karakterer i minhjemmekino.no - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 71 av 71
    Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Han har jo elendig lyd og bilde i forhold til mange andre. Det er kun selve kinoen som er bra..
    Er du sikker på at kinoen er bra? det er jo mulig at den er elendig den og...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Er du sikker på at kinoen er bra? det er jo mulig at den er elendig den og...
    Se på bildene da mann! En kino med større byggkvalitet og kreativitet skal du vel lete lenge etter.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter mitt skjønn er det én ting å kjøpe seg alskens "high-end"-utstyr, men det er en annen ting å bygge seg en kino.

det er to ulike grupper mennesker.

alle kan i utgangspunktet kjøpe seg dyre produkter. her setter lommeboka egentlig kun grenser.

å bygge et rom og dra den helt ut slike svensken vår her har gjort er det ikke fullt så mange som gjør. jeg tilhører helt klart den første gruppen da jeg verken har kompetanse eller økonomisk evne til å gjøre denslags.
    jeg håper å havne i gruppe to (med svensken og våre andre medlemmer) etter hvert.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    etter mitt skjønn er det én ting å kjøpe seg alskens "high-end"-utstyr, men det er en annen ting å bygge seg en kino.
    Det er sant, men det må også være en balansegang mellom det hele. Jeg ikke helt poenget med et utsøkt og gjennomført kinorom dersom man ikke har høytalere/elektronikk til å levere f.eks. skikkelig lydtrykk eller et fint bilde. Rommet ER det viktigste, men helheten må ikke glemmes.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja. syns ikke det er dumt å bruke mye penger på rommet igrunn! man oppgraderer da nå og da uansett og da er det jo kjekt å ha ett godt grunnlag(rommet) og så kan utstyret bedres etterhvert!

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Se på bildene da mann! En kino med større byggkvalitet og kreativitet skal du vel lete lenge etter.
    FLOTT! Da er jeg ikke helt idiot.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Alla har vi olika kriterier för hur en hjemmekino ska vara.

En del vill ha den bästa möjliga bild/ljud upplevelsen de har råd med och fokuserar på anläggningen.
    För mig är det viktigare att försöka återskapa den där härliga känslan av att gå på Kino.
    Genom att ha en dedikerad Kino i en separat del av huset bygger jag sakta upp förväntningen inför filmen.

Med snackbar, egen ingång till Kinon, påkostad interiör, stjärnhimmel, sköna fotöljer, ljus som sakta tonas ned, ridå som glider isär framför duken, elektrisk maskning av duken, belysta kopphållare och en trailer eller två som visas medans "publiken" tar plats, blir själva filmvisningen ett litet EVENT!
    Det blir ett avbrott ifrån vardagen.

Vad som sällan nämns här är vårt gemensamma intresse för film, jag tycker att det fokuseras lite för mycket på poäng hit och poäng dit.
    Huvudsaken är väl att vi kan ge varandra inspiration,idéer och hjälpas åt att vidareutveckla vår hobby? Om jag sen inte har den senaste utrustningen i Kinon eller om "Du" inte har en dedikerad Kino spelar väl mindre roll?

/Jens

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cinemax sin kino er vel den eneste på dette forumet som fortjener en 5er spør du meg. Den er meget bra gjennomført. Om ikke utstyret er så fett som i mange andre på forumet, så er jo det noe som man kan gjøre noe med. Skulle gjerne gitt cinemax 4er nå og 5er når utstyret er blitt bedre. Men samtidig er det så mange kinoer her som har ufortjent 4er at cinemax er nødt å få 5er

Det beste hadde vært 1-10 rating. Da hadde cinemax vært på 9

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cinemax
    För mig är det viktigare att försöka återskapa den där härliga känslan av att gå på Kino.
    Akkurat det der jeg ikke er enig i, i hjemmekinoen skal man ha en bedre opplevelse enn og "bare" gå på kino.
    Ikke noe svære feite karer som knasker popcorn, slutt på og sitte helt feil i salen og gå ut med nakkekink i 14 dager, slutt på masse prat og tjas som du ikke vil ha noe a.
    Hjemmekino skal være mer en personlig greie, ikke så stort og fantastisk rom, egentlig et nøytralt rom som ikke stjeler oppmerksomheten, noe jeg har prøvd på selv.
    Også kan du modifisere utifra dine egne ønsker, noen vil ha mest mulig buldrende og brakende bass, andre vil ha high-end lyd på både musikk og hjemmekino.

Jeg koser meg iallefall skikkelig med appelsin juicen i den ene handa, superchipsen i den andre.
    Kuler som flyr rundt deg og eksplosjoner som dirrer i veggene, da kommer storsmilet Det er hjemmekino det!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Det vil komme to kategorier innen ikke altfor lang tid. Dedikert og kombinert.
    Blir det to kategorier? eller er det lagt på hylla?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Blir det to kategorier? eller er det lagt på hylla?
    Det kommer ;-)

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Lignende tråder

1. BEL. Lytteintrykk og karakterer.
    By Low-Q in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 115
    Siste melding: 03-10-2006, 18:16
  2. Problemer med å logge inn på minhjemmekino.no
    By jokkis in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-21-2005, 08:42
  3. minHjemmekino.no (beta-testing)