Projektor eller TV - ønsker tips til mitt rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor eller TV - ønsker tips til mitt rom

Er så heldig å ha et kurant gutterom i huset, men dessverre betyr det også at en eventuell hjemmekino er dømt å være der også. Jeg har tenkt tanken på å gå for projektor og lerret i noen uker nå, og har nesten tatt steget. Men da jeg er nybegynner på området, så vil jeg gjerne forhøre meg litt her før jeg gjør noe innkjøp.

Rommet mitt er ca. 3.5 x 3.5 meter, men på veggen der lerretet må være er det montert opp medieoppgevaring fra IKEA (Bestå). Greia her er da at deler av denne oppbevaringen er kun 20 cm dyp, og jeg tenker å ha veggmontert lerret foran denne. Det kan være maks 228 cm inkl. kassett.

Oppsettet blir da som følger:
    - Avstand linse/lerret, ca. 290 cm
    - Sitteavstand blir omtrent samme, i beste fall 300 cm
    - Lerretstørrelse tenker jeg må bli 80" - 90", ihvertfall ikke mer(?)

En ting jeg lurer på når det gjelder takhengt lerret, er det noen av disse som har mer "å gå på" etter duken? Altså at jeg kan få selve bildeområdet såpass langt ned at jeg slipper å sitte å se veldig mye opp siden sitteavstanden er kort.

Rent konkret har jeg tenkt på BenQ W1300 og et motorisert lerret. Men jo mer jeg tenker på dette, jo mer usikker blir jeg på om det i dette lille rommet er noen vits kontra det å kjøpe en TV på 60 - 65"? Totalpris projektor, lerret og takfeste ser ut til å bli ca. 12 - 13.000,-.

På forhånd takk for innspill og betraktninger!

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0