Fotografering! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehehe.... Eg såg ikke på datoen....

Såg datoen på det innlegget foran mitt og hev meg på-....

*flaut*

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hehehe.... Eg såg ikke på datoen....

Såg datoen på det innlegget foran mitt og hev meg på-....

*flaut*

Neida, ingen fare :grin: Sikkert flere som er på kamerajakt :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hadde det samme selv. Tok gode bilder, og OIS er et pluss. På den annen side er batterikapasiteten en skandale.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det fortsatt er liv i denne tråden burde du kjøpe FujiFilm F11.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT i forhold til denne tråden, men legger inn spørsmålet her, da det er foto-relatert.
    Har tatt endel bilder, som skal legges ut, men følgende problem oppstår.
    Får ikke lastet det opp da bildene ligger på tett oppunder 400kb, men høyeste tillatte er 293kb.
    Kan jeg gjøre noe med bildestørrelsen, eller må jeg ta nye bilder? Det har jeg ihvertfall ikke lyst til. Noen som kan hjelpe???

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT i forhold til denne tråden, men legger inn spørsmålet her, da det er foto-relatert.
    Får ikke lastet det opp da bildene ligger på tett oppunder 400kb, men høyeste tillatte er 293kb.
    Kan jeg gjøre noe med bildestørrelsen, eller må jeg ta nye bilder? Det har jeg ihvertfall ikke lyst til. Noen som kan hjelpe???
    Ta og åpne dem i Paint, velg "Strekk/forskyv" under menyen "Bilde". Krymp det ned, eksempelvis til ca. 25%. Ta så og lagre en ny kopi (Lagre som) og last så opp dette bilde. Da har du krympet det nok til å komme under grensen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ta og åpne dem i Paint, velg "Strekk/forskyv" under menyen "Bilde". Krymp det ned, eksempelvis til ca. 25%. Ta så og lagre en ny kopi (Lagre som) og last så opp dette bilde. Da har du krympet det nok til å komme under grensen.
    Aha, takker og bukker for god info (igjen)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på skaleringsteknikkene i de ulike programmene. For eksempel gir Photoshop og Fireworks veldig gode skaleringer, mens Photo Editor og Paint gir grusomt stygge skaleringer. Det fulgte kanskje med et program til kameraet også?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til å legge opp bilder her på forumet duger det nok. Men enig at det finnes bedre varianter enn Paint. Var det letteste alternativet å foreslå.....;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Til å legge opp bilder her på forumet duger det nok. Men enig at det finnes bedre varianter enn Paint. Var det letteste alternativet å foreslå.....;-)
    Funka helt greit. Var bare noen fiskebilder jeg skulle legge ut på generell chit-chat. Det ble helt greit. Takk for tipset Anfield.
    Takk til Snickers også, skal prøve ut dine tips etterhvert:-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser Vetteman så får du (nesten) like mange forslag som det er innlegg i tråden din... Alle har forskjellige preferanser når det gjelder kameraer og andre ting. Jeg som er en Canon-mann vil anbefale deg Canon Powershot S80 - evt. S70/S60 som du vil få til en litt snillere pris. Jeg velger Canon pga optikk i verdensklasse og god brukervennlighet, men det er min mening :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Som du ser Vetteman så får du (nesten) like mange forslag som det er innlegg i tråden din... Alle har forskjellige preferanser når det gjelder kameraer og andre ting. Jeg som er en Canon-mann vil anbefale deg Canon Powershot S80 - evt. S70/S60 som du vil få til en litt snillere pris. Jeg velger Canon pga optikk i verdensklasse og god brukervennlighet, men det er min mening :-D
    Kamera har jeg allerede kjøpt Homecinema, du må lese hele tråden vet du:-D

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fx7.html

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:
    I humbly apologise...
    (som du sier...kanskje andre kan dra nytte av innleggene...:-D )

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg støtter forslagene dine. Canon har en egen evne til å få til kombinasjonen skarpe bilder, bra fargebalanse, lite feil, brukbar blitz osv selv om de sjelden er aller best på en enkeltparameter. Dessuten får man ikke like mye for pengene med de aller mest kompakte variantene.

For andre som er interessert har Elkjøp nettilbud: 350D + 18-55 og 2G kort til 6200! For 300 mindre får man det uten minnekortet.

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til redigering av størrelser på bilder anbefaler jeg FastStone Photo Resizer 2.2..
    An image converter/resizer intended to enable users especially digital camera owners to convert, rename, resize, crop, rotate, change color depth, add text and watermark to images in a quick and easy BATCH mode. Drag & Drop is well supported.

Dette er freeware.. Lastes her: http://www.faststone.org/DN/FSResizerSetup22.exe

Nå har jeg fått med meg at trådstarter har allerede kjøpt kamera, Men til dere andre som er ute etter et billigt men alikavel bra kamera.. Så anbefaler jeg panasonic lumix dcm på det sterkeste... Jeg kjøpte en fz5 til megselv i julegave.. Og ble helt hektet på bildetaking.. Har lagt ut noen av bildene på www.taskeladdn.com. Dette er et kamera som gir vanvittigt mye igjen for pengene.. Det nærmeste man kommer et speilrefleks kamera..

Man får nå kjøpt en nyere utgave av det jeg har.. En fz7 til litt i overkant av 3000..
    Dette kameraet er og veldig lite iforhold til konkurentene.. Og lett å ta med seg på tur =)

Newcomer Grattagrev sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fujifilm

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=60287
    Dette er et bra kamera med alt du trenger av tilbehør.
    billigste nettstedet. jeg har lillebroren og er veldig fonøyd. bra tester flere steder.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått via ImageShack® - Hosting
    Koster ikke noe å bruke og størrelsen kan lett endres opp eller ned når du laster opp. Linker som kan kopieres og limes inn direkte i AVforum får du på kjøpet. Du kan velge "private" (sperret for andre) eller "public" (alle kan se bildene).

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noen født fotograf, selv om jeg hadde foto som valgfag i åttende klasse. Dette er det maaaange år siden.

Har dere noen tips til hvilket kamera jeg bør kjøpe for å få gode bilder.
    Har IKKE tenkt å spandere mer en 3000 på dette.
    Da har du gode forutsetninger, Vetteman. Kunnskap tilegnet tidlig i livet kommer fort tilbake når du trenger den.

For å laste opp bilder i et slikt forum trenger du ikke rare greiene. Jeg bruker et Logitech ClickSmart 310 som jeg fikk med gratis da jeg tegnet bredbåndsabonnement. Kan lagre 40 bilder med dårlig oppløsning 352x288 eller 225 bilder med ekstremt dårlig oppløsning eller 10 sekunder ekstremt dårlig video m/lyd. Jeg har brukt 352x288 på de bildene jeg har lagt ut her. Største ulempen er at det krever godt lys, men noe kan rettes med bildebehandlingsprogrammet som følger med. Sjekket prisen for moro skyld, det kostet 360,- :-)

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tatt -mange- gode bilder med et Nikon Coolpix 2000 anno 2002 til den nette sum av 2000kr + batterier og minnekort... nå har jeg oppgradert til Nikon D70s med 18-70 AF-S og 50mm AF F/1.8D ... litt bedre forutsetninger for bra resultat, men det er fotografen og ikke kameraet som har det siste ordet for om det blir bra eller ei...

tips; en mini-tripod er bedre enn ingen tripod... og man kan jo alltids bruke en stol o.l. for å få litt høyde når man skal ta bilder av anlegget

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •