Lagresomadsl sin stue.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lagresomadsl sin stue.

Vel, etter å lest temmelig mange tråder om forsterkere, høytalere og kabler, endte jeg opp med å kjøpe ett par Dali Helicon 400, koblet mot en Denon AVC-1se.

Dette viste seg å være litt for svakt, så nok ett bytte ble foretatt.
    Electrocompaniet AW250R og EC 4.7.

Ved enda mer googling, fikk jeg øynene mer og mer opp for Dali Helicon 800, så da prisen var riktig, og selgeren villig, samt at retur på skattepenger enda bedre, ble det oppgradering, så nå kommer 800ene i hus imorgen.

Så da sitter jeg altså med Helicon 400 og 800 !
    Og gleder meg som en liten unge på julaften, bursdag og besøk til godisland til jeg ankommer ungkarsbulen utover dagen imorgen.
    Håper også at jeg får hentet forsterkeroppsettet imorgen, siden Denonen kun var ment som en midlertidig løsning.
    Stod og vippet ett øyeblikk på å kjøpe Nad M2, men fikk ett litt annet inntrykk av lydbildet og varmen i lyden på diverse youtubevideor hvor Helicon blir spilt av med Mcintosh, kontra transistorforsterkere.
    Synes signaturen i lyden ble veldig lik Denonen og den var jeg kun sånn passe fornøyd med, og syntes lydbildet virket veldig kaldt, tiltross for at Heliconene viser en enorm vilje og lyst til å ville fortsette å vise fylde, virker det som om det skjer noe rart med lydbildet om man sammenligner transistor og rørforsterker.

Dersom jeg nå har gjort noe riktig så dumt, vennligst begrav meg i sprengte elementer og kast meg ut av forumet, men jeg vet at den stuen min vil aldri før ha hatt slik lyd, og jeg er fremdeles utrolig godt fornøyd med 400ene, som ga en woweffekt jeg ikke trodde var mulig.

Eneste ulempen, er at 800ene har farge kirsebær og ikke rosewood. Synes egentlig Rosewood med svart heldekkende front kler disse svært godt.

Bilder vil komme, når jeg er ferdig å rigge til dette. Og som seg hør og bør, surround har aldri vært noe voldsomt tema, siden det stortsett kun er filmer som er har ekte surround, derfor har jeg heller valgt å legge litt penger i stereo.

Uansett. Det er deres feil at jeg endte opp slik. Hadde dere bare kunne holdt tastaturet tilbake og ikke kommet med såmye skryt om både helicon 400 og 800, for ikke å snakke om electrocompaniet, ville jeg aldri brukt penger dette! (Eklinger )

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til gale huset :-D

Hehe ja slemme folk alle sammen her, men du har det fått et oppsett som kan få mange Dali fans til og få vann i munnen av.

Sjøl havna jeg her for litt over et år siden og tenkte at jeg kanskje skulle prøve meg på en stue kino, og at dette skulle gå greit og få til for en 15-18 000 maks...

Hadde concept 6 og en 5-6 år gammel nad receiver fra før så det gikk jo greit til og starte med, men tok ikke lange tida før det blei ny receiver, også noen nye subber også fikk på plass et par mentor 6 fronter da måtte jo selvsagt sentern byttes også lektor lcr blei 'tynn'... kort sagt det var lenge siden jeg var på den rette siden av 18k.. hehe.

Og ja, rosentre finishen er den høytaler finishen jeg kan tenke meg (syns sorte høytalere blir kjedelige) kirsebær er en tett oppfølger da :-)

Jeg trodde jo før at og være pc interessert var en dyr hobby, men det kommer jo ikke i nærheta av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg vet jeg eventuelt trenger å få gjort noe med er dvdspilleren, her snakker vi billig sony bluerayspinner.

Uansett så får dette virkelig vente, har en 50" LG plasma og hdmikabel på bilde, lydmessig synes jeg egentlig ikke at det var noen skuffelse slik det står idag.

All musikk ligger som mp3er på en ekstern harddisk koblet som usb mot blurayspilleren og har forsøkt å få det aller meste av de noenog50.000 mp3ene i 320kbps.
    Jeg hører merkbar forskjell på alt under, spesielt i diskantområdene, men med brebånd og den løsningen jeg kjører har det ikke blitt til at jeg har forsket noe mer på det.

Tips til fremtidige oppgraderinger mottaes med stor takk!

PC trodde jeg også var dyrt...

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fremtidig oppgradering som er et must er akustiskbehandling av rommet ditt
    Det er sånn man virkelig får mest ut av anlegget.
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zoso87
    En fremtidig oppgradering som er et must er akustiskbehandling av rommet ditt
    Det er sånn man virkelig får mest ut av anlegget.
    +1 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn.
    Da er stuen lagretsomdali.
    Har plutselig 3 par med Dali stående her!

Da er det bare å få kommet seg avgårde og få hentet EC oppsettet!
    Trenger seriøst å få ryddet litt. Er så mye rot i stuen nå!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereobenken viste seg derimot å bli en utfordring, siden det knapt er 20 cm med plass i mellom hyllene.

Så denne må modifiseren en liten bit.
    Planen er å dele mellomstykkene, slik at jeg får økt avstanden fra nederste hyllen til midterste hyllen, slik at effektforsterkeren får plass i bunn, med forforsterkeren og dvdspilleren på topp.

Så er det jeg trenger litt hjelp.
    Noen som vet hvor høy AW250R er, og hvor mye åpning den ideelt sett bør ha på toppen?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok og akustikk hadde gitt deg MYE flotte høyttalere!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen nå er først og fremst å få sofaen i hus. Kommer imorgen ettersom Skeidar kunne fortelle, så jeg håper jo at dem snakker sant!

Utover det så venter jeg på svar på jobb, så det er mulig det også innebærer flytting, så jeg tar hintet, men jeg tror jeg venter til jeg ser hvordan det lander og satser på å justere til en akseptabel plassering, og dersom det ender i flytting, ordner jeg en akustikkbehandling av heliconene sin neste stue, og skrur spikesene langt ned i gulvet

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lagredetsomadsl
    Sånn.
    Da er stuen lagretsomdali.
    Har plutselig 3 par med Dali stående her!

Da er det bare å få kommet seg avgårde og få hentet EC oppsettet!
    Trenger seriøst å få ryddet litt. Er så mye rot i stuen nå!
    Jeg kan sikkert 'hjelpe' deg med og rydde vekk en par høytalere..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg kan sikkert 'hjelpe' deg med og rydde vekk en par høytalere..
    Hehe! Akkurat det tviler jeg ikke på! Kontoen min er åpen for innskudd også!

Da blir det forsterkeroppsett også.. Bare å komme seg i treskoene og få hentet AWen og Ecen! Olala, ønsk naboene mine lykke til da! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert&sexy! :wink:

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sexy vet jeg ikke, damer er forbeholdt den terminologien for min del. Men lekkert ja... og det låter bra vet jeg
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •