Useriøse medlemmer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 222
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Snart på tide å lage et "PA Forum". Jeg for min del har mistet lysten på AVForum desverre..., føler mig for gammel......
    Det er veldig dumt om dette blir resultatet for mange av de seriøse her inne. Jeg for min del synes dette er det eneste virkelig gode hifi-forumet på nettet, og har fått svar på mange spørsmål som har dukket opp mens jeg har jobbet med mitt eget anlegg og kino-rom.
    Dere fjortiser som driver med masse tull her inne bør tenke på at dere etterhvert kansje trenger noen gode råd til eget bruk, og derfor vil dra god nytte av andres erfaringer og eksperise. Har alle over 25 droppet ut av forumet er det ikke mye å hente her.

Jeg har selv vært CV eier, og har all respekt for de som foretrekker dette merket. Å utelukke CV er bare tull. Grunnen til at det er mange CVemner som tas opp her er jo ganske enkelt fordi høyttalerene er så utbredt som de er.
    Fokusen på bass er vel ganske naturlig da det er såpass billige høyttalere at de yngste har råd til dem, og bass står ofte i høysetet i 15-20 års alderen.
    Hvis vi andre tenker tilbake, så vil nok de fleste dra litt på smilebåndet med tanke på hvordan høyttalerene helst skulle hoppe bortover gulvet på studenthybelen.
    Men husk, når bass-feberen legger seg og man er klar for å gå videre kan det være greit å ha noen å rette spørsmålene til.

Det som må gjøres er å få luket ut de som ikke har annen interesse her enn å bare drive med useriøst tullball. Spesielt falske profiler, og profiler som ikke er hifi eller hjemmekino i det hele tatt. Det er også viktig at vi andre ikke legger inn komentarer eller gir poeng til disse.

Lygren..... Lag en lenk hvor man kan tipse dere om ting som ikke har noe her å gjøre, så kan dere enklere vurdere om de skal slettes/utestenges eller ikke.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo en rapporteringsfunksjon allerede ved hver post...dvs. denne:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, selv om vi selvsagt skal påpasse at ting forholder seg seriøst her inne synes jeg denne tråden også bærer preg av syting uten konstruktive forslag. At en går lei av AVforum fordi 1 promille av brukerne ikke oppfører synes jeg er leit, men da tror jeg vi har et mer generelt problem enn disse få useriøse 13 år gamle fjortissene.

CV-trådene bærer nok også preg av litt lavere snittalder på debattantene, det er det ikke til å legge skjul på, men jeg håper jo den "etablerte" del av forumet heller velger å ta imot våre nye yngre entusiaster med åpne armer. AV er et bredt felt, og ettersom AVforum vokser må vi regne med å tilstrekke oss stadig flere brukergrupper. Det som selvsagt blir utfordringen, er å holde på brukere som Niels Nielsen, og det håper jeg at vi skal klare ved å forholde tonen høflig og skikkelig samt slå ned på de åpenbare useriøse.

Vi har allerede bedre mulighetene for moderering, og vil fremover slette profiler som ikke innehar tilstrekkelig seriøsitet.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det finnes jo en rapporteringsfunksjon allerede ved hver post...dvs. denne:
    Jepp foreslo at man skulle sette inn samme rapporteringsfunksjonen i post #40 i denne tråden. Synes den kan være på minxxx også...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det vil være riktig å utestenge folk primært på grunn av alder, ei heller av hva slags høyttaler de liker. At noen starter sin karriere her inne relativt unge må man se på som en fordel. Forumet vil neppe overleve hvis man skal sette en aldersgrense på muligheten for å legge inn innlegg. Når det gjelder språkbruken har nok mange av den yngre garde en del å lære, det er vel ofte sort hvitt, enten er det fantastisk bra eller så er det så dårlig at det stinker.

Det er vel kanskje en del av dem som har levd noen vintrer som kunne trengt seg et språkkurs også, men så lenge man forsøker å unngå SMS språk vil nok de fleste greie å forstå hva hensikten med de forskjellige innleggene er.

Tror likevel at 99,9% av dem som er relativt aktive på forumet er seriøse, og vil bli oppfattet seriøst. Men selv om man tar dette alvorlig kan det jo hende at man ufrivillig legger inn et innlegg eller to som kan oppfattes som blir oppfattet som noe helt annet enn man har tenkt at det skal være.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://minhjemmekino.no/Jessica Fint å bruke "min hjemmekino" til å selge leiligheten sin....

Ok, så er det faktisk 3 produktbilder men dette var vel uansett mer visning av bolig enn anlegg. Jeg gjentar forslaget mitt om at alle nye opprettelser på "Min Hifi/Hjemmekino" må godkjennes av moderator før de legges ut.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som en god ide
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg er vel også enig i at man i visse tilfeller kan ha lov til å benytte produktfoto, men da bare hvis man har egne bilder å fremvise av samme produkt. Jeg har blant annet hatt et produktfoto fra Dali som viser INNSIDEN av mine Helicon 400, og akkurat det bildet er ganske vanskelig å få tatt på egen hånd..
    Men på den annen side er vel innsiden av en ferdigprodusert høyttaler ganske uinteressant for å dokumentere akkurat DIN kino, eller? Det er vel kun hvis du har modifisert den innvendig at det er noe poeng å vise innsiden, og da er det jo mulig å ta bildene igjen...

Nei, jeg synes regelforslaget om "bare egne bilder" virker svært fornuftig. Nå som "alle" har digitalkamera på mobilen er det ikke så vanskelig å få tatt et bilde eller to heller...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Men på den annen side er vel innsiden av en ferdigprodusert høyttaler ganske uinteressant for å dokumentere akkurat DIN kino, eller? Det er vel kun hvis du har modifisert den innvendig at det er noe poeng å vise innsiden, og da er det jo mulig å ta bildene igjen...

Nei, jeg synes regelforslaget om "bare egne bilder" virker svært fornuftig. Nå som "alle" har digitalkamera på mobilen er det ikke så vanskelig å få tatt et bilde eller to heller...
    Kunne ikke vært mer enig...

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje linken i denne tråden skulle bli obligatorisk lesing for nye medlemer?

http://avforum.no/forum/generell-chitchat/25554-starting-av-tr-der.html

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://minhjemmekino.no/GeoTrail

Et avatar bilde av en mann er alt som er på siden...
    Må nesten bare spørre: Skrives det noe upassende i tråder er moderator rask på plass og fikser/sletter innlegg. Hvorfor er det ikke samme tiltak på min hk/hifi? Der er det tross alt mindre aktivitet, spesielt mht nye opprettelser... Er det slik at kun Lygren og Mag har autoritet til å moderere min HK/Hifif?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz

Må nesten bare spørre: Skrives det noe upassende i tråder er moderator rask på plass og fikser/sletter innlegg. Hvorfor er det ikke samme tiltak på min hk/hifi? Der er det tross alt mindre aktivitet, spesielt mht nye opprettelser... Er det slik at kun Lygren og Mag har autoritet til å moderere min HK/Hifif?
    Joda er enig i at en tom minhjemmekino med kun en avatar ikke er det mest seriøse her inne i forumet, men når man leser litt av de kommentarene denne "hjemmekinoen" har fått, så er vel ikke det akkuratt med på å løfte seriøsitets intrykket heller. Det er vel lurt at de "seriøse" holder seg seriøse og ikke bidrar til å gjøre disse tingene værre enn de strengt tatt trenger å være, og heller bare gir beskjed til de med de rette system rettighetene til å slette og rydde opp.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz

Regner med at du var ditt ansvar bevist og sendte en pm til mod :?: .

Newcomer GnoM sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke man skal kastes bort fordi man liker CV, men det er jo noen anlegg på siden som ikke er hifi, men PA.
    Det syns ikke jeg har noe på siden å gjøre

http://avforum.no/minhifi/show.php/cv-taggis <-- vet ikke om det rotet kan kalles hifi heller

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GnoM
    Syns ikke man skal kastes bort fordi man liker CV, men det er jo noen anlegg på siden som ikke er hifi, men PA.
    Det syns ikke jeg har noe på siden å gjøre
    Synes ikke at et PA lignende hifi opsett bør være diskvalifiserende heller GnoM, det handler vel på disse Min HIFI sidene om å vise frem og skrive om det utsyret man selv benytter når man lytter/hører på musikk, og smak er jo som kjent vanskelig å bli enige om når man skal diskutere. Lytter man mye til Live Rockekonserter osv, er det vel lite som får frem den riktige HiFi (høy troverdighet) følelsen som en real PA rigg...

Sitat Opprinnelig postet av GnoM
    http://avforum.no/minhifi/show.php/cv-taggis <-- vet ikke om det rotet kan kalles hifi heller
    Dette utstyret du linket til her falt ikke helt i smak hos meg heller, men når det gjelder rom akustikk, er det vel ofte litt symetrisk "rot" mer å foretrekke enn et minimalistisk og nakent oppsett som ellers gjør seg godt i interiør design kataloger, og hvis noen velger å legge ut bildet av rotet sitt på nettet, så er vel det en ganske så ærlig måte å vise situasjonen på, selv om det kankje ikke viser HIFI opsettet fra sin beste side.

memoII
    Guest
    "kor har du fått tak i et så fett anlegg?? det må vell ha kostet flesk??
    mangler bare litt på utstyrs listen, ellers er det topp.
    DRA RÆVA DI UT AV FORUMET, SÅNNE SOM DEG HAR ABSOLUT INGEN TING Å GJERE HER!!!!!!
    her skal det være hjemme kino, ikkje familie bilde!!
    KØDD!!!
    Skrevet av longbow (04.05.06, 16:19)"

Hele moralen med AVForum, og da mener jeg heading i store bokstaver og konklusjon;

"DU KØDDER IKKE MED STEREOANLEGGET MITT ASS!!!!!!!!!!"
    Mer kollektiv selvhøytidelighet pga et S T E R E O A N L E G G...,blikkbokser som reproduserer lyd, alt fra NAD til Burmester, fra Cervin Vega til Martin Logan finnes vel knapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en skulle ha opprettet ett pa/cv hjørne, slik at en slipper at det blir "overfyllt" av cv tråder ellers på forumet?:lol:

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av memoII
    Hele moralen med AVForum, og da mener jeg heading i store bokstaver og konklusjon;

"DU KØDDER IKKE MED STEREOANLEGGET MITT ASS!!!!!!!!!!"
    Mer kollektiv selvhøytidelighet pga et S T E R E O A N L E G G...,blikkbokser som reproduserer lyd, alt fra NAD til Burmester, fra Cervin Vega til Martin Logan finnes vel knapt.
    Hvis du har problemer med å forholde deg til den entusiasmen for AV-utstyr som AVforum bygger på, så skjønner jeg ikke hva du har her å gjøre. Dette forumet bygger nettopp på entusiasme. Som alle andre hobbyer er folk stolte av hva de har fått til. Kvaliteten på lyd- og bildegjengivelse står i høysetet, og å karakterisere dette som "blikkbokser som reproduserer lyd" er ganske respektløst. Det blir litt som å gå inn på et Amcar-treff og kalle bilene "rusthauger med hjul".

Jeg vil vel si at dersom du ikke synes AV-utstyr er noe du bryr deg så mye med, så finner du sikkert likesinnede på et annet forum.

memoII
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Som alle andre hobbyer er folk stolte av hva de har fått til. Kvaliteten på lyd- og bildegjengivelse står i høysetet, og å karakterisere dette som "blikkbokser som reproduserer lyd" er ganske respektløst. Det blir litt som å gå inn på et Amcar-treff og kalle bilene "rusthauger med hjul".

Jeg vil vel si at dersom du ikke synes AV-utstyr er noe du bryr deg så mye med, så finner du sikkert likesinnede på et annet forum.
    Du har rett. Kanskje jeg også en dag finner grunn til å være stolt av noe som kan kjøpes for penger/finansieres via Elcon.
    I rest my case.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •