Irriterende pipelyd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Irriterende pipelyd...

Ok, jeg vet at jeg spør en del her inne på forumet, men det er bare det at jeg av og til trenger litt hjelp, noe som jeg altså får her inne ! Er veldig takknemlig for det !

Nå har jeg kjøpt meg digitalkabel (bestemte meg for coax). Alt er kobla til og alt er flott (faktisk sinnsykt flott når volumet er skrudd godt opp!), bortsettfra at det er en veldig irriternede pipelyd på de gamle høytalerne mine (senter, senter bak, høyre og venstre bak).

Er det noen som muligens vet hva som må gjøres for å få den #%€"!%"`)§# lyden vekk?

Takker enda en gang for alle svar jeg får !
    Med vennlig hilsen fra Jørgen !

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dine tre innlegg kan du vel ikke spørre SÅ mye Og det er jo nettopp spørsmål forumet skal brukes til...

Hva slags forsterker har du?
    Hvordan beskriver du pipelyden? Blir den lavere ettersom du skrur volumet ned?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstekreren jeg har er en NAD T 753 (angrer egentlig på at jeg kjøpte den, men det har ikke noe å si).

Vel, det er vanskelig å beskrive pipelyden. Den er ikke så veldig høy, så når jeg har ganske godt med volum på anlegget så hører jeg den ikke (unntatt når det er stille prate scener uten musikk og andre lyder). Det er som en slags skurrelyd som du sikkert har når du skrur opp volumet på fullt på anlegget uten å spille noe, bare mye lysere og irriterende. Pipelyden er der i like mange dB, helt til jeg skrur volumet helt ned.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah! Vi har jo samme reciver, jo!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem har nemlig jeg!!!!!!!!

Det er en eller annen feil på digitaldelen. Dårlig skjerming kanskje?? Det er også mulig vi har vært uheldige med våre recievere, siden ikke så mange andre klager på dette problemet...

Jeg har prøvd det meste for å fikse det, forskjellige kabler(både coax og optisk), forskjellige dvdspillere og forskjellige høyttalere. Det eneste som hjelper er høyttalerne. Hadde CV sin V-serie, og da ble pipelyden veldig merkbar. På mine system audio hører jeg pipelyden bare såvidt, mens på Miragen er det en mellomting.

Det er ikke noe problem for meg lenger heller, siden DACen i dvdspilleren.. Og derfor bruker analoginngangene.

Regner med hifiklubben kan reparere problemet, men jeg er litt lat og har ikke giddi å dratt bort dit med den.

Anbefaler deg å skrive til Hifiklubben å se hva de svarer.. Hvilken hfk-butikk bruker du egentlig??

Håper også du vil si fra her inne om hva dere kommer fram til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har den Hi-Fi Butikken i Grensen (Oslo) som sånn lokal butikk og så drar jeg vanligvis til butikken i Marcus Thranesgate når jeg skal ha forskjellige store ting.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en svoger som kjøpte seg en NAD for et par år siden, og han hadde et lignende problem. Der var det susing kun i senter, og etter litt leting på nett fant han ut at dette var et vanlig problem på den receiveren han kjøpte. Husker selvf. ikke hva denne het, men han fikk en grei deal på HFK, og fikk byttet mot en Denon den gangen. Fikk tilbud om ny og feilfri NAD også, men hadde mistet litt troa på den da.

Ville ha tatt meg en tlf eller en tur innom for å høre hva de har å si.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg på i køen jeg og :razz: Problemet var ekstra fremtredende under den svært korte perioden jeg kjørte CV clsc høyttalere. Etter at jeg byttet til BW har jeg forsåvidt ikke lagt merke til denne lyden :-o

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har en svoger som kjøpte seg en NAD for et par år siden, og han hadde et lignende problem. Der var det susing kun i senter, og etter litt leting på nett fant han ut at dette var et vanlig problem på den receiveren han kjøpte. Husker selvf. ikke hva denne het, men han fikk en grei deal på HFK, og fikk byttet mot en Denon den gangen. Fikk tilbud om ny og feilfri NAD også, men hadde mistet litt troa på den da.

Ville ha tatt meg en tlf eller en tur innom for å høre hva de har å si.

Susingen du refererer til er rettet opp i v2 utgavene av NAD recieverene. Litt susing er det, men dette er normalt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •