kid sitt lekerom! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 507
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er veldig i tvil på min bestilling til lsound.

Skal jeg velge 1x PB10?
    Skal jeg velge 2x PB10?
    Skal jeg velge 1x Plus/2?

Tidligere 10" jeg har hørt, synes jeg fort kan bli litt "pinglete". Lever disse PB10 virkelig opp til ryktene? Plus/2 vet jeg er morsomt, men grunnet plass er dem lite praktiske i mitt rom, desverre. Men må man så må man..?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg er veldig i tvil på min bestilling til lsound.

Skal jeg velge 1x PB10?
    Skal jeg velge 2x PB10?
    Skal jeg velge 1x Plus/2?

Tidligere 10" jeg har hørt, synes jeg fort kan bli litt "pinglete". Lever disse PB10 virkelig opp til ryktene? Plus/2 vet jeg er morsomt, men grunnet plass er dem lite praktiske i mitt rom, desverre. Men må man så må man..?
    Hvis budsjettet tillater det, gå for storebror :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange kvm er rommet ditt forresten?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per i dag er det kun 12-13m2. Forhåpentligvis vil dette endre seg i løpet av høsten.. Problemet med Plus/2 er at jeg tror jeg vil slite med å få plass i frontrekka, og er da avhengi av at den spiller "bra" på en av sidene v/ sofaen.

Men hvor "grom" er denne PB10? Klarer lissom ikke å forestille meg det "syke" av en liten 10". Vet ikke hvorfor, men får det bare ikke til å rime med alt skrytet av den her på forumet. Hehe.. :wink:

Lsound har jo god returrett da..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per i dag er det kun 12-13m2. Forhåpentligvis vil dette endre seg i løpet av høsten.. Problemet med Plus/2 er at jeg tror jeg vil slite med å få plass i frontrekka, og er da avhengi av at den spiller "bra" på en av sidene v/ sofaen.

Men hvor "grom" er denne PB10? Klarer lissom ikke å forestille meg det "syke" av en liten 10". Vet ikke hvorfor, men får det bare ikke til å rime med alt skrytet av den her på forumet. Hehe.. :wink:

Jeg kan garantere deg hakeslepp :shock: av PB10 med mindre du har verdens dårligste akustikk i rommet ditt. Jeg trodde ikke mine egne ører da jeg fyrte den opp første gang. Enkelte ting kan ikke forklares med ord, de må oppleves! Jeg hadde ikke nølt med å bestille en hvis jeg var deg.

Edit: Er litt på tynn is nå så bass-guruene får korrigere evt feil... Tror 2stk PB10 er tryggere å kjøpe enn 1stk PB12 med tanke på plassering. Det er ikke sikkert PB12 spiller optimalt akkurat der du har plass til den, mens PB10 med sine noe mer beskjedne kassemål, kanskje er litt mer plasseringsvennlig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke tenke meg at såååå mange er såååå fornøyd uten at det er noe i det.
    Den er helt sikkert grisebra, og til ditt rom garantert dypbass i massevis.
    Er fryktelig usikker på subvalg selv. Nå står det mellom 2 PB 10 eller Storebror :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg kan garantere deg hakeslepp :shock: av PB10 med mindre du har verdens dårligste akustikk i rommet ditt. Jeg trodde ikke mine egne ører da jeg fyrte den opp første gang. Enkelte ting kan ikke forklares med ord, de må oppleves! Jeg hadde ikke nølt med å bestille en hvis jeg var deg.

Edit: Er litt på tynn is nå så bass-guruene får korrigere evt feil... Tror 2stk PB10 er tryggere enn 1stk PB12 med tanke på plassering. Det er ikke sikkert PB12 spiller optimalt akkurat der du har plass til den, mens PB10 med sine noe mer beskjedne kassemål, kanskje er litt mer plasseringsvennlig.
    Takk! Jeg har mange flere plasseringsmuligheter i iallefall mitt nåværende rom til to mindre kasser enn en stor. Sist sub som var i hus var en 10" Audiopro sub, synes den spilte utrolig bra til prisen.. og mye bass. Men den manglet selvfølgelig det under 25hz. Rommet mitt er ikke suverent akustikk messig, men det begynner å komme seg.

Prøver å tenke litt fremover også, så det som bekymrer meg litt er at om jeg kjøper en eller to PB10 nå, og får et større rom\leilighet til høsten, ville jeg muligens hatt mye mer glede av en Plus/2. Men man må vel ta utgangspunkt i det man har nå.. Og PB10 er vel sikkert ikke umulig å selge for halv pris igjen?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Den er helt sikkert grisebra, og til ditt rom garantert dypbass i massevis. Er fryktelig usikker på subvalg selv. Nå står det mellom 2 PB 10 eller Storebror :grin:
    Hehe, hvorfor er jeg garantert dypbass i massevis i mitt rom? Pga. m2? Tja.. da stiller vi iallefall likt, sliter med de samme problemene.. :wink: Returretten til lsound må jeg si frister litt å evt. bruke. Kunne jo kjøpt 2stk PB10 og 1stk Plus/2? Også levere tilbake det jeg synes ikke passer?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo si det sånn Kid: Jeg har bare 1stk PB10 og hvis jeg setter på en 20hz tone står samtlige dører, glass, bilder og alt annet som ikke er strammet til og rister som F*** i leiligheten min, som er litt over 50m2. Jeg tør ikke å tenke på hva en plus/2 ville gjort med innventaret :wink: Uansett hva du velger kommer du ikke til å bli skuffet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg i gang med meterstokken.. :-P

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en stk PB-10 selv, skulle jammen ikke tro at det er noen 10" !!!
    Med god plassering er dette en KNALLsub!
    Og to stk vil bli sinnsykt, + bedre fordeling av bassen med 2 i forhold til en!

og hvis du skal selge en av de til halv pris, RING MEG, jeg var først

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, hvorfor er jeg garantert dypbass i massevis i mitt rom? Pga. m2? Tja.. da stiller vi iallefall likt, sliter med de samme problemene.. :wink: Returretten til lsound må jeg si frister litt å evt. bruke. Kunne jo kjøpt 2stk PB10 og 1stk Plus/2? Også levere tilbake det jeg synes ikke passer?
    Ja, har du muligheten til det så er det jo bare å peise på :grin:
    Men seriøst til ditt rom, er GARANTERT PB 10 nok i maaaaasevis. For å si det sånn, jeg er ikke ferdig med min kino ennå, men har ett rom på 12 kvm, på jobben hvor jeg og en kompis tester ut diverse utstyr. Han har en KEF PSW 3000 og jeg skal love deg at det er skremmende mye trykk på film, derfor skrev jeg at jeg mente at PB10 sikkert ville bli bass i massevis på ditt rom, og skal du eventuelt flytte til noe større etterhvert, ja pang smokk, så er PB 10 solgt, og da kan du jo oppgradere til Storebror :grin:

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rel

Jeg vil heller valgt en REL Strata 5, Storm 5 eller en i R serien (8 lag svart pianolakk!). Ihvertfall hvis musikk er førsteprioritet. Passe store men utrolig bra!

http://www.mono.no/subcat.x?cid=111&sid=515
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Velodyne-fan til musikk. Subbene som skal kjøpes inn vil bli brukt til film. Så det må vel være noe i denne SVS-epoken?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har Monster Cable IHP-Y?
    http://www.lsound.no/index.php?side=...up=582&id=2768

Synes den virket en smule dyr, men hva vet vel jeg
    Det er da et Y-ledd bak på reciever?

Den ser slik ut eller?

Det jeg ikke helt forstår, er jo at Denon 3806 sin SW utgang har rød/hvit. Dvs, to hunn-kontakter inn..? Betyr det at jeg først må kjøpe to hann til en hunn, deretter en hunn til to hann? Fatter ikke helt det her:wink: Eller kan jeg rett og slett koble en på hver? (Det kan da umulig bli riktig det heller)?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har Monster Cable IHP-Y?
    http://www.lsound.no/index.php?side=...up=582&id=2768

Synes den virket en smule dyr, men hva vet vel jeg
    Det er da et Y-ledd bak på reciever?

Den ser slik ut eller?
    Hva mener du med Y-ledd bak på receiver? Enkelte receivere har pre-out for 2 subber.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri brukt to sub'er på reciever før, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda:wink: Men har blitt fortalt at Y-ledd skal brukes. Har jo en rød og en hvit hunnkjønn kontakt på SW utgangen, såvidt jeg vet? Iallefall min gamle kabel til Audiopro subben brukte da disse to samtidig

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri brukt to sub'er på reciever før, og vet ikke helt hvordan dette fungerer enda:wink: Men har blitt fortalt at Y-ledd skal brukes. Har jo en rød og en hvit hunnkjønn kontakt på SW utgangen, såvidt jeg vet? Iallefall min gamle kabel til Audiopro subben brukte da disse to samtidig
    Er du sikker på dette? På min er det PRE-OUT subwoofer og det er kun en, det er vel her man vil få bruk for en slik splitter?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der ser du en bakside som er identisk med min. Og ja, jeg er sikker på at min audipro brukte rød+hvit.(Dvs, kabelen). Men du mener altså at jeg kan koble en PB10 med RealCable på f.eks rød og den andre PB10'n på hvit?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Der ser du en bakside som er identisk med min. Og ja, jeg er sikker på at min audipro brukte rød+hvit.(Dvs, kabelen). Men du mener altså at jeg kan koble en PB10 med RealCable på f.eks rød og den andre PB10'n på hvit?
    Altså hvis disse er pre-out for subwoofer, så vil det bli slik du beskriver ja.
    M.a.o så vil du ikke ha behov for en slik splitter. På min receiver derimot hvor det kun er 1 stk PRE-OUT for subwoofer, så blir jeg nødt for å bruke en slik splitter.

Side 5 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •