Poeng på Min Hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Newcomer Leffe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Poeng på Min Hjemmekino

Jeg lurer på en ting, kanskje andre har merket det samme :
    Gjennomsnitt poengene på min hjemmekino går veldig opp og ned (Kanskje mest ned) ( i store hopp) Fra 3,95 til 3,89 med en øket stemme ( Har noen og 80 stemmer, og da skal det ganske dårlig karakter til for å gjøre så stort utslag. Vil tippe karakteren 1.
    Er det noen som er ute og gir poeng bare på "tull" ? Har også sett at andre bra hjemmekinoer blandt de 20-30 øverste plutselig faller uforholdsmessig mye.
    Hva er det som skjer ?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må huske på at alle kan endre karakteren de har satt, hvis 3-4 personer setter karakteren ned 1 hakk så vil du jo falle litt.
    Når det er sagt, så er det helt sikkert enkelte som setter 1 på alle nærliggende hjemmekinoer for å kunne klatre noen plasseringer selv. Men jeg tror og håper det ikke gjelder veldig mange.
    Uansett, med mange "ærlige" stemmer så vil slike stunts ha lite å si.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nå kommer jeg sikkert til å virke som en skikkelig hårsår surpomp, men uansett:

Jeg har også hatt flere slike "hopp" i negativ retning. Dersom en tar seg tida til å regne på det, så finner en fort ut at det er 1'ere som er gitt.

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om dette, men det er tydeligvis noen som legger mer sjel i å komme høyt på lista enn å gjøre en innsats i sin egen kino slik at den blir bra og er verdt plasseringen.

Til de som prøver å klatre ved å gi lav poengsum til andre: Selv om budsjettet kanskje har gått på en smell, kona klager og plasseringen har stagnert, er det ikke dermed sagt at en ikke kan gjøre mye tuning av både lyd og estetikk for en minimal sum penger og kanskje få en bedre poengsum. Rydd opp i kinoen og ta gode bilder (tror det ligger en liten guide her på forumet), så blir resultat plutselig mye mer tiltalende og poengene deretter...

Hilsen Morten

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett dette jeg også..

Helt enig.. Om man ikke har råd til å bygge ny kino kan man alltids rydde mer, og ta nye bilder..

om ledninger er synlige eller andre ting som ødlegger syntes godt trekker nok dette like mye ned en klipch(?) kino som en ryddig eltaks kino..

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Slettet min profil i dag

minHjemmekino burde adoptere systemet som finnes på minhembio, der det det ikke er mulig å gi poeng uten å legge igjen en kommentar.

Blir bare irriterende å få kjempelav score uten at det følger med en begrunnelse. Blir jo ikke forbedringer av slikt. Noen av mine største favoritter har forsvunnet i det siste pga denne problematikken.

Blir litt for enkelt å henvise til bedre bilder og ryddighet mm.

minHjemmekino har helt klart forbedringspotensiale!

- Wes

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fjerne en hjemmekino bare pga man ikke får bra nok poeng virket nå litt tullete i mine øyner men..

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter Smart
    Å fjerne en hjemmekino bare pga man ikke får bra nok poeng virket nå litt tullete i mine øyner men..
    Nå hadde min profil en overraskende bra poengsum før jeg tok den bort Det var ikke det som var poenget. Jeg ønsker en forbedring av poengsystemet...

Det bemerkelsesverdig lite viktig for meg hva andre mener om min hjemmekino, så lenge jeg har det artig med den selv. Jeg var håpet nok på, og var i den troen, at det å legge den ut i en profil her kunne generere tilbakemeldinger jeg kunne bygge videre på. En 1'er hist og pist uten noen som helst begrunnelse havner ikke i den kategorien.

- Wes

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at du skal ha en god del innlegg på forumet for at din stemme skal telle på Min Hjemmekino. Så om det står at du har fått 200 stemmer, så er det ikke sikkert det er flere enn 20 tellende, og da vil snittet flakse opp og ned.

Ellers er jeg enig i at man bør bruke samme system som svenskene.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Husk på at du skal ha en god del innlegg på forumet for at din stemme skal telle på Min Hjemmekino. Så om det står at du har fått 200 stemmer, så er det ikke sikkert det er flere enn 20 tellende, og da vil snittet flakse opp og ned.

Men disse stemmene vil da bli gjeldende etterhvert som de forskjellige brukerne når det gitte antall innlegg på forumet?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, etter det jeg har forstått så blir de det.

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Det var faktisk en funksjonalitet jeg ikke var klar over. Positivt!

Tror jeg heller skal få rote meg til å lage en tråd i kategorien "Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?". Tror nok det kan passe bedre for hva jeg etterspør.

- Wes

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ligger nå på 4.12. Har hoppet litt opp og ned.
    For en tid tilbake flakset jeg fra 4.26 eller noe til 3,86 - på 2 stemmer.
    Om folk gir 1'er for å få sein egen HK til å se bedre ut er det jo litt spess.

Men, som det blir påpekt vil dette gjevne seg ut da man regner med at de fleste er seriøse

Ser ut til at bildene har mye å si her, måten man tar det på med lyssetting osv - virker til tider nesten som om det har mer å si en utstyret?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at noen her inne har mindre glede av utstyret og interessen om man får lav score, eller den endrer seg?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Er det slik at noen her inne har mindre glede av utstyret og interessen om man får lav score, eller den endrer seg?
    Lyden ble betydelig bedre hjemme hos meg da jeg steg fra 2 til 3 stjerner

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Lyden ble betydelig bedre hjemme hos meg da jeg steg fra 2 til 3 stjerner
    Samme her... Merket en bedtydelig mer puffet diskant....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsavini
    Jeg ligger nå på 4.12. Har hoppet litt opp og ned.
    For en tid tilbake flakset jeg fra 4.26 eller noe til 3,86 - på 2 stemmer.
    Om folk gir 1'er for å få sein egen HK til å se bedre ut er det jo litt spess.

Men, som det blir påpekt vil dette gjevne seg ut da man regner med at de fleste er seriøse

Ser ut til at bildene har mye å si her, måten man tar det på med lyssetting osv - virker til tider nesten som om det har mer å si en utstyret?
    I fare for å virke som en surpomp her... Jeg har mistet mer og mer interesse for å bla gjennom minHjemmekino/minHIFI mye pga poenghysteriet hos enkelte. En ting er de som spekulerer i å gi dårlig karakter til andre for å komme høyere selv, men det jeg flipper ut på er det stadige maset (les: innpissing) om at "høy score gitt, besøk min side og gi meg også høy score". Enkelte ganger virker det som fokuset er mer på poenggivning og "handel" med disse kontra den mer teknisk rettet diskusjonen jeg foretrekker. Derfor holder jeg meg til egen tråd ("blogging") i stedet for minPoengkino. Fokuset blir feil selv om som du sier; de fleste er seriøse.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at en nødvendig kommentar kanskje hadde gjort seg. Men en ulempe med det er at det ikke ser ut som veldig mange tør å gi noe annet enn karakter 9 og 10. På MinHembio er dette veldig synlig, der de fleste anlegg uansett ligger grisehøyt på poengstatestikk. Antar at flere da gir utelukkende høye karakterer fordi de ikke ønsker å "få samme behandling tilbake". En annen ting er at mange kanskje ikke gidder å legge inn en kommentar bare for å stemme, og man derfor vil få færre stemmer. Hva vet jeg.....

Uansett er jeg enig at noen endringer er på plass....

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ekte hi-fi entuiast ser ikke på poeng score men utstyr lista

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tøvete?

Betyr dette at kun de med 100 innlegg og mer får tellende poeng?

Går utifra at kun de som er registert som aktive og oppover får sin stemme til å telle.

Har selv brukt mye tid på å seriøst gi stemmer til kinoene her, men skjønner jo nå at , alt det arbeidet har vært forgjeves.

La heller de som har vært medlem i 6 mnd og har lagt inn sin egen kino/hifi få stemme. Det ville vært bedre.

Hilsen J.O.H

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, det er noe som går nå. Ser på poengene til de som ligger på første side over alle kinoene. Ser ut som ca 90% av kinoene har falt i score siden igår. Er nok noen som har trimmet 1'ern sin i håp om egen vinning. Var bare tilfeldig innom der å tittet igår og husker sånn ca hva de forskjellige hadde. Fikk selv en 1'er idag uten begrunnelse.

Ikke for at jeg bryr meg så jævlig om score, jeg har andre mål i livet enn ei ubetydlig liste på er lite forum. Men det er tydligvis noen som tar dette dønn særiøst. :roll:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •