Useriøse medlemmer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 222
    Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Useriøse medlemmer

Har ergret meg over en del useriøse anlegg/medlemmer på minHifi oh minHjemmekino. Mistenker at det kan være samme personene som er ute å går her, men hvem vet. Finnes det noen mulighet for å spere f.eks brukerens ip adresse eller noe?

Her er et utdrag av useriøse anlegg (I mine øyne)
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/milos
    http://avforum.no/minhifi/show.php/galingen
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ludde (?)
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/CV..vs..PROSON (denne type "anlegg" har vi forumdiskusjoner til. IMO)
    http://avforum.no/minhifi/show.php/line Hyggelig med jenter, men vil jo gjerne ha Hifi på disse sidene da

En annen ting er profiler med produktbilder. Ble det ikke satt krav en gang om at man selv skulle ha rettigheter på de bildene man legger ut?

Jeg ville lage denne tråden slik at andre kan legge inn "anlegg" som anses som useriøse. Det ser iallefall ikke ut til at moderatorene leser så mye på disse sidene. No offence karer. OT: (Synes fortsatt det trengs flere moderatorer)

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    Festlig at du skulle nevne han der, jeg posta akkurat en tråd om den profilen i chitchat forumet. (http://avforum.no/forum/generell-chitchat/33859-tatt-fersken.html)

Forøvrig er jeg helt enig når det gjelder disse useriøse, de spretter opp i ny og ne... :smile:

Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide at dette spørsmålet kommer opp ja. Finnes en del profiler her som har lite å gjøre her på AVForum..

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man dømme etter hva de har skrevet er de faktisk ikke bare useriøse men det virker som de også er analfabeter.

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er sikkert mange som er desperate på bra rank i min hifi så de lager flere kontoer å stemmer på seg selv

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaffekopp
    OT: (Synes fortsatt det trengs flere moderatorer)
    Egne "minhjemmekino-moderatorer" / "minhifi-moderatorer" kanskje?

Andreas

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det for nå være deres problem. Det finnes jo tross alt en del mennesker med dysleksi. Jeg synes heller ikke det bør være noe hinder, om man ikke har norsk som morsmål. Fint om folk prøver å skrive så godt de kan, om ikke annet. Har sett mange klage over SMS språk og dialekt...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmes
    er sikkert mange som er desperate på bra rank i min hifi så de lager flere kontoer å stemmer på seg selv

Det er ikke mulig... det er vist satt i verk tiltak som fungerer slik at en bruker må ha oppfylt visse kriterier før stemmene blir gyldige. Uten at jeg vet konkret hva disse kriteriene er.

Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja tullekinoer burde man kunne fjærne,kan være funny der og da men ikke over tid....

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe disse useriøse brukerne "jager vekk" mer seriøse brukere som kanskje har lyst til å bruke dette forumet, det er mildt sagt VELDIG synd!
    Det tendenserer jo litt til et fjortissforum desverre, det var det jo ikke antydning til for kun 1år siden, og nå flomerer det...
    SETT FOTEN NED MODERATORER OG ADMIN!

Mvh
    Kai

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Agreed.. Dakar de som må gå å ta bilde fra CV rommet på klubben og legge det ut for å bedrive fritiden sin... Få seg venner...

Er diverse ekte anlegg som også har lite her å gjøre, husker blant annet et anlegg med bilde av en båt og et bilde av en bilsub... Lite poeng å legge ut det.. Jeg har også sett flere som har lagt ut bilder av f. eks. gamle frittstående elementer koblet til en eller annen jalla stereo, hva er poenget? Minste kravet må være at man har høyttalerkasser og en eller annen enhet til å drive dem...

Noe annet som irriterer er selvfølgelig profiler med bare komponentbilder.. Det er greit intill videre, men når det bare blir stående så begynner man å ane at det ikke er helt ekte vare...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig!
    Alle disse tulle-anleggene, og noen alltid gående (og omdiskuterte) tråder om hvilken forsterker som egner seg best for å få mest "trøkk" ut av CV, gjør at jeg heller bruker tiden på andre fora!

Synd, for det er mange her som sitter inne med mye kunnskap, men de drukner litt i alt tullet.....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderatorene kan ikke gjøre noen endringer eller slette noe som helst på minhjemmekino/minhifi. det er det kun lygren/mag som kan gjøre.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har pågått en stund men det ser ikke ut til at noen griper tak i det.

Synd for dette forumet har lært og hjulpet meg mye, men jeg begynner å bruke det mindre fordi det er for mye useriøse kommentarer og jalla prat.

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig enig med mange her. Savner et sted som er litt mer seriøst enn dette, likevell ikke så tungt stoff som det ofte skrives om på hifisentralen. Misforstå meg ikke, det står endel vettugt her, men det drukner ofte i alt CV-maset.

Det er også irriterende å se at de samme bildene alltid ligger fremme på min hifi/ min hjemmekino, uten at de aktuelle profilene faktisk er endret. Enkelte er litt for glad i oppmerksomhet. Synes også det går for langt når folk legger ut bilder av biler, datamaskiner, småunger og det som verre er.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skal ikke avskrive at alle som er useriøse er unge og vica verca. Uansett er dette forumet også et sted som burde ha både høyde for og ta sikte på å både inkludere og hjelpe den yngre garde. Det er tross alt flere av oss unge som har en brennende interesse for hifi. Jeg må si at jeg ser med stor respekt og aktelse for de som er gamle i gamet. Det er vanvittig flott at vi har et slikt sted å vende oss med spørsmål og for å få tilbakemelding.
    Men jeg mener at det forplikter om man skal benytte seg av dette forumet, at man viser respekt og vet hva som er takt og tone er en selvfølge. Folk som ikke vet dette kommer i alle aldre og har både få og mange innlegg her på forumet.
    Jeg er dog lei av alt cv maset og tilsvarende lei av alt snakket om pa-utstyr i hifi sammenheng. Jeg mener at forumet burde ha plass til de som har den interessen også, men jeg vil at folk utviser en porsjon med fornuft. Ikke starte nye tråder uten å søke på det de lurer på. Ikke drive unødvendige spydigheter, eller produkthyping osv.

Sum a sumarum: det eneste som trengs er god folkeskikk og fornuft

Newcomer Peterman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kloke ord fra Gwandarion...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikk og bruk som ellers i verden. Og litt kildekritikk. Det er vel alt. Men, vi som vet litt bedre kan jo kose oss med tanke på at slike useriøse folk har problemer med å klare seg i den virkelig verden. Stakkars små som ikke kan oppføre seg. Vi får vel bare heve oss over det.

Er ikke domenet cv-forum.no Ledig? Jeg bare spør

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen merker bør utelates fordi mange kanskje er lei av de. Det var slettes ikke min mening med denne tråden. Det bør være rom for alle som ønsker å snakke om. Mangfoldet er en viktig del av denne hobbyen. Alle starter et sted og jeg synes det er viktig at nybegynnerene får alle tips og råd de trenger. Diskusjonen om CV har vi nettopp hatt i denne tråden.

Med useriøse mener jeg at man snakker om ting som ikke har noe som helst med topic å gjøre. Gwandarion kommer med mange fine poenger, og selvsagt bør det være stor takhøyde. "Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar" synes jeg passer fint på forumet.

Jeg ønsker meg på ingen måte noe nytt forum, men det er alltid rom for forbedringer og konstruktiv kritikk kan føre forumet videre. Tenker jeg da...

Forøvrig uenig at man skal finne eget sted for CV entusiaster, Gwandarion

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plass til alle

Det er plass til alle her i mine øyne, bare de følger takt og tone. Vil ikke kaste ut noen cv-entusiaster. Cv er et like godt start sted i hifi-verden som mye annet. det jeg mener er at muligheten er der for ildsjelene i cv-verden om de vil starte et eget forum. Uten oss tullinger som ikke liker bass som ikke høres ut som instrumenter. Ingen form for spark til siden, nedover eller oppover.

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •