Trådløs og kablet hjemmekino, en kombo?
Viser resultater 1 til 3 av 3

Trådløs og kablet hjemmekino, en kombo?

Hei! Jeg tenkte å stille dere noen spørsmål da jeg tviler på at jeg finner et annet forum med mer innsikt i lyd og bilde enn på AV

I forbindelse med flytting har jeg begynt å snuse litt rundt etter et trådløst hjemmekino annlegg. Årsakene til dette er egentlig rent estetiske da jeg ikke ønsker å dra kabler til surround-høyttalerne. Utifra det jeg har sett hittil så virker det som at dette er noe som nylig har begynt å komme ut i markedet, og spesielt Denon Heos og Sonos sine hjemmekinosystemer er de som skiller seg ut (de eneste og?).

Det er hovedsaklig de bakre surround-høyttalerne jeg ønsker trådløs forbindelse til. Den største problemstillingen er at jeg fra før av har en Denon AVR-2113 forsterker, 5 Argon høyttalere (4 "vanlige" og en planke) og en sub. Disse er selfølgelig ikke av det dyreste slaget, men det hadde vært ønskelig å slippe å måtte bytte ut alt. En ny forsterker må jeg uansett ha ettersom den jeg har ikke støtter trådløs oppkobling av høyttalere. Sonos og Heos selges som systemer hvor jeg ikke får integrert annet utstyr og de har heller ikke inngang for kabling fra høyttalere.

Det ideelle hadde vært en forsterker som støtter trådløs oppkobling av en hjemmekino OG innganger for de høyttalerne jeg allerede har slik at jeg kan beholde og bruke noen av disse. Jeg vet hverken om det finnes en slik reciever, eller trådløse høyttalere som isolert kan kobles til en uten å være del av et integrert system.

Jeg er klar over at jeg får mye mer lyd for pengene med kablede systemer, men jeg søker da og prøve å unngå dette.

Setter pris på alle svar!

Alle nye Denon surround recievere i X-klassen som slutter med H støtter Heos 1 eller Heos 3 som surroundhøytalere i et 5.1 oppsett. Foreløpig bare Denon AVR-X4300H og 6300H som støtter dette.

Bed bruk av Heos 1 så trenger du ikje strømkabel en gang da disse kan kjøres på batteri. Hvor ofte du må lade vett eg ikje da [emoji12]

Min stuekino:
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Sitat Opprinnelig postet av bjarne85 Vis post
    Alle nye Denon surround recievere i X-klassen som slutter med H støtter Heos 1 eller Heos 3 som surroundhøytalere i et 5.1 oppsett. Foreløpig bare Denon AVR-X4300H og 6300H som støtter dette.

Bed bruk av Heos 1 så trenger du ikje strømkabel en gang da disse kan kjøres på batteri. Hvor ofte du må lade vett eg ikje da [emoji12]

Min stuekino:
    Skal undersøke disse Har nå kommet over Heos Link og den ser ut til å løse problemet mitt om den fungerer slik jeg tror. :

https://www.hifiklubben.no/streaming...usikkstreamer/

Om jeg har forstått det riktig så kan jeg koble denne til alle eldre og nyere forsterkere og den gir mulighet for både trådløst og kablet kobling samtidig. Har noen erfaringer med denne?

Lignende tråder

1. IR extender - kablet
    By Cato72 in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 30
    Siste melding: 07-06-2013, 00:54
  2. 60års gave til gamlingen, trådløs stereo/hjemmekino???
    By e_hamre in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 01-07-2013, 16:12
  3. Hjemmekino - Trådløs
    By axept in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 01-08-2012, 00:24
  4. Trådløs hjemmekino
    By fusalydlys in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 09-23-2010, 15:09
  5. Trådløs styring i hjemmekino!