karakterer i minhjemmekino.no - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En annen løsning enn å øke oppnåelige karakterpoeng. Kan være å dele opp i to kategorier, hjemmekinorom og multirom. Veldig mange som bruker stue, arbeidsrom, somverol o.l. som filmrom. Da er det lettere å være mere kritisk, når det er snakk om rom som bare skal brukes til filmseing(og spilling?).

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der hal9000
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva skal vi så gjøre når det kommer enda feter utstyr, og nonen mekker et enda finere rom å ha det i?

Det kommer alltid noe bedre, og det kommer alltid noe dyrere.

Min mening er at poengskalaen bør reflektere dagens tilstand. Den beste kinoen idag, bør ha den beste karakteren. Kommer det en bedre en, så får de kommende stemmene på den "gamle" mesteren falle ned på 4 og trekke det snittet nedover, mens den "nye" kongen blir tildelt 5'ere.

-Ko_deZ-

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo det samme, men at det skilles mellom stue hjemmekino, og skikklig hjemmekino....
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Og hva skal vi så gjøre når det kommer enda feter utstyr, og nonen mekker et enda finere rom å ha det i?

Det kommer alltid noe bedre, og det kommer alltid noe dyrere.

Min mening er at poengskalaen bør reflektere dagens tilstand. Den beste kinoen idag, bør ha den beste karakteren. Kommer det en bedre en, så får de kommende stemmene på den "gamle" mesteren falle ned på 4 og trekke det snittet nedover, mens den "nye" kongen blir tildelt 5'ere.

-Ko_deZ-
    Jeg tenkte det kunne være greit å ha to kategorier, siden folk flest ikke har flust med boareal og ta av. Og må inngå kompromisser angående plassering av bilde og lydutstyr. Er litt artig å se hvordan folk ellers har gjort det hjemme, med løsninger i et multirom(stue). Det er litt for mye overfokusering på de som har mulighet til å bygge rene hjemmekinorom. Som nesten kommer i en egen klasse, og selvfølgelig ligger høyest på karakterskalaen. Tror de fleste her på forumet ville ha likt å få litt mere fokus på gode løsninger for multirom. Og se hvor gode løsninger enkelte har fått til, med begrenset gulv og veggplass. Når det gjelder karakter, får man bare være flinkere å justere det selv. Går også ann å innføre en sekser som hver enkelt bare kan gi til en person. Da vil det oftere være forandring på toppkarakter. Men det er kanskje litt vanskelig å gjennomføre.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si meg helt enig med de som ønsker to kategorier her,en for hjemmeKINO
    og en for kino i stua/multirom.
    Syns det ligger litt i ordet jeg "hjemmekino" er kino hjemme, og da er vel Cinemax sin det nærmeste jeg har sett noe sted. Det er jo en liten kinosal og ikke noe annet. Den feteste jeg har sett til nå faktisk.
    Når det gjelder hvilket utstyr han har og hva det yter så kommer vel det helt ann på oppsett og personlige preferanser, jeg har ikke vært der og fått en demo så det kan jeg ikke uttale meg om, men det er vel ikke selvsagt at det hadde blitt særlig mye bedre om utstyret kostet dobbel så mye eller?
    Kanskje man kan lage enda en kategori her for de med det dyreste / "riktigste" utstyret, da burde jo alle være fornøyd ;-)

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil komme to kategorier innen ikke altfor lang tid. Dedikert og kombinert.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Jeg synes ikke Akto overreagerer på noen som helst måte! Hvis hensikten med tråden var å diskutere poenggivning generelt, så burde tittelen vært deretter, og innholdet i første innlegg noe ala Snickers-is og Hi-Fil`s.
    Da kunne Cinemax sin kino vært brukt som et eksempel, istedet for å kalle den "oppskrytt" og "en hack n slash jobb"! At trådstarteren tidlig i første innlegg velger å si at han får "vondt i magen av å se på den", viser jo tydelig hva som var meningen hans med denne tråden...

Slik denne tråden ble født til live, så synes jeg den minner laangt mer om et surt oppgulp, enn en konstruktiv tråd om poenggivning.
    Akkurat. Cinemax er den dedikerte kinoen jeg personlig mener er den desidert beste på minHjemmekino når det gjelder utseende og gjennomføring, mens utstyret ikke holder samme nivå. Tenk å slengt inn utstyret til Gorm i kinoen til Cinemax, det må vel bli hjemmekinonirvana!

Forøvrig er jeg enig i at det trengs et mer nyansert og definerbart karaktersystem, så det er med glede jeg registrerer følgende fra mag:

Sitat Opprinnelig postet av mag
    Får vi gi karakter fra 1-10 i tillegg tror jeg de aller fleste hadde blitt kjempefornøyd. Kanskje vi skulle hatt en avstemning?

Jeg er ikke i tvil om hva som hadde blitt resultatet

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mag
    Dette virker som en veldig god ide, synes jeg... Det blir bra.

Jeg er forøvrig enig i en utvidet karakterskala, f.eks. 1-10.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kjempebra hvis vi får to forskjellige kategorier. Kunne også vært artig hvis hver enkelt kunne gi toppkarakter til bare en hjemmekino. Hvis skalaen går til 6, så er det bare mulig å gi en sekser. Blir sikkert vanskelig å gjennomføre. Men uansett, så gleder jeg meg til to kategorier.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kategorier og skala fra 1-10 burde hvertfall bli bra. Så får det heller være individuelt hvor mange terninger av samme slaget man vil kaste.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi skal nok få opp dedikert og kombinert snarlig, i tillegg muligens også prisklasser.

Når det gjelder 1-10, er en karakterskala der en må ta stilling til enten bedre eller dårligere enn "midten" helt klart å foretrekke. Da er med andre ord 1-10 ikke å foretrekke fremfor 1-5. Mulig at 1-7 hadde vært bedre, de fleste markedsundersøkelser jeg har laget opp gjennom har benyttet denne skalaen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig tenkt, lygren, men allikevel feil:

Skala 1-7 gir: 1-2-3-4-5-6-7 => 4 er da midten
    Skala 1-5 gir: 1-2-3-4-5 => 3 er midten

Mens:

Skala 1-10 gir: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 => Ingen "midten"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Der kan du se, begynner å bli sent tror jeg... 1-8 er det jo en benytter i mange markedsundersøkelser, ikke 1-7. 1-6 er også vanlig. 1-5 er jo uansett tull, får skylde på mag som har laget opplegget...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Jeg har vakt på jobben og er lys våken og klink edru...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi skal nok få opp dedikert og kombinert snarlig, i tillegg muligens også prisklasser.
    Høres bra ut, men prisklasser? Sikker på at det er så lurt?

De fleste gir karakter på grunnlag av den totale gjennomføringen, utstyr kombinert med oppsett/plassering og møblering forøvrig. Altså av et helhetlig, visuelt inntrykk. Det er flere eksempler på "billige" hjemmekinoer med god score fordi de har en elegant, praktisk og smart gjennomføring. Likeledes også kinoer med svinaktig dyrt utstyr som er slengt rundt omkring uten noe videre mål og mening, som gir et rotete og lite helhetlig inntrykk, og dermed gjerne havner lenger ned på karakterskalaen enn den "billige, elegante" kinoen.

Dessuten kan det være vanskelig å definere hvilken prisklasse man tilhører. Skal man ta hensyn til prisavslag/tilbud/rabatter på utstyr osv, konsumprisindeks og avskrivning på gamle produker som var svindyre for ti år siden men totalt utdatert idag, skal kun AV-utstyret telles med eller kostnader for bygging av kinoen, møbler, osv osv.. ? Hva om jeg har en kabel til 100 000,- og resten av hjemmekinoen koster 15 000,- tilsammen? Tilhører jeg da "100 000+"-klassen?

Bare luftet noen tanker Men nå skal jeg holde kjeft for nå har jeg gnålt nok i denne tråden *tyst*

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes poeng skalaen er helt flott som den er.
    Det ville ikke hjulpet noe om man setter kriterier for hvordan man skal stemme, ikke annet enn at det hadde blitt mye mye kjedeligere å lese kommentarene og å se hva de andre har vektlagt og lagt merke til i kinoen.
    Jeg, personlig, synes Cinemax har en nydelig kino, og jeg stemmer med magefølelsen og helhestsintrykket jeg fikk.
    Når det gjelder dedikerte kinoer ser jeg mye på rommet, og Cinemax har laget en skikkelig perle av en kino slik sett, etter min smak.
    Når det gjelder kinoer som er sammen med en stue, så er jeg skikkelig imponert over hvor integrerte mange har klart å gjøre det, men jeg syntes også det er kult om man klarer å lage et skille i stuen. Virkelig vise at her gikk man inn i kino delen, det er ikke dumt det heller.

Om poeng skalaen utvides, så får man jo flere nyanser av score på folk, men jeg er sikker på at om den utvides til 1-10, så oppnår mange 10 som score.

Jeg må også tilføye at jeg ofte tenker "hvor vanskelig vil det være å oppnå en slik", for da får man følelsen av hvor mye arbeid og planlegging det vil være å få til en skikkelig perle av en kino, dedikert eller integrert.
    Det er vanskelig for meg å få meg til å ikke gi skikkelig god score til noen som har fått til en kino som er noe i samme gaten som det jeg selv håper å få til en gang.

Det er min mening, så kan man være enig i den eller uenig i den.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cinemax kino er den flotteste jeg har sett så langt!

Kino handler om bilde/lyd og omgivcelser, her har Cinemax ingen over og ingen ved siden så langt jeg har kunnet se!

Stå på!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Cinemax kino er den flotteste jeg har sett så langt!

Kino handler om bilde/lyd og omgivcelser, her har Cinemax ingen over og ingen ved siden så langt jeg har kunnet se!

Stå på!
    Han har jo elendig lyd og bilde i forhold til mange andre. Det er kun selve kinoen som er bra..

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dessuten kan det være vanskelig å definere hvilken prisklasse man tilhører. Skal man ta hensyn til prisavslag/tilbud/rabatter på utstyr osv, konsumprisindeks og avskrivning på gamle produker som var svindyre for ti år siden men totalt utdatert idag, skal kun AV-utstyret telles med eller kostnader for bygging av kinoen, møbler, osv osv.. ? Hva om jeg har en kabel til 100 000,- og resten av hjemmekinoen koster 15 000,- tilsammen? Tilhører jeg da "100 000+"-klassen?

Bare luftet noen tanker Men nå skal jeg holde kjeft for nå har jeg gnålt nok i denne tråden *tyst*
    Helt enig! skal jeg prøve å sette pris på annlegget må jeg klø meg mye i hue
    høytalerene f.eks, front og senter har jeg bygd selv, og front kitet byttet jeg meg til mot noen andre høytalere jeg hadde bygd! og senterkitet byttet jeg til meg mot noen ting!subbene har jeg og bygd! forsterkeren kjøpte jeg billig brukt, lerretet har jeg lagd selv (uf har enda ikke fått gjort noe med greylineen, kokken! :neutral: ) forsterker til subbene er en gammel surround forsterker(!) og forsterkeren til romperisteren kjøpte jeg billig, for de ville bli kvitt den! og hvilke møbler skal jeg telle med og ikke?den nesten 20år gamle so**** jeg har "arvet"?

nei det eneste omtrent jeg har kontroll på er proj, dvd og romperisteren!

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

1. BEL. Lytteintrykk og karakterer.
    By Low-Q in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 115
    Siste melding: 03-10-2006, 18:16
  2. Problemer med å logge inn på minhjemmekino.no
    By jokkis in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 04-21-2005, 08:42
  3. minHjemmekino.no (beta-testing)
    By mag in forum minHjemmekino og minHiFi