kid sitt lekerom! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 507
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tipper det ikke blir noe problem å få solgt MA heller, dersom du ønsker i senere tid å oppgradere til 6.1 bak. Forøvrig synes jeg MA er helt fantastisk til B&W, de er nøytrale og detaljrike, noe som fremhever det jeg mener er en veldig, veldig, veldig bra mellomtone hos B&W. Det eneste negative jeg har å si om B&W, er at i mange rom blir ofte diskanten veldig skarp, noe MA retter pent og pyntelig på... Oberon er ikke en fargeklatt!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt ingen/liten erfaring, men i det siste har jeg lest mye om 800-serien, og disse er kjent for å være "varme" høyttalere, og digitalt ser ut som gode match. Selfølgelig ikke dermed sagt at ICE-moduler er perfekt, men til prisen er det nok lite som kan matche bedre.

Ser ut til at mange er fornøyd med både digitalt, Rotel, Classè og Krell på B&W, dog de 2 sistnevnte ligger på et "litt" annet prisnivå enn hva som foreløbig er aktuellt for min lommebok.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, lønner seg å sette noen grenser selv også, man kan få skikkelig go'lyd som ikke nødvendigvis bør koste en ny stasjonsvogn. Har vært på noen demoer der høytalere til de femdobbelte spiller dårligere(grunnet plassering, rom og matching) enn en høytaler til f.eks 20.000 i et godt lydrom med god kalibrering og matchene komponenter..

Lykke til med valget!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TRENGER HJELP!
    Utover våren og sommeren, er det tid for noen nye oppgraderinger!

Først og fremst blir innkjøp prioritert ca slik:
    1. Nye fronthøytalere
    2. Ny projector og Adeo lerret
    3. 1x SVS Plus/2 / 2x SVS PB10

Regner med å være i mål før fellesferien, men trenger litt bistand grunnet mangelfull erfaring på enkelte områder. kan noen hjelpe meg litt til å få tanker/mål på plass? Takk...!; )

Projector
    Først og fremst, er jeg veldig i tvil på hvilken projector jeg skal velge. Har tidligere god erfaring med LCD, men er veldig interessert i å prøve ut DLP, selvom jeg synes markedet er mye enklere på LCD fronten per. dagsdato. Har vurdert litt forskjellige, men er veldig i tvil hva som blir det rette valget. Dersom jeg ender på DLP, har jeg foreløpig plukket ut HC3000, Optoma HD72i, BenQ 7700(Begynner vel å bli litt gammel) eller Projectiondesign Action! model two. Et nokså stort prishopp til siste modell, så er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det blir et Adeo Plano Delux lerret, rommet er litet 3m(b)x4,2m(l), men med ca full lyskontroll. Hjelp meg?! Tips, forslag!

SUB
    Jeg har tenkt å invistere i ny(e) subwoofer(e). SVS frister veldig grunnet all den gode omtalen, jeg er utrolig glad i bass som "slår" i brystet. Er litt i tvil om jeg skal velge 2x PB10 eller 1x SVS Plus/2. Hvordan er det å få integrert to subwoofere i et rom på min størrelse, hvordan fungerer tilkoplingen mot Denon 3806? Hva vil spille best? Tenkte litt på headroom, pluss at jeg tror at 2x PB10 er lettere å plassere for meg i mitt lille rom, enn det store sofabordet, selvom dette ikke er noen hindring da det mest sannsynlig blir leilighet etter ferien.. Tips/Erfaringer fra de av guttene her på forumet som kan dette, hadde vært suverent!

BUDSJETT
    Projector: 0-30.000,- (Har ikke 30.000 å "sløse", men det er maksimalt!l)
    Subwoofer: 14.000,-

Tusen takk til alle som gir meg tilbakemeldinger på mine luksus bekymringer!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heihei!

Ja her går det framover i full fart ser jeg :wink:
    Det er jo alltid moro!
    Skikkelig gøy å se at du er knallfornøyd med Oberon! Vurderer disse selv til mine høyttalere. Er ikke så lenge til skattepengene er på konto, så da blir det vel til at man hever statistikken til isen-fisen :grin:

Når det gjelder høyttalervalg, synes jeg du skal holde deg til B&W hvis du stort sett er fornøyd med lydsignaturen på de, men det er jo utrolig mye snadder i prisklassen du har oppgitt.

Når det gjelder prosjektor, så anbefaler jeg deg å sjekke ut DLP. Det du bør passe på er at du ikke blir "plaget" av RGB-flimmer.
    Jeg merket ikke noe til dette på min Benq PE 5120, men merker det litt av og til, og når man først har blitt oppmerksom på dette, så sitter man ofte å prøver å fremprovosere det og det er ikke bra. Nå er jeg usikker på om dette er like fremtredende på nyere DLP'er, men hvis du ikke blir plaget av dette fenomenet, så bør du vurdere DLP. Bortsett fra litt RGB-plager, så er jeg kanonfornøyd med Benq'en. Men det er jo veldig mye nytt på prosjektor-fronten. Hitachi PJ TX200 er jo ett godt alternativ. Har jo fått kanonbra resultater i diverse tester. Pixmania har denne for 12 900, det synes jeg er billig. Kontrast: 7000:1 er jo ikke å kimse av.

Når det gjelder woofer, så blir vel kanskje Plus 2 litt overkill på ditt rom, ca 12-13 kvm. Hva med en PB 10, eller kanskje 2 XTZ.

Uansett lykke til med oppgraderinger! Er jo flott som det er! Sofaen din var råtøff :grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye!

Dersom du leser teksten min med litt tolmodighet, så ser du at jeg egentlig kun er interessert i å prøve DLP denne gang. Jeg er ikke spessielt plaget av "plagemomenter" ved DLP teknologi på det jeg har sett demo av på nyere modeller. Derfor er foreløpig LCD lagt på is!

Som jeg også nevnte i teksten, ikke rommets størrelse være hovedgrunnlaget for valg av 1xPlus/2 eller 2xPB10 grunnet mulig flytting til mye større rom etter ferien. En PB10 er egentlig ikke av interesse, men to grunnet headroom o.l kan være aktuelt, dersom det ikke er en kjempe stor heksekunst å få integrert det nokså greit inn i resten av anlegget.

Angående høytaler, spurte jeg egentlig ikke om hjelp til valg av denne, fordi jeg foreløpig har planer om 703 med mindre noe interessant dukker opp på bruktmarkedet. Veldig fornøyd med B&W! (Kunne tenkt meg å prøvd noe med bånddiskant riktignok, men da må jeg vel over på noen Audiovector)

Tusen takk for tilbakemelding, er også veldig fornøyd med sofaen. Utrolig mye for pengene med tanke på film/lyd-bruk.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    TRENGER HJELP!
    Utover våren og sommeren, er det tid for noen nye oppgraderinger!

Først og fremst blir innkjøp prioritert ca slik:
    1. Nye fronthøytalere
    2. Ny projector og Adeo lerret
    3. 1x SVS Plus/2 / 2x SVS PB10

Regner med å være i mål før fellesferien, men trenger litt bistand grunnet mangelfull erfaring på enkelte områder. kan noen hjelpe meg litt til å få tanker/mål på plass? Takk...!; )

Projector
    Først og fremst, er jeg veldig i tvil på hvilken projector jeg skal velge. Har tidligere god erfaring med LCD, men er veldig interessert i å prøve ut DLP, selvom jeg synes markedet er mye enklere på LCD fronten per. dagsdato. Har vurdert litt forskjellige, men er veldig i tvil hva som blir det rette valget. Dersom jeg ender på DLP, har jeg foreløpig plukket ut HC3000, Optoma HD72i, BenQ 7700(Begynner vel å bli litt gammel) eller Projectiondesign Action! model two. Et nokså stort prishopp til siste modell, så er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Det blir et Adeo Plano Delux lerret, rommet er litet 3m(b)x4,2m(l), men med ca full lyskontroll. Hjelp meg?! Tips, forslag!

SUB
    Jeg har tenkt å invistere i ny(e) subwoofer(e). SVS frister veldig grunnet all den gode omtalen, jeg er utrolig glad i bass som "slår" i brystet. Er litt i tvil om jeg skal velge 2x PB10 eller 1x SVS Plus/2. Hvordan er det å få integrert to subwoofere i et rom på min størrelse, hvordan fungerer tilkoplingen mot Denon 3806? Hva vil spille best? Tenkte litt på headroom, pluss at jeg tror at 2x PB10 er lettere å plassere for meg i mitt lille rom, enn det store sofabordet, selvom dette ikke er noen hindring da det mest sannsynlig blir leilighet etter ferien.. Tips/Erfaringer fra de av guttene her på forumet som kan dette, hadde vært suverent!

BUDSJETT
    Projector: 0-30.000,- (Har ikke 30.000 å "sløse", men det er maksimalt!l)
    Subwoofer: 14.000,-

Tusen takk til alle som gir meg tilbakemeldinger på mine luksus bekymringer!
    Så langt sitter jeg med følgende i tankene, med forbehold om overbevisende demoer:
    * Adeo
    * HC3000
    * B&W 703
    * 2x SVS PB10

Hvordan fungerer det med to sub'er mot Denon 3806? Noen som kan gi en rask forklaring...?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan vel bruke et y-ledd... da splitter du signalet bare i 2.. så det burde ikke være noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjena Kid!

Jeg ser ingen grunn til å svi av så mye som 30k på prosjektor nå. Det finnes da så mye bra i 10-15k klassen. Testvinneren i TV2 hjelper deg er vel et godt alternativ. Går du enda litt ned i pris er det vel Epson sin 600 som gjelder.

PS! Takk for godord i "Ushertråden"!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    du kan vel bruke et y-ledd... da splitter du signalet bare i 2.. så det burde ikke være noe problem.
    Dette gjør man uten noen form for tap? Og dette er "standard" prosedyre for bruk av to subber på Denon 3806? (Jeg har null erfaring med bruk av to subber i et system) Men er veldig klar for å teste det ut.. Takk for svar!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Tjena Kid!

Jeg ser ingen grunn til å svi av så mye som 30k på prosjektor nå. Det finnes da så mye bra i 10-15k klassen. Testvinneren i TV2 hjelper deg er vel et godt alternativ. Går du enda litt ned i pris er det vel Epson sin 600 som gjelder.

PS! Takk for godord i "Ushertråden"!
    Hej igjen, Konrad!

Har til nå hatt PT-AE700 og vært veldig fornøyd, men som nevnt i min "søken etter hjelp", så kunne jeg tenkt meg å prøvd DLP. Har fått sett flere demoer av LCD'ene som "leder" per. dagsdato i budsjettklassen, utrolig bra bilde til prisen, men så er det dette med "å prøve noe nytt" da, som for meg blir DLP teknologi.

Er enig i at 30.000,- + evt. oppheng/hylle, kvalitetskabel + lerret kommer opp mot en ganske drøy pris, men som nevnt var det, det lengste jeg kunne strekke meg økonomisk. Foreløpig virker HC3000 veldig aktuell, selvom den har vært på markedet en stund. Her slipper jeg da unna ti tusen billigere enn med Projectiondesign.

Bare hyggelig, kommentaren er jo sann, synes oppsettet ditt er veldig bra utstyrsmessig, pluss en utrolig god waf.. Beundringsverdig...

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kid, du har virkelig fått fart på oppgraderingen ser jeg. Grattis med MA blokkene, de ser pene ut og bør være bra.

DLP prosjektorer leveres av mange produsenter, men felles for de alle er at de benytter en "Dark Chip" fra Texas instrument. Du kan prøve
    denne linken mht. å finne hva som kan passe i ditt rom:

http://www.dlp.com/business/business_product_search.asp

Litt om DLP og virkemåte kan du se her:
    http://www.dlp.com/dlp_technology/dl...overview.asp#1

I min Optoma H27 (relativt budsjett PJ), sitter det en DLP chip 2, i de litt dyrere modellene sitter siste generasjon chip 3 (har sorte bakside på speilene). DLP leverer generelt bra blder og med helt sort sortnivå og er veldig driftsstabile.

Husk å sjekke kastelengde og hvilken offset vinkel som benyttes mht. tenkt plassering (du finner mye pj kalkulatorer her på forumet).

Sub, så tror jeg at det kan være en større utfordring å få to Subber til å klaffe i forhold til en stor.

Lykke til med prosjektene

/L

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Killroy

Takk så mye for det, må holde "hjula-igang" for å henge med i denne bransjen, heldigvis kan jeg bruke ca 60-70% av lønna på Lyd/Bilde dersom jeg ønsker. Monoblokkene ble et stort løft i mitt oppsett!; )

Har regnet en del og sett på en del kalkulatorer, så det tror jeg ikke vil bli et problem. Denne gang har jeg også bestemt meg for å ha projector på hylle sentrert mot lerret, istedenfor takfeste. (Gøy å prøve litt forskjellig) Projector tror jeg at skal ende greit, uansett hva valget faller på. Har en del erfaring fra tidligere lcd projectorer, samt vært på veldig mange demoer rundt omkring, så kan "basic" av litt monteringsfordeler, avstander, lyskontroll, kalibrering, valg av kabler etc.

Angående sub, er jeg litt usikker på fremgangsmåte her. Tidligere i tråden min var det en som nevnte at det bare var til å bruke et Y-ledd for å splitte signalene, noen som vet om dette er normal måte å få to subber tilknyttet Denon 3806? Vil man ikke miste signalstyrke/kvalitet ved splitting(?) Dette er på helt ukjent land for meg, dette med to subber, men er veldig ivrig på å teste det ut.. Mest for å lære meg litt kalibrering også, pluss at jeg synes en Plus/2 kan bli litt i største laget.. (Og jeg er veldig glad i symmetri)

Takk for tilbakemelding!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender vel med en PM til Flageborg med spørsmål når tiden er inne tenker jeg :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovegrunnen til at jeg synes 30k er mye å legge i en PJ idag, er at jeg lever i håpet om at 1080 paneler vil være tilgjengelig om ett års tid til samme pris.

DLP er nok ikke så dumt, jeg synes det er alt for mye feil med LCD PJ's. De 2 LCD'ene jeg har, lider av fargefeil i panelene. Men jeg håper på å få fikset min nåværende på garantien. Jeg tviholder på den, da jeg er redd for at det vil ta forferdelig lang tid. En kompis av meg har Ae-500 med akkurat samme feil. Og her var det ille, nesten hele bildet ble blått.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg forsåvidt enig i, men for alt jeg vet, kan utstyr som blir kjøpt i sommer bli solgt igjen allerede til vinteren når det er meg, alt avhenger av økonomien, men dersom interessen/hobby'en fortsetter, går nok det meste av lønninger fremover til dette.. (Må prøve å skaffe meg så mye som mulig, før det blir andre prioriteringer å bruke pengene på, nå jeg har mulighet)

Men er enig i at 30.000 er litt mye for en projector, men dersom det blir HC3000 ligger jo denne på under 20.000,- Får se hva som skjer, blir vel noen skikkelige demorunder i løpet av mai forhåpentligvis..

Er fortsatt litt i tvil vedr. dette med subwoofer, hadde vært fint å fått dokumentert dette med splitting/tilkopling av to stk SVS PB10 på Denon 3806. Stemmer sikkert det som ble nevnt i tråden tidligere, men greit å vite med sikkerhet at "det er etter boka" å splitte den vanlige subwoofer utgangen med Y-ledd..?

Noen som forresten har testet HC3000 i lyskontrollert rom på Adeo Plano Delux? Erfaringer/Meninger mottas med stor takk!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiopro Sub Nova, Ace-Bass2 teknologi, 10" long-throw.
    Min kjære subwoofer er nå lagt ut for salg grunnet innkjøp av 2xPB10/1xPlus/2 i løpet av kort tid.

Det vil mest sannsynlig straks komme B&W 604 S3, B&W 600 S3 og B&W 600 LCR pluss en del gode kabler for salg på AVTorget fra meg også. Kan godt hende at Oberon 6.1 pluss Denon 3806 dukker opp også, dette er foreløpig usikkert. Oppgraderingssyndromet biter! Oberon blir evt. solgt til fordel for mindre Oberon effekttrinn til et helt surroundsystem, skal ikke gå vekk fra MA på en stund!: )

Bestilt Sony PSP Giga Pack for litt leking med film og wlan, har ikke prøvd håndkonsoll siden Gameboy sin første farge-versjon kom.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det økonomisk lurt å selge 6.1 Oberon til fordel for mindre når det kun skiller noe få tusen mellom dem?

Ikke bare når oppgraderingsmonsteret begynner å lukte på VISA-kortet.

Hva er planene for oppgradering da? 3806 er jo kompetent receiver så det er noe voldsomme greier eller?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs hvilken vinkling du ser på det, personlig har jeg litt problemer med å kontrollere volum-knappen, så til syvende og sist, kan det hende det er lurt.. Men vi får se, kan godt hende de blir stående!

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Killroy

Takk så mye for det, må holde "hjula-igang" for å henge med i denne bransjen, heldigvis kan jeg bruke ca 60-70% av lønna på Lyd/Bilde dersom jeg ønsker. Monoblokkene ble et stort løft i mitt oppsett!; )

Har regnet en del og sett på en del kalkulatorer, så det tror jeg ikke vil bli et problem. Denne gang har jeg også bestemt meg for å ha projector på hylle sentrert mot lerret, istedenfor takfeste. (Gøy å prøve litt forskjellig) Projector tror jeg at skal ende greit, uansett hva valget faller på. Har en del erfaring fra tidligere lcd projectorer, samt vært på veldig mange demoer rundt omkring, så kan "basic" av litt monteringsfordeler, avstander, lyskontroll, kalibrering, valg av kabler etc.

Angående sub, er jeg litt usikker på fremgangsmåte her. Tidligere i tråden min var det en som nevnte at det bare var til å bruke et Y-ledd for å splitte signalene, noen som vet om dette er normal måte å få to subber tilknyttet Denon 3806? Vil man ikke miste signalstyrke/kvalitet ved splitting(?) Dette er på helt ukjent land for meg, dette med to subber, men er veldig ivrig på å teste det ut.. Mest for å lære meg litt kalibrering også, pluss at jeg synes en Plus/2 kan bli litt i største laget.. (Og jeg er veldig glad i symmetri)

Takk for tilbakemelding!

Utgangsimpedansen på SUB out oppgis skjelden, men den er garantert lav,så lav at om du belaster den med to forsterkere som normalt har en inngangsimpedanse på 10K Ohm hver, så skulle dette ikke normalt være noen last å snakke om (5k). Enig i at symetri er viktig, jeg får nåya når jeg ser utstyr og Høytalere plassert tilsynelatende helt tilfeldig :grin: .

mvh, /L

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •