Hjemmekino i borettslag - må oppgradere med måte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2017
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino i borettslag - må oppgradere med måte

Mitt hjemmekinoanlegg er en gammel hybrid med en analog Marantz 74SR770 i midten, noen eldgamle og noen nyere høyttalere, og med analog lydinput fra blu-ray spiller og PC; se vedlegg. Selv om alt fungerer så er anlegget er innlysende modent for oppgradering; mine trofaste game Monitor Audio R352 høyttalere må i hvert fall vike, og en innlysende svakhet er at mye av lyden nå kommer fra PCen, og går da via en enkel headset jack til forsterkeren. Anlegget brukes mest med PC som kilde for TV-serier eller film (Netflix / HBO / NRK); litt også visning av websider / animansjoner (YouTube) eller spilling av musikk. Blu-ray spilleren er også i bruk, men mindre enn før.

To spørsmål i så måte:
    1) På generelt grunnlag; er det noen som har forslag til hva som bør byttes ut, og hva som bør beholdes? Den analoge surroundforsterkeren er jo antikvarisk, men den fungerer jo helt greit, og jeg kjøpte blu-ray spilleren eksplisitt med 7.1ch ut nettopp for å være kompatibel med denne.

2) Jeg bor i borettslag, og naboen under er plaget over det hun kaller mine "digitale lyder". Dette er noe jeg vil og må ta hensyn til når jeg oppgraderer; håper nye høyttalere kan hjelpe litt her. Er det noen som har forslag til type høyttalere? Bipolare? Vegg eller gulv? Isolasjon under gulvhøyttaler? Jeg har som indikert ikke subwoofer; jeg tror det er de skarpe lydene som plager henne.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -av_map-jpg  

Lignende tråder

1. Dårlig isolering i borettslag og rettigheter.
    By fwtt in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 5
    Siste melding: 06-29-2012, 06:41
  2. Oppgradere hjemmekino høyttalere
    By Johnsen25 in forum Høyttalere
    Svar: 58
    Siste melding: 03-24-2012, 13:45
  3. Oppgradere 5.1 hjemmekino
    By tommyfre in forum Høyttalere
    Svar: 53
    Siste melding: 03-13-2010, 19:47
  4. Oppgradere Pioneer hjemmekino
    By kromblom in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 10-31-2009, 12:57
  5. Hjemmekino forbudt i svenske borettslag :)
    By Evolved in forum Generell chitchat
    Svar: 4
    Siste melding: 02-25-2004, 13:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •