Poeng på Min Hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hehe, det så jeg ikke før nå. Spenstig "markedsføring".....

Har sagt det før, men IMHO burde hele poengsystemet gjøres om. Karakterer 1-10, og egne karakterer for utstyr, utførelse etc. + en samlet totalkarakter. På den måten kan en for eks. søke opp de kinoene som har fått best score på utførelse. Slik det er i dag så er det bare en masse kinoer med karakter 3 til 5, og de samme kinoene en ser på "topp 3" år etter år.

De som da velger bort karakter-giving, bør havne i en egen katogori utenfor alle lister.
    Jeg mener det samme som Håkon sier.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har sagt det før, men IMHO burde hele poengsystemet gjøres om. Karakterer 1-10, og egne karakterer for utstyr, utførelse etc. + en samlet totalkarakter. På den måten kan en for eks. søke opp de kinoene som har fått best score på utførelse. Slik det er i dag så er det bare en masse kinoer med karakter 3 til 5, og de samme kinoene en ser på "topp 3" år etter år.

De som da velger bort karakter-giving, bør havne i en egen katogori utenfor alle lister.
    Dette forslaget støttes fullt ut! Jeg vil tro nærmest 100% av de som i dag benytter seg aktivt av poenggivning etc vil få en positiv opplevelse med et slikt system, dvs poeng 1-10, og subkategorier som f.eks. lyd, bilde og utførelse (rom). De ville kastet seg over det helhjertet og skape en etterlengtet 'balanse' i poengsystemet. Jeg synes også at det bør være en grense tidsmessig for når en kan gi poeng etter at profilen er opprettet. Dette for å unngå affektiv utnytting. 4 uker f.eks. er nok. Jeg ser ikke noen særlig logikk i at man må ha et visst antall innlegg på forumet. Dette blir som å kreve bomavgift for bil og bruke det på ny opera.. hvor er sammenhengen?

Videre kan det argumenteres over at man bør bruke tallene etter komma når man plasseres på listen. Dersom to brukere har karakter 3,50 så blir de rangert alfabetisk.. (høres ut som flisespikkeri, men du verden hvor mange som har samme poengsum.. sjekk selv!)

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aller enkleste er å fjerne hele poengskalaen, minner litt om melodi grand prix hele greia. (ihverfall når man ser de som ganske tydelig ''fisker'' etter poeng.. hvis jeg får av deg, så skal du få av meg.. osv.)

Kunne vært morsomt med poeng hvis avgitt poeng viste automatisk for alle når man postet en kommentar til hverandres kino.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes vel det kan være valgfritt om man skal være med på 'Grand Prix sirkuset', hehe. Logistiske problemer omkring poeng-givningen bør ikke løses med å avskaffe den.

Når det er sagt så er jeg enig i det morsomme med åpne stemmer slik du foreslår, Maskinisten. Men tror det ligger et prinsipp i bunnen om at man må kunne velge å stemme lukket eller åpent. Det blir vel som i alle andre sammenhenger hvor man stemmer; stortingsvalg, kommunevalg, presidentvalg etc..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det kunne kanskje vært som i 'Nissene på låven'. Der må man redegjøre for alle andre enn de det dreier seg om angående hvorfor man stemmer som man gjør.. Da kunne jo minhjemmekino.no bli omtrent som youtube etterhvert.. (tørr latter)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Takker igjen for mange gode innspill her... En mer nyansert karaktergivning er nok lurt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maskinisten
    Det aller enkleste er å fjerne hele poengskalaen, minner litt om melodi grand prix hele greia. (ihverfall når man ser de som ganske tydelig ''fisker'' etter poeng.. hvis jeg får av deg, så skal du få av meg.. osv.)
    Ojoj, ikke snakk stygt om MGP/ESC - det kan såre noen..............

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... :d

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer en eventuell nyansering av karaktersystemet til å inntreffe da?

Newcomer Firebein sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det beste med dette systemet hvor man kan velge å ikke ta imot poeng er at om man legger ut kinoen, får 5-6 femmere og så kutter poeng mottaket så topper man topp3 lista for evig........ Hvor er fornuften i det Lygren??????

Ble det ikke orden på dette med kutting av poeng og ligge blandt topp 3?:-?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ikke, det ligger inne en akkurat nå (så lenge det varer)...

Mulig jeg har litt suspicious mind, men jeg observerte flere nye medlemmer som tilsynelatende "spammet" ëndel tråder med litt svada og fikk opp antall innlegg på kort tid. Er det bare jeg som aner at det er noen som ønsker å komme i rask posisjon til å posisjonere seg på poengskalaen???

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi skal ta hånd om dette, men alle slike endringer er kostbare, og folk som misbruker dagens system åpenbart kan dere sende meg en PM på, så tar vi affære. Vi jobber med V2-plattformen og vil fokusere våre ressurser på utvikling av denne fremfor mekking og fikling med dagens plattform.

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Vi jobber med V2-plattformen og vil fokusere våre ressurser på utvikling av denne fremfor mekking og fikling med dagens plattform.
    Og når kan vi vente oss V2??!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •