Bygger ny hjemmekino, bedre enn den gamle:))

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat: U-boat eller flytende gulv, eller er det ett fett

Velgere
1. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • U-boats

0 0%
  • Flytende

1 100.00%
  • Samma det

0 0%
  • Annet forslag

0 0%
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer MrENilsen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygger ny hjemmekino, bedre enn den gamle:))

Hei alle!

Har nå ventet i snart 2 år med å bygge ny deilig hjemmekino. Den forrige måtte rives etter kun kort tids bruk, ca 6 mnd rakk vi kose oss, før jeg ble syk av å være der... Vi hadde tatt kjelleren i bruk etter å ha leid den ut i ca 2år, dette var i mai 2012. I desember hadde vi anticimex inne for full sjekk, siden jeg ble stadig dårligere, svaret var nedslående, men forventet. Det var muggsopp i konstruksjonene, som tidligere huseier hadde snekret sammen midt på nittitallet en gang, alt måtte rives, hele kjelleren. Dette ble gjort første uken i januar 2013, mens jeg var på helsehotell på Island, takk til min far og min gode kompis Espen (ivrige besøkende i den gamle kinoen). Det er frustrerende å bli syk i sitt eget hus og det har vært to slitsomme år med advokater (mot protector), overfølsomhet og mye testing av kropp ift de plager muggsoppen har medført. Heldigvis var det kun jeg og ikke barna som ble syke (de så kun noen få filmer der nede).

To år har gått og vi er nå endelig i gang med å rehabilitere kjelleren, fullstendig gjenoppbygging. Det har blitt tatt ut ca 30tonn fjell (satt bort til fagfolk), vi har pigget bort gammelt betongdekke og båret ut ca 15 m3 med møkkamasse og gammel sprengstein (drittjobb). I tillegg har det blitt gravet nytt løp for kloakk, i mange etapper, da vi stadig traff på fjell... Har fått et litt anstrengt forhold til fjell på egen tomt etter dette). Det er drenert etter alle kunstens regler, men det var ikke mulig i overkant av huset (som ligger i skrånende tomt) på grunn av.... fjell og siden grunnmuren er satt på fjell i alle mulige nivåer (i bakkant av skrå tomt), kommer det en del vann inn i huset når det regner, mye vann.

Det har blitt tenkt mye og mange har vært innvolvert i å finne ut hvordan vi skal sikre en tør og fin kjeller. Vi har endelig landet på løsninger som vi tror og håper skal ivareta godt innemiljø. Må takke B.A.R Entrepenør, med Bjørn Egge i spissen, for mange gode innspill og forslag til løsninger, takk! Må også benytte anledningen til å takke Espen og ikke minst min far, som har vært en bauta i denne tiden, samt har sett ut gode løsninger for fremtiden, takk begge to)

Nå skal vi på julemarked ved Lensene på Fetsund kommer med mer info og bilder etter som prosjektet skrider frem

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg til fortsettelsen og forhåpentligvis masse bilder! Leit med muggsopphistorien. Men flott at ting ser ut til å gå bra nå

Intermediate Willms sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Sted
    Oslo
    Poster
    591
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å høre om problemene med den gamle kinoen, og ikke minst helseplagene dette medførte for deg. Håper du nå får en flott kino hvor du og familien virkelig kan hygge dere. Støtter forøvrig OleM sitt ønske om masse bilder.
    Min byggetråd

Onkyo TX-NR717 - Rotel RB-1070 - Klipsch RF-62, RC-62, RS-42, XTZ 99 w12.16 - BenQ W1300 - 100" DreamScreen V5 Basic DynaGrey

Newcomer MrENilsen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hva har skjedd

Heisann

Her kommer noen bilder fra tidlig i sommer, da vi startet med å ta bort fjell og overskuddsmasse. Det var mye jobb og tungt da mye av massen bestod av sprengstein fra byggingen av huset, disse var på ca 50-80 kilo alle sammen...

Kommer med flere bilder, men nå skal kona lage julekort på pc´n

Hvordan legger man inn bilder som vises som bilde og ikke vedlegg??
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Bygger ny hjemmekino, bedre enn den gamle:))-img_3463-jpg   Bygger ny hjemmekino, bedre enn den gamle:))-img_3462-jpg   Bygger ny hjemmekino, bedre enn den gamle:))-img_2120-jpg   Bygger ny hjemmekino, bedre enn den gamle:))-img_3620-jpg   Bygger ny hjemmekino, bedre enn den gamle:))-img_3675-jpg  

Lignende tråder

1. Bygger hus med rom for hjemmekino
    By Ranger1 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 07-03-2014, 23:45
  2. jeg bygger hjemmekino :)
    By elektriker in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 7
    Siste melding: 11-21-2012, 11:28
  3. Muthe bygger hjemmekino ...
    By muthe in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 12