Trenger dine råd !!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer trymmen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger dine råd !!!

Jeg har bygget meg hjemme kino, og skal derfor investere litt nu. Rommet er 5.5 x 6 mtr og det er åpen himling ca 5 mtr opp. Det skulle bli bra akkustikk her
    Jeg skal enten ha Pioneer 50 " plasma eller Samsung 55 " LCD. Når det gjelder Surrond anlegget er jeg mere usikker.
    Jeg tenker meg noe mellom 10- 15 000, det er så mye å velge mellom :-?
    Men dette skal utelukkende være til Film. skal selvfølgelig høre musikk på det også men 1 prioritet er film.
    Kunne dere tatt dere tid til å gi meg gode tips her. please !!!!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et såpass stort rom ville nå iallefall jeg valgt prosjektor fremfor TV.

Lykke til!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fronter: Infinity Beta 50
    Center: Infinity Beta C360
    Surround: Infinity Beta 20
    Forsterker: Pioneer VSX-AX2AV

Det du sparer på å kjøpe projektor, heller enn flatskjerm, legger du i lyden. Du kan i et så stort rom vurdere gulvstående høyttalere bak heller enn satelitter, og som sub vil jo en SVS PB10-ISD gjøre susen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    I et såpass stort rom ville nå iallefall jeg valgt prosjektor fremfor TV.

Lykke til!
    Men etter det jeg kan se så er det jammen delte meninger om Projector, det er jo rimelig dyrt om pæren skulle ryke.
    Det er jo trosalt ikke mer enn 2000 timer på pæren gjennomsnitlig, må også ha en ny tv.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette høytalere du har selv ? Har du prøvd Dali ???
    eller denne

Klipsch Synergy F1 gulvhøyttalere
    Klipsch Synergy C1 senterhøyttaler
    Klipsch Synergy S1 surroundhøyttalere
    Klipsch Synergy KSW 10 aktiv subwoofer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse høyttalerne? http://avforum.no/avtorget/showprodu...last7&mypage=2

Plusser du på noen kroner til en receiver og en DVD spiller regner jeg med at det må bli bra.

Finnes mye info om disse på forumet, og de fikk god omtale i siste lyd og bilde, eller var det dvd&hjemmekino?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trymmen
    Er dette høytalere du har selv ? Har du prøvd Dali ???
    eller denne

Klipsch Synergy F1 gulvhøyttalere
    Klipsch Synergy C1 senterhøyttaler
    Klipsch Synergy S1 surroundhøyttalere
    Klipsch Synergy KSW 10 aktiv subwoofer
    Jeg regner med at denne er til meg?

Jeg har ikke Infinity Beta selv. Hva jeg har kan du se i signaturen min. Jeg kikket først etter et JBL-sett til deg fordi jeg vet det leverer bra til film for en billig penge. JBL og Harman Kardon er en veldig bra match. Infinity Beta er under samme paraplyorganisasjon som JBL og H/K, og jeg har hørt veldig mye positivt om Infinity Beta 50. Derfor tok jeg en kikk på Fyndbørsen fordi jeg vet de har gode priser på Infinity. De har derimot sluttet med H/K ser det ut til. :???:

Dali kan være bra, og Concept 6 har fått veldig gode kritikker. Jeg har hørt disse og tenkte lenge på å handle 3 par slik at jeg kunne bruke et par som center med en effektforsterker. Concept CT er en veldig svak senterhøyttaler, så den vil jeg ikke anbefale til et så stort rom som ditt.

Jeg har hørt Klipsch Reference-serien, og de leverer virkelig varene til film. Jeg kjenner ikke Synergy-serien, men det er sikkert bra det og.

Ellers vil jeg henge meg på forslaget over. SVS SBS-01 i 5.1 bør gi godt med liv i hjemmekinoen din. Jeg har ikke hørt disse, men jeg har hørt mye godt om dem. Jeg har subben og er veldig fornøyd med den.

Hva ønsker du selv? Vil du ha store høyttalere, eller er det like greit å ha høyttalerene på veggen? Det er mange små høyttalere som leverer stor lyd, og med en sub så får du dypbassen i tillegg.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men etter det jeg kan se så er det jammen delte meninger om Projector, det er jo rimelig dyrt om pæren skulle ryke.
    Det er jo trosalt ikke mer enn 2000 timer på pæren gjennomsnitlig, må også ha en ny tv.
    2000 timer tilsvarer 1000 spillefilmer... selv bruker jeg ca 5 år på å se så mange, en ny pære koster ca 3000,- det blir 3,- pr. film.

Men for all del, det er dine penger...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dedikert hjemmekinorom? Du har ikke vurdert CRT-projector da?
    Da får du laaang levetid, og suveren bildekvalitet.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enn så glad jeg er i min Pioneer 50" plasma, så vil jeg anbefale deg prosjektor med et 100" lerret dersom du har dedikert rom, lang sitteavstand og plass til det. Ikke like bra bildekvalitet og ikke brukbar på TV, men på film er det langt mer kino-opplevelse med et stort lerret.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er enig med deg, har også hørt mye bra om disse høttalerne.
    Men som du sier kan også små høytalere på veggen spille bra, med en bra Sub.
    Var innenom Hifi senteret og hørte på Bose Aukustima Life style 48....... utrolig bra lyd...... men utrolig dyre. Blir litt provosert når man ser hvor billig man kan kjøpe det på ST. Thomas i karibien sjekk linken : http://www.boolchand.com/homeavhometheaters.php.

Men drøme om det, hvilke vegg høytalere vil du anbefale.
    Lover å sende et bilde av det ferdige rommet, har strekt 250 mtr med trekke rør til lyd og høytalere......

Trymmen

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Dedikert hjemmekinorom? Du har ikke vurdert CRT-projector da?
    Da får du laaang levetid, og suveren bildekvalitet.
    Hva ligger disse CRT projectorne på , og hva regner du som forventet levetid ?
    Må si det stååår respekt av den kinoen din , kan nesten ikke vente på at jeg skal bli ferdig. :grin:

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Enn så glad jeg er i min Pioneer 50" plasma, så vil jeg anbefale deg prosjektor med et 100" lerret dersom du har dedikert rom, lang sitteavstand og plass til det. Ikke like bra bildekvalitet og ikke brukbar på TV, men på film er det langt mer kino-opplevelse med et stort lerret.
    Hei !
    Hvordan er du fornøyd med din 50" Pioneer ?
    Så også på 46 " fra Samsung, og det skal også komme en 55 " spennende.
    Men etter det jeg forstår skal det komme et nytt bilderør format, skal slankes ned mot plasma formatet !?! hørt noe om det.

Trymmen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !
    Hvordan er du fornøyd med din 50" Pioneer ?
    Så også på 46 " fra Samsung, og det skal også komme en 55 " spennende.
    Men etter det jeg forstår skal det komme et nytt bilderør format, skal slankes ned mot plasma formatet !?! hørt noe om det.

Trymmen
    Veldig fornøyd. Så på det aller meste før jeg bestemte meg, men den skjermen med best bilde og design var Pioneer. Kostet meg litt mer, men angrer ikke på det.

Slankes ned? Nei, Pioneer og Panasonic som begge er annerkjent for å lage noen av de beste skjermene, satser fullt på plasma da de mener teknologien er best for tv/film-bruk. Men LCD-skjermer har sine gode egenskaper de også, og har absolut begynt å bli av god kvalitet. Noen velger det ene eller andre pga. pereferanser, andre av uvitenhet. Skal du se mye film, og skal ha skjerm på størrelsen 42" og oppover anbefaler jeg plasma.

Noe bilde-RØR format håper jeg det ikke kommer, men nye skjermteknologier ryktes det alltid om... tar noen år. Se andre tråder på forumet om dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •