy score. Det er på samme siden like mange tilfeldige linker som vises. Skjønner egentlig ikke problemet...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Topplisten bør bevares. Det er en gunn for at de har fått høy score. Det er på samme siden like mange tilfeldige linker som vises. Skjønner egentlig ikke problemet...
    Det er vel ingen problemer her på forumet , snarere ett ønske om att det skjer en forandring i forhold til dagen løsning. Det er lurt å tenke nytt noen ganger... Det er sånn forumet kommer seg videre... noe eiere og moderatorer helt sikkert har ett ønske om.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kutte poengene helt på "min xxx" og kun ha kommentarer som flere andre har nevnt? Istedet kunne Avforum ha en kåring hvert år hvor de som ønsker kan melde seg på selv. Konkurransen kan vare f.eks 1 mnd hvor alle har mulighet til å stemme (her burde det også være et minimumskrav til f.eks 30-50 innlegg eller noe slikt så ikke noen kan opprette masse profiler og stemme på se selv). Siden det nullstilles hvert år blir det kanskje en mulighet for nykommere å hevde seg. Det bør også kunne stemmes på flere kriterier som f.eks:
    -beste dedikerte kinorom
    -beste integrerte kinorom
    -best utstyr
    -smarteste løsninger (DIY og andre gode ideer)
    -og annet som også er nevnt på listen til Tralltrall

Kanskje det også hadde vært en hensikt å dele inn konkurransen i 2-3 klasser (f.eks budsjett, mid-end og high-end). Så får det være opp til de som melder seg på å vurdere hvilken av disse "vektklassene" de vil konkurrere i.
    En annen ting som hadde vært greit i en slik konkurranse hadde vært å kun offentliggjøre de øverste 5-10 plassene i kronologisk rekkefølge, de som kom under dette vises i tilfeldig rekkefølge uavhengig av poengsum. Sikkert ikke så kult å bli vist som sisteplass i konkurransen...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg Marantz, noe jeg forsåvidt har foreslått tidligere. Men det trenger ikke gjøres så mye ut av det. Noen få priser, og resett en gang i året (altså 12 mnd å samle opp karakterer på).

Slik blir topplisten bevart, og alle får en equal sjangs. Da blir det litt variasjon på topplisten, noe som jeg tror er ønskelig både for deltagere og lesere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •