Xtz, Dali, Onkyo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xtz, Dali, Onkyo

Fersking her som prøver sy sammen fundamentet for et (etterhvert) komplett 7.2-oppsett. Smaken er som baken, men hvis noen mener følgende kombinasjon absolutt ikke bør brukes, så rop ut! (50/50 musikk, film)

- Onkyo TX NR626 (7.2)
    - Dali Zensor 3 (3 ja. Release denne mnd?)
    - 2 stk xtz w99 12.16 (liker bass, har slått fra meg svs og velodyne)

yay or nay?

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Armas
    Fersking her som prøver sy sammen fundamentet for et (etterhvert) komplett 7.2-oppsett. Smaken er som baken, men hvis noen mener følgende kombinasjon absolutt ikke bør brukes, så rop ut! (50/50 musikk, film)

- Onkyo TX NR626 (7.2)
    - Dali Zensor 3 (3 ja. Release denne mnd?)
    - 2 stk xtz w99 12.16 (liker bass, har slått fra meg svs og velodyne)

yay or nay?
    Høres bra ut dette! Dali Zenzor 3 har jeg ikke hørt, men Dali er alltid kvalitet. Denne Onkyoen, har den pre-out? Jeg tenker da videre oppgraderinger i forsterkerparken din. Kanskje du ønsker mere trøkk og du føler Onkyoen ikke kan gi deg du ønsker, så er en effekt forsterker løsningen. Da må du ha pre-out.

Har 2 stk. XTZ W12. 16 selv. Det sparker og slår

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Noe som må sjekkes. Har ikke multikanals pre-out iallefall. Må lese på hva dette vil si. Har også vurdert Denon avr-2313. Vipper pre-out i denons favør så blir det nok den istedet. Takk for tipset.

Er veldig spent på xtz'ene ja!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med mine, meget høy valuta for penga.
    Og skulle noe ikke funke lenger er surround.no godt kjent her på forumet for rask og god support.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke Zensor 3 på klubbens nettsider, men regner med det er disse? DALI ZENSOR 3 AV-LAND Bookshelf Speakers

DALI ZENSOR 3

Bruker selv Zensor 1 som høydekanaler. Syns de spiller meget pent med forbløffende mye bass til å være stativ/bokhøyttalere. Zensor 3 er kanskje store stativ høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Finner ikke Zensor 3 på klubbens nettsider, men regner med det er disse? DALI ZENSOR 3 AV-LAND Bookshelf Speakers

DALI ZENSOR 3

Bruker selv Zensor 1 som høydekanaler. Syns de spiller meget pent med forbløffende mye bass til å være stativ/bokhøyttalere. Zensor 3 er kanskje store stativ høyttalere?
    Er dnokså store stativhøytt. ja. Hifiklubben i Trondheim får inn de på Torsdag neste uke. Da får vi se, og høre. Har samme 7" elementet som Zensor 7 , så skal ha grei bass iallefall. Spennende.

Til dere med XTZ w99 12.16;
    Dybden på disse er oppgitt til 400mm (+45 med forsterker) på surround.no. Er dette medregnet "gitteret". Altså dekselet på fronten? Isåfall, hva blir dybde uten gitteret? Bare i tilfellet noen har tommestokken på TV-benken akkurat nå. Står altså på mm her nå om det blir disse eller SVS SB1000 - 12"(konevennlige, men har de trykk mon tro? Bedre med w99 10.12 som nødløsning?)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyoen har ikkje pre out. Då må du opp på 7xx modellane. Det anbefaler eg deg å gjera. Prøv å finn ein med XT32 romkorreksjonen, som er vesentlig betre. Trur feks Onkyo 717 har den, men ikkje 727. 717 gjekk til veldig gode prisar dei siste vekene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •