kid sitt lekerom! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 507
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha
    Når jeg først har deg i tråden min g-h, du har vel hatt PB10-ISD? Var du fornøyd? Bør jeg kjøpe med 8m Better Cables fra lsound, eller finnes det rimeligere/bedre alternativer.. :wink:

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Haha
    Når jeg først har deg i tråden min g-h, du har vel hatt PB10-ISD? Var du fornøyd? Bør jeg kjøpe med 8m Better Cables fra lsound, eller finnes det rimeligere/bedre alternativer.. :wink:
    Har du plass så finnes det ikke bedre alternativer, så enkelt er det egentlig. Har du begrenset med plass eller ikke liker designet så finnes det alternativer som presterer like godt, men da til litt høyere pris.

Jeg har gått for XTZ da den tar mindre gulvplass, så får jeg heller leve med at den bare har 90% av trykket til PB10.

PB10'en min er ennå til salgs forresten, så du kan jo spare en tusenlapp på den

Jeg har bettercables, men det var bare tilfeldig, er den godt skjermet så duger den. Det er nå min mening, men at det er noen som er uenig, det tviler jeg ikke på

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med kabler bryr jeg meg lite om, selvom mange mener at det kan gjøre mirakler. Skjerming er selvfølgelig en relevant faktor.

Sender du da? Må innrømme at XTZ frister litt også:wink: Tror det hadde passet bedre med 2xXTZ på hver side av sofaen enn 2xPB10. Men XTZ kommer jo ikke noe spessielt billigere ut enn PB10, og kjekt med en norsk forhandler.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt gått for PB10. Jeg har ikke hørt XTZ (så jeg skal trå litt varsomt her...) men relativt sikre kilder sier at PB10 er en del bedre en XTZ når det kommer til ytelse. Når det gjelder design er jo saken en annen, selv om jeg ikke synes PB10 er så stygg som mange vil ha det til. En fordel med matt sortfarge er at det ikke reflekterer lys fra PJ som kan forstyrre kinomørket :wink:

Når det gjelder høyttalere, må du vel kanskje opp på 800S-serien til B&W for å matche Electra936 lydmessig (forutsatt at pris og kvalitet har en sammenheng :wink: ). Electra har også 2x8" bass mot 2x7" på B&W hvis du savnet litt trøkk i den nedre bassen. Sånn... Nå har jeg sikkert skrytt nok av egne merker

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer XTZ er at den ville mest sannsynlig passet litt bedre ved siden av sofaene. Spessielt siden jeg vurderer en på hver side:wink:

Men tror jeg velger en norsk forhandler, samt at man må vel ha en svs i disse tider for å henge med

Electra 936 kunne nok vært interessant i mitt rom...

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender du da?
    Deler vi frakten (100 på hver) så skal jeg klare det. Da PM'er du meg bare.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke en 8m Better Cables jeg kan kjøpe med da? Så jeg slipper å måtte betale frakt fra lsound like herlig i tillegg:wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS

Dersom alt går etter planen, skal da en PB10 være på vei fra godeste Glenn rundt Mandag. Skal bli spennende å se hva som ligger i alt SVS-pratet:wink:

Gleder meg veldig, så får vi se hvordan den tar seg ut ved siden av sofa.. og hvordan det blir lydmessig. Dersom det skulle bli bra, er nok sjangsen stor for at det blir en identisk PB10 på motsatt side av sofa. (Har en fryktelig mistanke om at jeg må ha ekspert hjelp etterhvert, når jeg ser frekvenskurvene i rommet mitt)

Gleder meg!

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS

Dersom alt går etter planen, skal da en PB10 være på vei fra godeste Glenn rundt Mandag. Skal bli spennende å se hva som ligger i alt SVS-pratet:wink:

Gleder meg veldig, så får vi se hvordan den tar seg ut ved siden av sofa.. og hvordan det blir lydmessig. Dersom det skulle bli bra, er nok sjangsen stor for at det blir en identisk PB10 på motsatt side av sofa. (Har en fryktelig mistanke om at jeg må ha ekspert hjelp etterhvert, når jeg ser frekvenskurvene i rommet mitt)

Gleder meg!
    Var faktisk å hørte på Rikky's nyannskaffede pb10 i forrige uke. Nå var den ikke i det rommet den skal være, og vet ikke om han var ferdig med kalibreringen, men det låt meget lovende.

Så gratulasjoner er vel på sin plass:smile:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, alt skrytet som er med SVS for tiden, må det jo ligge noe i:wink: Har savnet bass under 25hz tidligere, så håper den lille tassen PB10 kan gjøre noe med dette, hvis ikke må jeg vel åpne lommeboka enda mer.. Nå skal jeg iallefall ha bass i rommet, om jeg så må bytte ut sofabordet med Plus/2. (Surt med litet rom).

Takk for gratulasjon, gleder meg veldig, og tilbakemeldinger kommer selvfølgelig! Nesten som julaften, nei bedre..?

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, alt skrytet som er med SVS for tiden, må det jo ligge noe i:wink: Har savnet bass under 25hz tidligere, så håper den lille tassen PB10 kan gjøre noe med dette, hvis ikke må jeg vel åpne lommeboka enda mer.. Nå skal jeg iallefall ha bass i rommet, om jeg så må bytte ut sofabordet med Plus/2. (Surt med litet rom).

Takk for gratulasjon, gleder meg veldig, og tilbakemeldinger kommer selvfølgelig! jNesten som julaften, nei bedre..?
    He he. Sant nok. Skal store harde pakken til for å slå julaften, etter de myke pakker gjorde sitt inntog ;-)

PS: Kunne du gjort skrifta på linken til minhjemmeside litt større? (Den i første posten din) Så vidt jeg så den :grin:

Edit: Grattis med Ekspert-tittelen og passerte 1000 innlegg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummelt å begynne å kjøpe ting.. Nå begynner lommeboka å dirre, får lyst til å hive meg rett på en PB10 til med en gang, og få bestilt inn ny PJ, lerret og dvd-spiller... Men så er det dette med sommer og mc-sesong da, båtanlegget har tatt sin del av kaka i år også. Er ikke lett å være ung, med store drømmer, og til tider en del penger, men til utider for lite penger! Luksusproblem vi nordmenn har:wink:

Har du ikke lav oppløsning da gutt? Er jo moderne tider, skal ikke være noe problem å blåse opp skrift nå til dags:razz:

Har satt den hakket mindre :-D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med PB10en som du har i påvente, kid. Husk å bruk tid til plassering nå da, subber er så utrolig tidkrevende om man skal utnytte de på best mulig måte.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Kenti!:wink:

Takk for det! Vet det krever mye, desverre har jeg ikke allverden av plass i mitt lille lekerom til så mange plasseringer, i frontrekken er det desverre mer eller mindre fullt slik oppsettet er i dag, og de beste subplasseringene vil være på sidene av sofaen. Men får se hvordan det blir når den kommer i hus, håper det blir en morsom opplevelse. Har hatt flere 10" subber inne, så er vel første produktet jeg har en hel del å sammenligne skikkelig med. Håper det ialllefall skal bli morsomt. Må innrømme at det frister veldig med en PB10 på hver side av sofaen nå, så får se hvordan det låter med en først.. (kan hende sofaplasseringen er ubrukelig for alt jeg vet).

Takk så mye;D
    Tilbakemeldinger kommer..
    (Håper den er her før neste helg - Glenn sender mest sannsynlig mandag)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Der fikk han endelig bestemt seg :wink: Grattis med ett godt valg!
    Fint at du lytter til våre gode råd :wink:
    Blir skøy å høre hva du synes om den.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for det. Tror dette skal bli moro!:wink:

Trenger mere bistand:
    Trenger litt hjelp til kabelvalg ved dvd og pj kjøp, ser ut som det blir en Oppo spiller etter anbefalingene deres samt TX-200 på meg. (Adeo lerret)

Jeg har jo Denon 3806, vil gjøre dette enklest mulig med aller helst kun en kabel til PJ(?) Hva anbefaler dere? Trenger 1 m kabel fra dvd-spiller til reciever, også trenger jeg 8-10 m kabel fra reciever til projector. Jeg vil også ha HTPC'en min tilkoplet recieveren på bildesiden, jeg har kun DVI utgang å ta av fra skjermkortet. Forslag til brukbare kabler(link) ønskes, helst fra nettdata(?), og noe som helst ikke skal koste mer enn nødvendig, som alt annet:wink:

Setter stor pris på forslag, og en evt. kjapp forklaring. Ville tro fra HTPC'en at jeg må bruke DVI>HDMI f.eks? Takk for gode kommentarer:wink:

Og det må jo selvfølgelig være digitalt fra dvd-spiller..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kabel mellom receiver og dvd, kan du sjekke disse:

http://www.xtreme-cable.com/kabel/digitalkabel.php

Vet at Jan Richard har inne noen fjorårsmodeller av den optiske til en særdeles god pris :wink: Send han en mail, så ordner det seg.
    Jeg er ekstremt fornøyd med kablene derifra ihvertfall. Har byttet alt til Viablue. Får alltid gode rabatter :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par gode optiske liggende, så ville tro hdmi er mest aktuelt? Hvordan er det i dag, overfører hdmi(1.1?) lyd og bilde? Eller kun bilde? Mener at noen typer trenger software oppdatering for å fungere med lyd&bilde? (Ahh, jeg kunne jo selvfølgelig tatt et søk, men hva så vitsen med et forum?)

Edit: Xtreme-Cable er jo fra Larvik, dette har jeg gått glipp av:razz:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har iallefall bekreftelse på sending av PB10 kommet, så da får vi håpe at subben er her i løpet av noen dager, kanskje før helgen hvis jeg har flaks. Får testet den mest til musikk i starten, siden ny PJ ikke har kommet enda:wink: Men gleder meg veldig til å se hvordan den fungerer på film, håper det holder mål til musikk og:wink:

En liten tilbakemelding kommer når plasseringer skal testes...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var SVS PB10 i hus, kom en alt for stor eske til å være 10". Må innrømme at etter oppakkingen, ble jeg nokså skremt over hvor stor denne 10" kassa faktisk var. Tør ikke tenke på hvor store Plus/2 må være. Jeg har hatt mange 10" sub'er i hus, men denne er den desidert største.

Jeg har desverre ikke fått tid til annet enn oppakking, rydding og bæring av den i dag grunnet mc-kjøring. Har kjørt den igjennom fire låter, og så langt kan jeg ikke si at det "store" gliset kom. Den trøkker veldig bra til å være 10", men håper jeg kan hente mye mer med kalibrering og plassering. Får se om det blir litt tid i natt/i morgen.

/Jørgen

Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •