Tilfeldig valgte kinoer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilfeldig valgte kinoer

Er disse helt tilfeldige? Synes det virker som om noen er der hyppigere enn andre... Har sittet og "refresha" i noen minutter nå, og ser mange gjengangere!

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Tilfeldig valgte kinoer

Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Er disse helt tilfeldige? Synes det virker som om noen er der hyppigere enn andre... Har sittet og "refresha" i noen minutter nå, og ser mange gjengangere!
    De skal være helt tilfeldige, men jeg kan være enig i at det er lite variasjon. Men sjekk igjen og se om du er fornøyd nå, for nå gjør jeg det litt anderledes :-)

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av mag
    De skal være helt tilfeldige, men jeg kan være enig i at det er lite variasjon. Men sjekk igjen og se om du er fornøyd nå, for nå gjør jeg det litt anderledes :-)
    Joa, kanskje litt bedre. Men ser fremdeles at mange kommer igjen og igjen ved å refreshe en ca 25 ganger... Slikt kan selvfølgelig skje hvis man randomiserer alt, men likevel: her skjer det ganske ofte!

Klager ikke, bare savner å se meg selv der et par ganger.. :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joa, kanskje litt bedre. Men ser fremdeles at mange kommer igjen og igjen ved å refreshe en ca 25 ganger... Slikt kan selvfølgelig skje hvis man randomiserer alt, men likevel: her skjer det ganske ofte!
    Det stemmer rimelig bra, i og med at det er 316 kinoer og 12 bilder. 316/12 = 26,33 ... ;-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm...det samme gjelder avtorget og minhifi! ser lite nytt om jeg ikke søker direkte på navn selv.

Newcomer Jaune sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sett mitt anlegg (kino) på tilfeldige, nå har jeg ikke hatt bilder ute i mer en 2-3 mnd. Men det er utrolig dårlig sirkulasjon på disse "tilfeldige" synes nå jeg. For oss som synes at score er morosamt så vil jo dette komme skjevt ut, eller?
    Jeg er innom AVforum sikkert 3-4 ganger om dagen i 3 mnd og fortsatt ikke sett MITT kinooppsett der enda, tilfeldig? kanskje....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaune
    Jeg er innom AVforum sikkert 3-4 ganger om dagen i 3 mnd og fortsatt ikke sett MITT kinooppsett der enda, tilfeldig? kanskje....
    Det kalles selektivt utvalg. Grunnen...?

Tja

selvfølgelig en spøk

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... i og med at det er 316 kinoer ....
    ?

Hvorfor står det da:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man søker på "medlemsliste" på min hjemmekino får man opplyst om at det er 834 treff :neutral:

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wild guess... tomme profiler er telt med på tallet på siden din...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    ?

Hvorfor står det da:
    Akto da ;-) Se på datoen på tråden.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Dersom man søker på "medlemsliste" på min hjemmekino får man opplyst om at det er 834 treff :neutral:
    Grunnen er at tallet som vises på forsiden bare teller kinoer med minst ett bilde. Når man søker i medlemslisten tar den også med de som bare har tekst.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaune
    Jeg har aldri sett mitt anlegg (kino) på tilfeldige, nå har jeg ikke hatt bilder ute i mer en 2-3 mnd. Men det er utrolig dårlig sirkulasjon på disse "tilfeldige" synes nå jeg. For oss som synes at score er morosamt så vil jo dette komme skjevt ut, eller?
    Utvelgelsen av de tilfeldige er helt tilfeldig hver gang siden lastes, så da har du vært ganske uheldig :-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvelgelsen av de tilfeldige er helt tilfeldig hver gang siden lastes, så da har du vært ganske uheldig :-)
    Skal ikke komme med masse tomme "konspirasjonsteorier" her nå, men en dag på jobb med veldig lite å gjøre ble jeg sittende å trykke på "refresh"-knappen i over 10 minutter uten av min kino kom opp på tilfeldige. Så et eller annet muffens tror jeg allikevel det er, mag...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være slik at det som vises er tilfeldige bilder plukket ut blant alle tilgjengelige bilder i hjemmekinoene? Ikke tilfeldige hjemmekinoer plukket ut blant alle hjemmekinoer?

Hver gang du laster siden eller refreshes plukkes det ut tilfeldige bilder.

Siden dette er like tilfeldig hver gang øker ikke dine sjanser for å få frem din hjemmekino uansett hvor mange ganger man har trykket refresh eller lastet siden. Det er like tilfeldig hver gang.

Gitt at det over er riktig forstått så vil dette fungere ganske retferdig men det vil være slik at de ivrigste som har lagt ut flest bilder vil ha størst sjanse for å bli vist da de vil ha lettere for å bli trukket ut hver gang et tilfeldig utvalg skjer. Derfor vil kanskje en del hjemmekinoer være gjengangere. Man ville i så fall kunne få en jevnere fordeling med å ikke plukke ut tilfeldige hjemmekinobilder men heller plukke tilfeldige hjemmekinoer.

Eksempel: La oss si at det var 5 hjemmekinoer representert i MinHjemmekino.

Kino 1: 1000 bilder
    Kino 2: 10 bilder
    Kino 3: ingen bilder
    Kino 4: 5 bilder
    Kino 5: 1 bilde

La oss så si at man plukket ut 3 tilfeldige bilder blant disse 1016 bildene. Hvilke kinoer tror man da ville komme med i blant de 3 bildene? Dersom man gjentok dette 1000 ganger. Hvordan tror man disse 1000 tilfeldige utvalgene med 3 bilder i hvert ville se ut. Akkurat, da ville Kino 1 sikkert være med hver gang nesten og Kino 2 ville også komme med ganske ofte.

Så om man ønsker en heftigere rotasjon på hvilke kinoer som vises blant de tilfeldige må man velge tilfeldige hjemmekinoer, ikke hjemmekinobilder når man plukker ut disse. Så kan man velge et tilfeldig bilde blant de utplukkede kinoene.

Men nå er jeg jo ikke sikker på hvordan dette gjøres så det er jo mulig jeg er helt på jordet :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar
    Kan det være slik at det som vises er tilfeldige bilder plukket ut blant alle tilgjengelige bilder i hjemmekinoene? Ikke tilfeldige hjemmekinoer plukket ut blant alle hjemmekinoer?
    Det plukkes ut tilfeldige brukere som har bilder i profilen sin. Så vises bilder fra disse kinoene. Det har derfor ingenting å si hvor mange bilder du har i profilen din.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skal ikke komme med masse tomme "konspirasjonsteorier" her nå, men en dag på jobb med veldig lite å gjøre ble jeg sittende å trykke på "refresh"-knappen i over 10 minutter uten av min kino kom opp på tilfeldige. Så et eller annet muffens tror jeg allikevel det er, mag...
    Har ikke vi diskutert dette før? ;-) Når var det du testet dette, da?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vi diskutert dette før? ;-) Når var det du testet dette, da?
    Njæ, var her for et par dager siden. Betyr ikke mye for min egen del, bare nevnte det nå som andre var i siget.....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonen er laget for å plukke ut tilfeldige bilder ja, så en profil med mange bilder vil vises oftere enn en med få.
    Det plukkes ut tilfeldige brukere som har bilder i profilen sin. Så vises bilder fra disse kinoene. Det har derfor ingenting å si hvor mange bilder du har i profilen din.
    Hmm. Var det bare jeg som syntes de to sitatene var veldig selvmotsigende..?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Hmm. Var det bare jeg som syntes de to sitatene var veldig selvmotsigende..?
    Hm. Der glapp det litt. Det siste er det riktige :-) Altså at antallet bilder ikke har noe å si.

Jeg var usikker på hvordan det ble gjort, så jeg gikk inn og sjekket det. Og et sted underveis glemte jeg at jeg allerede hadde postet det jeg trodde var riktig først.. beklager forvirringen :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Njæ, var her for et par dager siden. Betyr ikke mye for min egen del, bare nevnte det nå som andre var i siget.....;-)
    Altså... det er i hvertfall så random jeg får laget med enkle midler i øyeblikket :-)

I SQL er queryet av typen:
    select a from R order by rand()

Stort mer random enn det får jeg ikke MySQL til å gi meg resultatene.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •