kid sitt lekerom! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 507
    Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var noe jeg leste i en tråd for en stund siden.. Formidlet det bare videre, sikkert noen andre som kan svare på dette Nå er det sent! Natta..

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hah!:-P Venta på deg..:wink: Siden du først leser her, benytter jeg anledningen. Denne spilleren er jo like tynn som annet billig-vidunder jeg har hatt hjemme, hvordan er drivverket med støy? Er den av typen "jalla" når skuff går inn/ut? Føles selve spilleren bra kvalitetsmessig både visuelt og når man bruker den?

Kjører selvfølgelig min Denon fj. kontroll evt. Prisen er det jo ingenting å si på!
    Tja,

Oppoen har jo sine svakheter det er klart. Skuffen er nok også en av de. Litt løs og gir ikke verdens beste kvalitetsfølelse. Den er VELDIG stille i drift, så sånn sett er den bra. Bytter vel CD/DVD 20-30 ganger på en lyttesession, og jeg har vært igjennom et par av de og den lever ennå, men tråkker du på den så faller den av, det garanterer jeg

Som sagt, vil du ha kvalitetsfølelsen, så får du ikke den med Oppo, da ville jeg heller hørt med Anfield om han ennå har Marantz DV7600'en sin. Den imponerte stort lyd og bildemessig. Den ser og oppfattes også som en solid spiller.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en del "billig-spillere" i håp om å finne en som fungerer tidligere, hvordan er det underveis i film? Har med enkelte spillere opplevd ting som at undertekst henger seg, eller at filmen stopper opp, mens lyden fortsetter. Altså, aldri vært noen bigdeal, kun vært å skru av på/trykke stop/play, men dette er ting jeg ikke liker, spessielt ikke under demoer og når man skal "vise venner hva man har". Har du noen gang opplevd slikt med denne?

- Hadde jo vært morsomt å finni en billig-spiller jeg ville like!:wink:

Tror Anfield har solgt den til Marantz her på forumet, uten at jeg skal si det helt sikkert..?

Sitat Opprinnelig postet av cinema_mort
    Dette var noe jeg leste i en tråd for en stund siden.. Formidlet det bare videre, sikkert noen andre som kan svare på dette Nå er det sent! Natta..
    Sov godt, min tur til posisjon-hvile snart. Jobb om noen få timer bare..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en del "billig-spillere" i håp om å finne en som fungerer tidligere, hvordan er det underveis i film? Har med enkelte spillere opplevd ting som at undertekst henger seg, eller at filmen stopper opp, mens lyden fortsetter.

- Hadde jo vært morsomt å finni en billig-spiller jeg ville like!:wink:

Tja, de nyeste firmwarene er greie de synes jeg, og har ingen problemer som jeg har vært borti. Det er jo mange Oppoer rundt på forumet og jeg har ennå tilgode å se en til salgs.

For den saks skyld, Oppoen er eneste som har overlevd mer enn en måned hos meg så noe rett gjør den

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Anfield har solgt den til Marantz her på forumet, uten at jeg skal si det helt sikkert..?
    Stemmer det Kid, du følger med :wink: Den kommer nok med posten neste uke :grin:

Jeg har forresten slitt med noe av det samme som deg med min 1500kr-dvdspiller, Yamaha S557. Bildet fryser plutselig og deretter går det i dobbel hastighet noen sekunder for å ta igjen lyden :? Klagde på den første spilleren (s550) men selv på Yamaha sitt eget verksted fant de ikke feilen, så jeg fikk ny. Som nevnt over har den akkurat samme problem. Det er ikke filmen det er noe galt med, da jeg har sjekket den på andre spillere. Kanskje dette rett og slett er en generell svakhet i rimelig spillere.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Tja, de nyeste firmwarene er greie de synes jeg, og har ingen problemer som jeg har vært borti. Det er jo mange Oppoer rundt på forumet og jeg har ennå tilgode å se en til salgs.

For den saks skyld, Oppoen er eneste som har overlevd mer enn en måned hos meg så noe rett gjør den
    Hehe, sant nok. Det var vel bare .iso for å oppdatere Oppo mener jeg? Får vurdere nok en billig-spiller da..

Tror jeg skal ta meg en skikkelig demorunde på dvd-spillere først, bare for moro skyld, dersom noen klarer å gi demo på en dvd-spiller i dagens samfunn da..:wink: Sist gang på HFK ble det mye bæring, mange kabler og koblinger, ikke minst litt kalibrering før jeg fikk en demo på en DVD-spiller, PJ som stod montert i demorommet. Fikk iallefall demoen til slutt da.. :-P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Stemmer det Kid, du følger med :wink: Den kommer nok med posten neste uke :grin:

Jeg har forresten slitt med noe av det samme som deg med min 1500kr-dvdspiller, Yamaha S557. Bildet fryser plutselig og deretter går det i dobbel hastighet noen sekunder for å ta igjen lyden :? Klagde på den første spilleren (s550) men selv på Yamaha sitt eget verksted fant de ikke feilen, så jeg fikk ny. Som nevnt over har den akkurat samme problem. Det er ikke filmen det er noe galt med, da jeg har sjekket den på andre spillere. Kanskje dette rett og slett er en generell svakhet i rimelig spillere.
    Mulig jeg har nevnt det, men Gratulerer iallefall!

Noe som bekymrer meg også, er at dette er/kan være en svakhet hos billige spillere..? Min nåværende spiller til 2,5-3 lapper, har ikke denne mangelen. Men har vel hatt fem forskjellige i hus, før jeg endte med min nåværende. Veldig i tvil på valget jeg skal gjøre innen DVD-spiller. Sukk :cry:

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten kommet til noen konklusjon på hvilke høyttalere du skal kjøpe deg? Hvis du ikke har ringt hifihuset enda, bør du gjøre det. Selv om de ikke har brukte Electra936 inne, får du alltid en bra pris av André på nye produkter også. Nå får du sikkert en ekstra hyggelig pris siden nye focal modeller er på vei inn i butikken, og verdien på eldre modeller naturlig nok vil synke litt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe rimeligere som fungerer godt? Vurderer sterkt en 3910:wink:
    Hvis du kun fokuserer på bildekvaliteten, så kan du likegodt kjøpe en 2910. Identiske bildemessig, det er på lydsiden at 3910 er bedre.

Men Marantz DV7600 knuser 2910 bildemessig. Et mye mer støyfritt bilde, med mer smell i fargene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Har du forresten kommet til noen konklusjon på hvilke høyttalere du skal kjøpe deg? Hvis du ikke har ringt hifihuset enda, bør du gjøre det. Selv om de ikke har brukte Electra936 inne, får du alltid en bra pris av André på nye produkter også. Nå får du sikkert en ekstra hyggelig pris siden nye focal modeller er på vei inn i butikken, og verdien på eldre modeller naturlig nok vil synke litt.
    Jeg sikler litt rundt, har ikke snakket med Andrè enda.. Er så usikker på valgene! Blir en grundigere lytting på Helicon og B&W 703 mandag, så håper egentlig at jeg får en negativ opptreden, slik at jeg lettere kjøper Electra f.eks med god samvittighet.

Men jeg har ingen bråhast, selvom jeg må innrømme at pengene skriker.....:wink: Blir vel en telefon til Andrè uansett, for å høre hva han kan tilby!;D Kunne tenkt meg noe med litt slagkraftig basselementer samtidig, mine nåværende høytalere har en fantastisk slående punch, men føler likevel at det mangler det siste..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvis du kun fokuserer på bildekvaliteten, så kan du likegodt kjøpe en 2910. Identiske bildemessig, det er på lydsiden at 3910 er bedre.

Men Marantz DV7600 knuser 2910 bildemessig. Et mye mer støyfritt bilde, med mer smell i fargene.
    Jeg regner da med at 3910 vil være nokså unødvendig for meg, kjører digitalt til lyd. 2910 er vel i en prisklasse som også passer en del bedre. Marantz 7600 kunne jo vært veldig interessant, men da hadde det vært mest moro å finni den på bruktmarkedet. Valgets kvaler!

Forresten, har du hatt Oppo?
    Noen formening om Oppo vs 2910?

Takk for svar, Anfield!

:wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen erfaring med Oppo. g-h uttalte seg vel litt om forskjellene mellom 2910 og Oppo litt tidligere her.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vi noen flere/bedre alternativer enn 2910 i 4-7k klassen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz DV6600?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Marantz DV6600?
    Må innrømme at jeg ikke synes den er spesiellt fin å se på, men så er vel jeg sikkert litt kresen og.

Derimot 7600, den er vakker.
    Ser ut som det blir en Oppo eller 2910 på meg, da:wink:

Hvordan er drivverket på 2910?
    Håper ikke den er slik som støyer, og derfor ødelegger musikk/film?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det blir en Oppo eller 2910 på meg, da:wink:
    Hvorfor vurderer du jo i det hele tatt 2910? Bildet er jo forbigått av alle 1500 kroners spillere som finnes?

Lyddelen sa du jo selv du ikke trengte??

Kjøp Samsung HD950 om du ikke vil ha oppo, den og slår 2910 enkelt.

Ikke for å være kritisk, men 2910 er ike verdt mer enn 1000 hva angår bildet.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg i at DV6600 ikke er direkte vakker å se på, kid. Men det er vel ikke det viktigeste, er det vel? Hvis du skal ha en spiller kun for bildekvaliteten kan du like gjerne kjøpe en 1920 som 6600, siden de skal prestere tilnærmet identisk på bildedelen. Men det bør vel også legges til at jeg fortsatt har tilgode å høre en Denon-spiller som ikke har støyende drivverk.

OPPOen skal jo være god den etter hva jeg har lest og hørt fra forskjellige her på forumet, så den ville jeg også vurdert som avspiller av lyd/bilde digitalt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en forvirrende verden..
    Er vel bare jeg som sliter med å godta å gjøre et godt kjøp:wink:

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det er vel et av de beste skussmålene en spiller kan få? :wink:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av listen
    Det er vel et av de beste skussmålene en spiller kan få? :wink:
    En kan vel vurdere det på mange måter, men jeg forstår jo virkelig din tankegang ja

Side 7 av 26 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •