Merkelig stemmegiving her på forumet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig stemmegiving her på forumet!

Lurer bare på en ting ang stemming av hjemmekinoer og hifi her på forumet.

Ta f.eks min hjemmkino. Denne har blitt vist ca 400 ganger og den avventer fortstt 5 stemmer. Det er jo helt greit at ikke alle synes kinoen er etter deres smak, men koster det så mye å stemme. Da kan mann heller stemme 1p.
    Det gjør meg ikke så mye, men det er veldig mange her på forumet inkl. meg som legger ned endel arbeid i kinoen.

Da synes jeg det er rat at andre ikke kan ta seg den tiden det tar å stemme på disse kinoene/hifi som blir lagt ut med bilder og endel informasjon om komp og hva som er blitt gjort.
    Det stiller vel seg egentlig i rekken av det som foregår i veldig mange tråder her på forumet.
    Veldig mange av medlemmene her på forumet klarer ikke å skryte og gi ros til andre medlemmer!
    Personlig synes jeg det er veldig trivelig og kunne rose andre for deres innsats og det di har fått til!

Håper virkelig dette er en ting som tar seg opp her på forumet, da det er så mange mennesker der med både lekre oppsett og lytterom, som fortjener å få litt tilbakemeldinger om det.
    Dette er tross alt en felles hobby vi har!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gav deg hvertfall en 10-er på utstyret :-)
    Jeg har fått 1 positiv tilbakemelding på mitt utstyr på alle de åra jeg har vært her. Har postet bilder også. Så det er vel bare sånn det er at man ikke får ros.
    Det var av Mind Waste i tråden til Gilmour.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er både enig og uenig. Forumet har som flere har uttrykt; tapt seg.
    Husker årene før og tiden etter jeg ble medlem, var det så mye positiv glede fra alle kanter her på avforum. Dette var kanskje mye på grunn av en blomstringstid innen hifi og hjemmekino med banebrytende bildekvalitet med 720/1080i, blu-ray/hddvd, samt de nye lydformatene som alle skulle prøve. Det tok helt av husker jeg, og alle opplevde åpenbaringer i hytt og pine med overaskende lave budsjett.

Men denne tiden er i stor grad forbi, og nå er det igjen bare krangler ala crt vs. crt og vhs/dvd-spiller vs. vhs/dvdspiller slik som 90-t og begynnelsen av 00-t. Kan sammenlignes med apple vs windows, iphone vs samsung galaxy etc.

Folk er blitt mette, men samtidig veldig frampå for å skaffe noe bedre(som ikke nødvendigvis er mulig enda) Da blir det statusjag og heftige, meningsløse debatter og diskusjoner av hver minste forbanna ting. Dette skaper dårlig stemning, og selv de eldre medlemmene her med mye kompetanse og som er flinke til å lage god stemning, stikker vekk fra forumet, selv etter lang tid med høy toleranse for slike perioder. Folk får nok, og dette gjør noe med gnisten til å glede seg over sine andre ting, og hjelpe andre.

Merker det godt selv. Men glanstidene kommer nok tilbake om en stund.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/showthread.p...35#post1858935

I siste post står det at det har vært litt kødd tidligere. Så antar det er i orden nå. Ser min score er gått ned pitte litt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er flott dette temaet blir tatt opp og synes det er nå man bør ta til ettertanke.

Til det med stemmer så har vi hatt en feil i databasen som vi ikke har vært obs på, men oppdaget den idag og det er nå rettet!

Når det gjelder den generelle stemningen her på forumet så har vi nok kommet til en ny epoke. Vi har fått en ny generasjon inn, ikke at det er negativt, men de har nok endel holdninger som endel erfarne brukere ikke orker og støtte opp under. Det blir store diskusjoner rundt små banale ting og deres kunnskap blir latterliggjort for at de finner noe tekst på nett som understøtter deres egne tanker, uten at kilden kjennes. Er trist at det har blitt slik. Vi i AVforum vil gjøre alt vi kan for å snu denne trenden og gjøre forumet til en trivelig plass og være. Vi jobber veldig nå fortiden med å komme med en ny versjon av AVforum og mere redaksjonelt innhold. Vi håper dette vil bidra til å skape et interessant og meningsfylt forum.

Er det noen som har tanker om hva vi kan gjøre for at det skal bli bedre mottas dette med stor takk.

Til slutt,Mr.logan, du har et meget flott rom med mye gromt utstyr!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Når det gjelder den generelle stemningen her på forumet så har vi nok kommet til en ny epoke. Vi har fått en ny generasjon inn, ikke at det er negativt, men de har nok endel holdninger som endel erfarne brukere ikke orker og støtte opp under. Det blir store diskusjoner rundt små banale ting og deres kunnskap blir latterliggjort for at de finner noe tekst på nett som understøtter deres egne tanker, uten at kilden kjennes. Er trist at det har blitt slik. Vi i AVforum vil gjøre alt vi kan for å snu denne trenden og gjøre forumet til en trivelig plass og være. Vi jobber veldig nå fortiden med å komme med en ny versjon av AVforum og mere redaksjonelt innhold. Vi håper dette vil bidra til å skape et interessant og meningsfylt forum.

Er det noen som har tanker om hva vi kan gjøre for at det skal bli bedre mottas dette med stor takk.

Til slutt,Mr.logan, du har et meget flott rom med mye gromt utstyr!
    Jeg er enig med at det er kommet en del nye. Om jeg blir regnet som ny eller middels gammel aner jeg ikke, men er ikke en av de med lengst fartstid på forumet.

Men utifra den erfaringen jeg har ifra andre forumer, så syntes jeg dere moderatorer er veldig usynlige. Spesielt i de diskusjonene som mange anser som banale eller diskusjoner hvor det går på repeat fra side 2 og til side 30. f.eks Stereo vs surround tråden til gilmour. Var lite nytt på side 3 og utover. Slike diskusjoner syntes jeg er unødvendige, og de skaper som regel bare dårlig stemning. Så syntes dere bør være tydligere og tidligere på banen. Ikke alle diskusjoner som er bra i lengden. Uansett hvor "bra det er å diskutere". Vet om flere eldre brukere som ikke "gidder" lengre pga slike diskusjoner, eller folk som diskuterer på en måte som ikke går ann å diskutere mot.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er forskjellige....

For egen del er jeg sånn mitt i ryggen opptatt av hva andre har i kino'n sin og hvor pent det ser ut mer riktige møbler, planter og stash. Dermed blir det i liten grad brukt tid på de enkeltes "skryte" tråder. Dermed blir det og veldig liten grad gitt noen karakterer.

Jeg er mer opptatt av det faglige her inne og lære slik at jeg på best måte kan komponere oppsettet i egen kino og stereo. Ingen av mine oppsett er noe fryd for øye men det fungere til mitt behov og følger ikke behov for å markedsføre dette for å få karakterer. Som sagt det er meg og jeg bryr meg ikke om man har brukt proff fotograf for å fotografere eller om hva man er mest stolt av i kino'n. Det sies at noen får "tenning" av å snakke om seg og sitt og det er derfor Facebook og Blogging er så populært - er ikke helt der, for å si det slik :-)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel om Ostemannen er fersk hva er jeg ?

Og dette har pågått lenger enn jeg har rota rundt her inne.
    Det har vel verdt en del tråder som har gått helt av sporet, og kanskje skulle verdt satt en stopp for rett og slett for at det bare blir mindre og mindre hyggellig og mer og mer poengløst, men jeg mener og det og gå inn å en tunghendt måte kan skade et forum mer en enda en poengløs tråd.

Jeg ville jo heller ikke si at moderatorer og admins er usynlige, de er kanskje lite synlige i det de gjør men når jeg ser Bef, Ak, eller Roger Waters har kommentert i en tråd tenker jeg ikke på hvem som har fått pryl. Men her har det blitt sagt noe vettugt noe som jeg bør lese. Og dette bør passes på til siste skanse.

Man trenger jo ikke moderatoter til og slå ned på tråder som går over kost og skaft, vi alle kan si fra at dette begynner og bli ufint og det kanskje hadde verdt best om alle parter trakk pusten litt.

Har jo sjøl bare verdt mod/admin på små forum men 'jobben' må vel heller sammen lignes med og prøve og gjete katter opp motstrøms i en dyp elv uten og få betalt for det.

Selv prøver jeg og ha noe konstruktivt og si når jeg skriver en post men alltids enklere sagt enn gjordt.

Edit: Btw Mr.Logan 10/10 fra meg og nå nettop :-D

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke alle som alltid tenker over stemme-funksjonen. Jeg brukte denen mer før enn nå. Min profil har vært vist 7986 ganger og har en tellende stemme

Er vel gjerne de som aktivt kommenterer og gir tilbakemelding om score gitt, som gjerne får score tilbake(?)

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel som ellers i alle markeder, riktig markedsføring for å selge ditt produkt
    ( i dette tilfelle din side som du ønsker å få stemme på),
    så få lurt dem inn på siden din, og be til slutt om stemme.

Da er du der tenker jeg Stemme avgitt

Mvh
    Arild

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spør trådstarter et direkte sprørsmål?

Er bilde at Classè CP800 (like under utstyrslisten) tatt av deg, eller er det bilde hentet fra nettet (f.eks HFK sine sider)?

Jeg har ikke noe imot det, men i en egen presentasjon som denne bør det henvises om det er bilder lånt fra andre steder.

Ellers er oppsettet ditt flott og spiller sikkert kjempefint.

Poenggivning er ikke noe "must" selv om man har besøkt siden. Det er opp til enkelte om man ønsker å avgi poeng. Om man ikke legger igjen poeng, så er ikke det det samme som at man ikke synes oppsettet og presentasjonen var bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du legger inn score på en profil og trykker på bruker navnet havner du på forsiden,og ikke på brukerens side.
    Er det noe som blir fikset også?

Mvh
    O

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Er bilde at Classè CP800 (like under utstyrslisten) tatt av deg, eller er det bilde hentet fra nettet (f.eks HFK sine sider)?

Jeg har ikke noe imot det, men i en egen presentasjon som denne bør det henvises om det er bilder lånt fra andre steder.

Poenggivning er ikke noe "must" selv om man har besøkt siden. Det er opp til enkelte om man ønsker å avgi poeng. Om man ikke legger igjen poeng, så er ikke det det samme som at man ikke synes oppsettet og presentasjonen var bra.

Fint at dere referere til min side, men dette var bare et eksempel!
    Ville bare få frem denne dårlige holdningen, da jeg begynner å bli litt lei den, pappan min banker pappan din holdningen.
    Nesten alle tråder ender i helt unødvindige diskusjoner og dritt kasting!

Ingeniøren:
    Om hjemmekinoer ikke intreseser deg, så regner jeg også med at du ikke går inn og kikker på andres profil.
    Dette var mere ment til di som er inne å kikker på alle di flotte kinoer/hifi som finnes her, men ikke kan ta seg tid til å gi en komentar/stemme.
    Denne må jo selvfølgelig ikke alltid være positiv, så lenge den er konstruktiv. Mye å lære av dette også, vet du!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp

Dette bildet du referer til er et bilde jeg har lånt, da denne ikke er i egen besittelse enda. Denne ligger i profilen som neste innkjøp.
    Kan selvfølgelig refere til hifikubbens hejjemside!

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sjelden eller aldri inne på min hifi siden ( har ikkje oppretta egen enda eller.) og gir derfor sjelden stemmer.

Det kan være rett som nevnt over at folk rett og slett glemmer og stemmer kanskje dem er inn og kikker også glemmer dem og avgi stemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brusveen
    Er sjelden eller aldri inne på min hifi siden ( har ikkje oppretta egen enda eller.) og gir derfor sjelden stemmer.

Det kan være rett som nevnt over at folk rett og slett glemmer og stemmer kanskje dem er inn og kikker også glemmer dem og avgi stemme.
    Det er selvfølgelig lov å glemme.
    Tråden bli startet på dette grunnlaget og som nevnt tidliger, den negative holdningen i mange tråder.
    Min hjemmekino ble nevnt som et eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Jeg er enig med at det er kommet en del nye. Om jeg blir regnet som ny eller middels gammel aner jeg ikke, men er ikke en av de med lengst fartstid på forumet.

Men utifra den erfaringen jeg har ifra andre forumer, så syntes jeg dere moderatorer er veldig usynlige. Spesielt i de diskusjonene som mange anser som banale eller diskusjoner hvor det går på repeat fra side 2 og til side 30. f.eks Stereo vs surround tråden til gilmour. Var lite nytt på side 3 og utover. Slike diskusjoner syntes jeg er unødvendige, og de skaper som regel bare dårlig stemning. Så syntes dere bør være tydligere og tidligere på banen. Ikke alle diskusjoner som er bra i lengden. Uansett hvor "bra det er å diskutere". Vet om flere eldre brukere som ikke "gidder" lengre pga slike diskusjoner, eller folk som diskuterer på en måte som ikke går ann å diskutere mot.
    Dette er noe jeg også har lagt merke til. Burde absolutt kjørt endel strengere linje.
    Dette vill i starten si at det blir endel mere jobb for moderatorer, men tror at det ikke vill gå lang tid før medlemmene skjønner hvor linja ligger og di vill holde seg innenfor retningslinjene.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok også av de som synes AVForum har blitt mindre interessant, noe som igjen avspeiler seg i engasjementet jeg gidder å legge ned i forumet ved å kikke på andres presentasjoner og legge igjen karakter. Av samme grunn er jeg også null opptatt av scoren jeg har på min kinopresentasjon.

Det jeg registrerer er at mange av de "gamle" og kompetente traverne har forlatt forumet samtidig som det har kommet til mange nye. Selvsagt fint med "nytt blod", men det har også dukket opp en del brukere som skaper dårlig stemning og tråder som sklir ut.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Det er selvfølgelig lov å glemme.
    Tråden bli startet på dette grunnlaget og som nevnt tidliger, den negative holdningen i mange tråder.
    Min hjemmekino ble nevnt som et eksempel.

mhm.. Ønsker somregel ikkje og gå inn på min hifi da dette somregel gir missunelsesstanker :P heh...

Men flott at teamet blir tatt opp ser det også bringer opp andre diskusjoner jeg er jo blant dem nye her inne og prøver så godt som mulig og holde seg under radaren når der gjelder diskusjoner og krangler 8-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg er nok også av de som synes AVForum har blitt mindre interessant, noe som igjen avspeiler seg i engasjementet jeg gidder å legge ned i forumet ved å kikke på andres presentasjoner og legge igjen karakter. Av samme grunn er jeg også null opptatt av scoren jeg har på min kinopresentasjon.

Det jeg registrerer er at mange av de "gamle" og kompetente traverne har forlatt forumet samtidig som det har kommet til mange nye. Selvsagt fint med "nytt blod", men det har også dukket opp en del brukere som skaper dårlig stemning og tråder som sklir ut.
    Det er jo dette som er så synd!
    Det finnes så mange flinke og kompetente folk, som mann kansje ikke får gleden av å utveksle erfaringer med, da di forsvinner.
    Håper virkelig denne trenden snur igjen.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •