OKKing sin hjemmekino - PS3 på plass og sub i bestilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

OKKing sin hjemmekino - PS3 på plass og sub i bestilling

Nå er det dags for store forandringer her hjemme.
    Min bedre (eneste gode) halvdel har talt - så da blir det dedikert hjemmekinio. Det var ikke meg imot....
    Flytter alt inn i et gjesterom som allikevel var alt for stort for den bruken. Har fiffet opp rommet med nye og tilpassede farger - se bilder.
    Nå skal lerret og PJ monteres og kalibreres. Deretter følger justerig av plassering og rommet for å få optimal lyd. Det blir en spennende prosess som jeg ikke har gjort før. Gode råd og tips mottas med takk.
    Det er flere oppgraderinger på beddingen - så jeg håper at Nirvara er innen rekkevidde.
    se: AVforum.no - OKKing's hjemmekino

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge med, du har mange gode produkter hos deg i alle fall, for ikke å snakke om en hyggelig bedre halvdel ;-) Som forstår

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjekt å fulle med på slike ting
    Likte barnesikringen din jeg:grin: Hehe
    Skal bli kjekt å se hvordan dette blir! Gleder meg til den dagen jeg får et lukket rom til og ha min hjemme kino i

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - barnesikring er viktig. Har en klå-fingret liten mann som gjør alt han ikke har lov til. Han digger Pink Floyd og Stealy Dan, så da er det håp for den lille mannen. Kinoen er under kontinuerlig "bygging" nå for tiden så det vil skje mye i perioden fremover nå, følg med.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh... Nytt lesestoff:grin: Håper du er flink til å legge ut bilder etterhvert.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ahhh... Nytt lesestoff:grin: Håper du er flink til å legge ut bilder etterhvert.
    Det kommer fortløpende. Vi som nesten er naboer kan vel gjøre en audit hos hverandre etter hvert tenker jeg.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føste bilde fra ny hjemmekino er lagt ut. Det er kun "frontrekken" som er på plass per nå, resten er fremdeles et salig rot. Nå gjenstår det bare å få møbler på plass og finne endelig plassering av alle komponeter.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så veldig lekkert ut, gratulerer så langt! :wink:

Ikke minst... flotte komponenter8-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Det kommer fortløpende. Vi som nesten er naboer kan vel gjøre en audit hos hverandre etter hvert tenker jeg.
    Det skal vi nok kunne få til ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal Be serie under veis

Nå er Focal 1027 Be + 1007 Be og 1000 Be satt i bestilling. Blir avhentet 1. uken i august på grunn av ferieavvikling. Gleder meg voldsomt til å få disse på plass. Fikk et tilbud fra André som jeg rett og slett ikke kunne si nei til.
    Utover dette blir det å så på noen herligheter til å skaffe mer futt i systemet. Denne jobben starter etter at Focal høyttalerne er ferdig innspilt - og det kan ta sin tid har jeg hørt. Blir moro dette......

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He He. Mange av oss som ikke har kommet tomhente ut fra Andrès lokaler. Gratulerer med valget. Disse blir du ikke misfornøyd med, selv om du er passe bortskjemt på høyttalerfronten fra før...... Kommer du til Maranz den 22. ??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Nå er Focal 1027 Be + 1007 Be og 1000 Be satt i bestilling. Blir avhentet 1. uken i august på grunn av ferieavvikling. Gleder meg voldsomt til å få disse på plass. Fikk et tilbud fra André som jeg rett og slett ikke kunne si nei til.
    Utover dette blir det å så på noen herligheter til å skaffe mer futt i systemet. Denne jobben starter etter at Focal høyttalerne er ferdig innspilt - og det kan ta sin tid har jeg hørt. Blir moro dette......
    Jaja... ta datoer med en klype salt.. Sitter fortsatt å venter på 1000 Be centeren min. Tviler på at den ankommer før ferieavviklingen, og sikkert en stund etter det også. Innspillingstider opp mot 300 timer har jeg hørt, før de når sitt opptimale.

Ellers er det bare å glede seg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt kremutstyr :grin: Leveringsdatoer skal man, som HåkonN sier, ta med en klype salt. Det har jeg selv fått erfare i sommer (jeg vil ha PJ`n min snart....) riktignok i en annen butikk

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Grattis med nytt kremutstyr :grin: Leveringsdatoer skal man, som HåkonN sier, ta med en klype salt. Det har jeg selv fått erfare i sommer (jeg vil ha PJ`n min snart....) riktignok i en annen butikk
    Jeg har ofte en tendens til å ende opp med noe dyrere enn et jeg i utgangspunktet skulle ha da jeg er heller dårlig utstyrt med tålmodighet. Det man først ønsker å kjøpe er av en eller annen grunn alltid bestillingsvare :?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med utrolig flotte fronter OKKing! Det blir nok en bra oppgradering å få de i hus. :grin: Skal du bytte noe på elektronikken også utover høsten? Er jo dog en grei reciever du har allerede.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har ofte en tendens til å ende opp med noe dyrere enn et jeg i utgangspunktet skulle ha da jeg er heller dårlig utstyrt med tålmodighet. Det man først ønsker å kjøpe er av en eller annen grunn alltid bestillingsvare :?
    1000-serien har vært bestillingsvare lenge. Andre sa han hadde solgt 10-12 par av 1027Be, flere har han ikke fått. Og modellen kom vel forrige høst.

Så med fare for å gjenta meg selv, ikke be for mange på premieredatoen...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innom i ferien

Jeg kan ikke vente på at godsakene skal dukke opp her. Mine er forhåndsbetalt slik at jeg skal være først i køen (he he....) Nå er det bare å gjøre unna et par uker på kontinentet - så blir det hjem og installere (håper jeg). Ofte gleder jeg meg mest til ferien, men det er vel ikke fritt for at jeg gleder meg minst like mye til å komme hjem igjen.
    Når det gjelder forsterker så er jeg på søken - skal gi meg litt tid før jeg kaster meg rundt. MA blokkene er forlokkende ut fra en pris/ytelses betraktning og har booket et par for hjemlån i august. Skal dog vente til de nye høyttalerne er ferdig innspilt - da blir det hele mer reellt.
    Stay tuned....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal på plass

Da er nyvinningene på plass og under montasje. Har vært lenge å vente på, men nå har det altså skjedd. Regner med at det blir færre timer på web'en enn normalt denne weekenden......

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterkerjakt pågår

Nå er nye Focal høyttalere (1027+1007+1000) på plass og det hele er svært tiltalende. Mangler imidlertid noe power i hele oppsettet og skal derfor ha mer effekt inn i systemet. Valget står mellom å booste frontene eller fronter pluss senter høyttaler. Her er jeg usikker på hva som gir den beste effekten og er spent på hva som blir resultatet av lytte runden.
    Til uken skal jeg teste MA 6.1 blokker (2 stk) samt Thule IA350B effekttrinn. MA blokkene brukes av flere her på forumet og tør være kjent av de fleste. Thule er nok mer et "smalt" produkt, men har fått svært god omtale i noen tester.
    Jeg kommer til å teste flere forsterkere utover høsten og er spent på resultatene fra dette. Andre "anbefalte" forsterkere for disse høyttalerne er Hegel og jeg skal se om det er mulig å få til et hjemmelån for dette også.
    Jeg tar i mot andre anbefalinger med stor takk og entusiasme.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med mye flott utstyr! Må oppdatere litt bilder også da etterhvert...:smile:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •