Poeng på Min Hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 53
    Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    I fare for å virke som en surpomp her... Jeg har mistet mer og mer interesse for å bla gjennom minHjemmekino/minHIFI mye pga poenghysteriet hos enkelte. En ting er de som spekulerer i å gi dårlig karakter til andre for å komme høyere selv, men det jeg flipper ut på er det stadige maset (les: innpissing) om at "høy score gitt, besøk min side og gi meg også høy score". Enkelte ganger virker det som fokuset er mer på poenggivning og "handel" med disse kontra den mer teknisk rettet diskusjonen jeg foretrekker. Derfor holder jeg meg til egen tråd ("blogging") i stedet for minPoengkino. Fokuset blir feil selv om som du sier; de fleste er seriøse.
    Enig!

Dette blir litt som på diverse andre norske nettsider (uten at jeg nevner med navn) - man utveksler poeng, istedenfor å kritisk gi i forhold til hva den aktuelle kandidaten "fortjener".

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Lyden ble betydelig bedre hjemme hos meg da jeg steg fra 2 til 3 stjerner
    Lyden ble betydelig bedre hjemme hos meg etter at jeg sletta profilen min. :razz:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Enig!

Dette blir litt som på diverse andre norske nettsider (uten at jeg nevner med navn) - man utveksler poeng, istedenfor å kritisk gi i forhold til hva den aktuelle kandidaten "fortjener".
    Enig, det er hvertfall en person som jeg har merket seg som alltid anmoder om å besøke profilen sin i hver kommentar han legger igjen. Blir nesten litt flau på vedkommendes vegne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Driter...

Jeg driter i karakter jeg.
    Lyden i min hjemmekino skal vel jeg like og ikke alle andre.
    Om noen ikke liker utseendet på min hjemmekino så er ikke det så farlig heller.

Da legger jeg mye mer vekt på de som konstruktivt kommer med tilbakemeldinger på ting jeg kanskje ikke hadde kommet på selv som er mulig å gjøre

Takker for alle konstruktiv kritikk

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la og merke til den useriøse holdningen til poeng på sidene. Mulig jeg høres litt teit ut nå, men jeg la også merke til kinoer som fløy forbi min på score som jeg har vondt for å tro var bedre enn min! Hehe..

Jeg slettet profilen min først og fremst fordi min kino totalt mistet nyhetens interesse, og jeg fornyet meg ikke i det hele tatt. Jeg går med planer om å bygge om den integrerte garasjen min til kino, så da poster jeg kanskje en kino igjen!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem bryr da seg om poengene ?
    Dette er jo ikke en sport der det er om å gjøre å vinne noe :|

Greit det er fint att folk liker kinoen din/min, men er jo ikke vits å bry seg noe om den går ned eller opp.

Liker du ikke poengsystemet eller poeng er det jo bare å ta av poenggiving...

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du opp og frem her i verden, bør du som enkelte "oppgradere" kinoen din så du konstant ligger på sist oppdatert lista. Enkelte eier ikke skamvett i livet. Det er faktisk ikke en oppgradering om man flytter et komma....

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Skal du opp og frem her i verden, bør du som enkelte "oppgradere" kinoen din så du konstant ligger på sist oppdatert lista. Enkelte eier ikke skamvett i livet. Det er faktisk ikke en oppgradering om man flytter et komma....
    Man må da kunne få oppdatere profilen når man vil uten å måtte skamme seg?
    Jeg oppdaterer og forandrer på profilen min rett som det er, men det er da ikke for å ligge på en oppdatertingsliste. Jeg finner nye lösninger som gjör meg bedre fornöyd med profilen eller at nye ting er kommet i hus. Jeg synes det er både morsomt og interessant å "dille" med profilen, legge inn nye bedre bilder, mere informasjon etc. Ser ikke helt hva å komme på en sist oppdatert-liste skal gjöre for profilen eller karakterer. Man gir da ikke poeng for hvor ofte man oppdaterer oppsettet sitt?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, her synes jeg veldig mange av dere legger alt for mye i poengene som gis. Liker du ikke poeng skrur du jo bare av funksjonaliteten. Når det gjelder synlig eller "usynlig" poenggivning er jeg helt klart tilhenger av sistnevnte; hvis ikke blir det bare toppscore på alle...

Uansett, minHjemmekino og minHiFi lar deg selv velge om du ønsker å ta i mot poeng eller ikke, og først og fremst er jo siden en mulighet for våre entusiastiske brukere å faktisk presentere stoltheten.

Når det gjelder å slette profilen sin som følge av en eller annen merkelig protest synes jeg det bare blir helt tullete - men det velger en selvsagt selv. Poenget med minHjemmekino er å spre sin glede og entusiasme rundt AV med andre, og når det samtidig er helt fritt om en ønsker poeng eller ikke ser jeg absolutt ikke problemet. Selvsagt er det visse brukere som velger å misbruke systemet, men alt i alt fungerer ting temmelig bra alt tatt i betraktning.

...det var mine innspill til dette "temaet" som jeg føler kanskje har fått litt for mye fokus i negativ retning i det siste - opp med humøret folkens - dette er et entusiastnettsted!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Man må da kunne få oppdatere profilen når man vil uten å måtte skamme seg?
    Jeg oppdaterer og forandrer på profilen min rett som det er, men det er da ikke for å ligge på en oppdatertingsliste. Jeg finner nye lösninger som gjör meg bedre fornöyd med profilen eller at nye ting er kommet i hus. Jeg synes det er både morsomt og interessant å "dille" med profilen, legge inn nye bedre bilder, mere informasjon etc. Ser ikke helt hva å komme på en sist oppdatert-liste skal gjöre for profilen eller karakterer. Man gir da ikke poeng for hvor ofte man oppdaterer oppsettet sitt?
    Missforstå meg rett... Jeg iriterer meg kun på enkelte som kan ligge over lang tid blandt de 6 siste som er oppdatert. Jeg bruker (brukte) sist oppdatert mye før, men orker ikke lenger. Men jeg er enig i at profilen må kunne oppdateres når det måtte passe, men hver dag?

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell.. ikkje at eg bryr meg noke særlig om poeng. Men det er enkelte her inne (inkludert meg) som har vært inne på avforum i fleire år og siklet, og sagt til seg sjølv: "ein gong skal eg få bra utstyr som eg kan stolt vise frem til alle andre entusiastene". Derfor når man endelig har skrapt sammen nok penger til å kjøpe seg slikt utstyr, og poster det på minhjemmekino, så er det ekstremt hyggelig med kommentarer og poenggiving fra andre entusiaster.

Men det eg syns kunne vært ein bra løysning er minimum 100 poster, og at kontoen er over 3mnd gammel for å stemme / gi kommentar.

Newcomer Carlos_007 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vaden
    Vell.. ikkje at eg bryr meg noke særlig om poeng. Men det er enkelte her inne (inkludert meg) som har vært inne på avforum i fleire år og siklet, og sagt til seg sjølv: "ein gong skal eg få bra utstyr som eg kan stolt vise frem til alle andre entusiastene". Derfor når man endelig har skrapt sammen nok penger til å kjøpe seg slikt utstyr, og poster det på minhjemmekino, så er det ekstremt hyggelig med kommentarer og poenggiving fra andre entusiaster.

Men det eg syns kunne vært ein bra løysning er minimum 100 poster, og at kontoen er over 3mnd gammel for å stemme / gi kommentar.
    Ja det er jo både og !! Tror jeg har over 5 stk. som har skrevet fine komentarer og at de har gitt full pott, men som har langt under de 20 postene som må til for at poengene skal telle!!?? ;-) (jeg venter i spenning) Så hundre poster er vel kansje litt i høyeste laget, man bør jo få lov og stemme fordi om man ikke er den fødte skribent... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Kunne ikke få sagt det bedre selv...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer vel ikke opp på lista over siste oppdaterte med bare å skrive, du må vel legge inn ett nytt(gammelt) bilde for det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Du kommer vel ikke opp på lista over siste oppdaterte med bare å skrive, du må vel legge inn ett nytt(gammelt) bilde for det?
    Stemmer det, men prinsippet er det samme. Feks slette et bilde og laste det samme opp på nytt igjen etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg lagt ut min hjemmekino med profil, så jeg føler at jeg ganske så uhildet kan mene noe om dette. Det finnes en rekke kinoprofiler som er veldig flotte - både med tanke på design, utstyr, presentasjon og gode bilder - men de ligger likevel langt bak andre "jallakinoer" i rangering. Det er nesten litt irriterende, men det må være enda mer irriterende for dem som håpet på å komme seg oppover på listene og få litt cred for kinoen sin. Dette er et entusiaststed - og blandt oss finnes både lyd og bildenerder med ymse tykkelse på lommeboken. Det er klart at en annerkjennelse i forhold til god listeplassering betyr noe!

Kunne det vært en ide å sette sammen et lite ekspertpanel/jury - som kan plukke ut "månedens kino" og/eller gi en eller flere kandidater "juryens hederlige omtale". Gjerne i ulike kategorier? Det hadde vært kjekt om en kunne få inn noen jenter til å forestå WAF vurderingen :-D Jeg er overbevist om at mange av medlemmene med glede ville påta seg jobben med å inngå i en jury. Etterhvert bytter en ut jurymedlemmer og får inn nye øyne og ører. Noe slikt ville dessuten kunne booste interessen rundt forumet.

Bare en tanke...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uansett, minHjemmekino og minHiFi lar deg selv velge om du ønsker å ta i mot poeng eller ikke, og først og fremst er jo siden en mulighet for våre entusiastiske brukere å faktisk presentere stoltheten.
    Det beste med dette systemet hvor man kan velge å ikke ta imot poeng er at om man legger ut kinoen, får 5-6 femmere og så kutter poeng mottaket så topper man topp3 lista for evig........ Hvor er fornuften i det Lygren??????
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det beste med dette systemet hvor man kan velge å ikke ta imot poeng er at om man legger ut kinoen, får 5-6 femmere og så kutter poeng mottaket så topper man topp3 lista for evig........ Hvor er fornuften i det Lygren??????
    Hehe, det så jeg ikke før nå. Spenstig "markedsføring".....

Har sagt det før, men IMHO burde hele poengsystemet gjøres om. Karakterer 1-10, og egne karakterer for utstyr, utførelse etc. + en samlet totalkarakter. På den måten kan en for eks. søke opp de kinoene som har fått best score på utførelse. Slik det er i dag så er det bare en masse kinoer med karakter 3 til 5, og de samme kinoene en ser på "topp 3" år etter år.

De som da velger bort karakter-giving, bør havne i en egen katogori utenfor alle lister.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hehe, det så jeg ikke før nå. Spenstig "markedsføring".....

Har sagt det før, men IMHO burde hele poengsystemet gjøres om. Karakterer 1-10, og egne karakterer for utstyr, utførelse etc. + en samlet totalkarakter. På den måten kan en for eks. søke opp de kinoene som har fått best score på utførelse. Slik det er i dag så er det bare en masse kinoer med karakter 3 til 5, og de samme kinoene en ser på "topp 3" år etter år.

De som da velger bort karakter-giving, bør havne i en egen katogori utenfor alle lister.
    støttes!

Burde implemeres sammen med avforum v2.0, når kommer den forresten??

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Slik det er i dag så er det bare en masse kinoer med karakter 3 til 5, og de samme kinoene en ser på "topp 3" år etter år.
    Ja, dette gjør dessverre topplisten helt uinteressant. Det oppstår som regel kun forandringer der når noen sletter profilene sine
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •