Feil ved lagring på Min Hjemmekino - innlegg forsvinner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feil ved lagring på Min Hjemmekino - innlegg forsvinner

Der oppstår en litt ekkel feilsituasjon på Min Hjemmekino dersom man legger inn en kommentar og glemmer å legge inn tittel.

Jeg skulle på min kino svare på et spørsmål noen hadde lagt igjen der og skrev et laaangt svar som en kommentar. Trykket lagre og ... vips var det borte. Ikke mulig å bruke back tasten heller for å berge teksten.

Fant ut at det skyldtes at jeg ikke hadde lagt inn tittel i svaret mitt. La inn en kort kommentar som en test og den ble lagret fint når jeg fylte ut tittel.

Her burde det definitivt vært en liten advarsel som kom opp når man skulle lagre dersom tittel ikke var fylt ut.

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Jeg skal fikse det.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også en bug som gjør at jeg ikke kommer inn på kinoer som har æ ø eller å i navnet..

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd meg litt frem, det fungerer når jeg går inn på minhjemmekino delen, men ikke rett ifra AVstart, på de nyeste innlagte kinoene..

Jeg får heller ikke søkt med æ ø og å heller i søkefunksjonen oppe til høyre...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Det er også en bug som gjør at jeg ikke kommer inn på kinoer som har æ ø eller å i navnet..
    Internett er jo i utgangspunktet engelskspråklig så de norske tegnene æøå fungerer ofte dårlig i lenker. Det samme gjelder ? og & tegnet da disse er en del av spesialtegnene som benyttes i http lenker.

Inne på min hjemmekino ser det ut til å virke fordi disse tegnene der erstattes av %xx som kan benyttes universalt for forskjellige tegn av denne typen i lenker. Men om man selv bare skriver tegnene i en link blir det ofte feil.

Konklusjon: bruk ikke æøå&?' i lenker (hjemmekinonavn) om du vil være 100% sikker på at det fungerer overalt.

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en feil som gjorde at æøå ikke fungerte i lenker fra boksene på siden av AVforum/AVstart, men det fikset jeg for noen dager siden. Jeg gikk også gjennom søkefunksjonene på minHifi/minHK og kunne fint søke på æøå med IE og Firefox.

Så vidt jeg vet skal æøå nå fanges opp overalt, men det er fint dere sier fra når det ikke fungerer. Som nevnt her er norske (og andre spesialtegn) litt tricky å få til å fungere skikkelig i URLer. Det håndteres også litt ulikt av de forskjellige nettleserne.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den totale størrelsen på bildene bør ikke overstige 3MB, så forsøk å holde bildestørrelsen liten.
    Vet ikke helt hvordan skal tolkes, men dersom bildet ditt er for stort, så kan du nok få problemer ja...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •