Merkelig stemmegiving her på forumet! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det håper jeg også, men det blir jo en ond sirkel. ->flere popcorn-tråder -> mindre interessant innhold -> færre kompetente medlemmer -> mindre faglig innhold -> større andel popcorn-tråder...

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.logan
    Det er jo dette som er så synd!
    Det finnes så mange flinke og kompetente folk, som mann kansje ikke får gleden av å utveksle erfaringer med, da di forsvinner.
    Håper virkelig denne trenden snur igjen.
    Det gjør den slik vill det altid være folk kommer og går de vill atltid være "nye" og gamle som drar thats life as we say!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg kikke på drøssevis med hjemmekinoer uten å stemme.

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt hende at andelen av "fjortistråder" har økt, men det er ikke derfor de erfarne har trappet ned. For en del år siden var det mye mer interessant som skjedde i markedet med Blu-Ray og flatskjerm. Nå får man Blu-Ray spiller til 395,- og flatskjermer har alle minst 3 av. Å diskutere hvilken av skjermen til 5495 som er best er liksom ikke interessant.

Selv årets IFA messe er jo et langt gjesp. (bortsett OLED da så løfter kanskje noen øyebryn)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Audiomur

Er det valg nå igjen

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Det kan godt hende at andelen av "fjortistråder" har økt, men det er ikke derfor de erfarne har trappet ned. For en del år siden var det mye mer interessant som skjedde i markedet med Blu-Ray og flatskjerm. Nå får man Blu-Ray spiller til 395,- og flatskjermer har alle minst 3 av. Å diskutere hvilken av skjermen til 5495 som er best er liksom ikke interessant.

Selv årets IFA messe er jo et langt gjesp. (bortsett OLED da så løfter kanskje noen øyebryn)

Etter at HD lydformatene kom, og at bildekvaliteten på flatskjermene kulminerte med Pioneers Kuro-skjermer - så har det i realiteten ikke skjedd en dritt på lyd-og bildefronten de siste 4-5 årene. 3D frister ikke nevneverdig, så lenge man må sitte rett foran skjermen med rare briller som er ladet opp. Tror ikke dette blir noen stor suksess på hjemmemarkedet.

Men før dette, så var det jo noen uhyre spennende år - først med DVD og 5.1/widescreen og deretter HD formatene. Nå skjer det liksom ingenting.

Jaja, beklager avsporingen
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg er nok også av de som synes AVForum har blitt mindre interessant, noe som igjen avspeiler seg i engasjementet jeg gidder å legge ned i forumet ved å kikke på andres presentasjoner og legge igjen karakter. Av samme grunn er jeg også null opptatt av scoren jeg har på min kinopresentasjon.

Det jeg registrerer er at mange av de "gamle" og kompetente traverne har forlatt forumet samtidig som det har kommet til mange nye. Selvsagt fint med "nytt blod", men det har også dukket opp en del brukere som skaper dårlig stemning og tråder som sklir ut.
    Noen ganger kan det være greit med litt selvransakelse og tenke høyt: "hva kan jeg selv bidra med for å holde forumet på et bra nivå?"

No offence mot deg personlig, du er en hyggelig fyr

Det er mere den generelle holdningen til at "nå er det vel mye popcorn tråder så jeg holder meg heller unna......."

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Noen ganger kan det være greit med litt selvransakelse og tenke høyt: "hva kan jeg selv bidra med for å holde forumet på et bra nivå?"

No offence mot deg personlig, du er en hyggelig fyr

Det er mere den generelle holdningen til at "nå er det vel mye popcorn tråder så jeg holder meg heller unna......."
    Joda, jeg ser den. No offence taken

Jeg har ikke sluttet å lese her inne, og poster gjerne i interessante tråder. Men dessverre har de vært i mindretall den siste tiden, og mye av trafikken har foregått i popcorn-trådene. For min del er DIY-delen og AV-rom konstruksjon-delen mest interessant.

Men jeg sitter også med en følelse av at hele stemningen på forumet er litt endret, uten at jeg riktig kan sette fingeren på det.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, er tråden så bra at folk finner frem popkorn er det vel bra ?

Hvis du ser på Sentralen er Off-topic den seksjonen med flest gående tråder med mange daglig innlegg...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel, er tråden så bra at folk finner frem popkorn er det vel bra ?

Hvis du ser på Sentralen er Off-topic den seksjonen med flest gående tråder med mange daglig innlegg...
    Jeg håper inderlig ikke sentralens off-topic skal være noe ideal. Vi klarer oss utmerket uten evige og intetsigende diskusjoner om hvor ille alt er i dette landet; fra politikk til religion.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det har kanskje også vært en liten økning i antall musikk/film-tråder, noe som kanskje vitner om at det er mindre spennende ting som skjer på hardwaresiden, og at man derfor i noe større grad diskuterer innhold.

Jeg tror interessen for å dele, eh, interessen fortsatt er tilstede, men som mange påpeker, så blir det litt platt å diskutere gårsdagens fremskritt.

For min del ville det vært strålende hvis noen hadde tid og lyst til å skrive plateanmeldelser, som vi kunne diskutere. F.eks. gjerne både med fokus på musikk så vel som produksjon.
    Jeg synes spotifytråden(e) og hvilken-plate-har-du-kjøpt-idag-tråden blir litt overfladisk.
    Edit: og jeg kjøpte jo selvsagt Airbag-albumet grunnet den diskusjonen, og er veldig fornøyd med det.

På en annen side, mitt eget utstyr har vært pakket ned siden jul, og jeg gleder meg som en unge til å få det opp i ny stue (september?) og begynne å delta litt mer, og ikke minst, begynne å kjøpe ny musikk igjen..!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at dere referere til min side, men dette var bare et eksempel!
    Ville bare få frem denne dårlige holdningen, da jeg begynner å bli litt lei den, pappan min banker pappan din holdningen.
    Nesten alle tråder ender i helt unødvindige diskusjoner og dritt kasting!

Ingeniøren:
    Om hjemmekinoer ikke intreseser deg, så regner jeg også med at du ikke går inn og kikker på andres profil.
    Dette var mere ment til di som er inne å kikker på alle di flotte kinoer/hifi som finnes her, men ikke kan ta seg tid til å gi en komentar/stemme.
    Denne må jo selvfølgelig ikke alltid være positiv, så lenge den er konstruktiv. Mye å lære av dette også, vet du!
    Det hender jeg er innom noen som ser fine ut ja, men bryr meg skjelden om å gi karakterer nei, og er tydelig ikke den eneste - dette er ikke Facebook med liker ditt og liker datt 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det hender jeg er innom noen som ser fine ut ja, men bryr meg skjelden om å gi karakterer nei, og er tydelig ikke den eneste - dette er ikke Facebook med liker ditt og liker datt 8)
    Hva er negativt med deling av oppsett med bilder og tekst?

Du deler jo ditt med tekst i signaturen..

Jeg mener det er til inspirasjon og til glede for andre og en selv
    Kan ingenting, gjør alt!

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop lagt ut presentasjon av hjemmekinoen min på "minhjemmekino".

Så kikker jeg ned på brukernes vurderinger og da står det: " Avventer 5 stemmer" Hva betyr dette? Er det noen som har begynt på avstemningen og ikke fullført den?

Og et annet spm. Hvis jeg endrer minhjemmekino profilen, vil da stemmer og kommentarer bli slettet? Ser det sto et sted at en stemme varer i et år eller til siste oppdatering av brukeren.

Dere kan jo ta en titt og se hva det står på vurderingen av min kino. Dere som ikke er eieren av profilen tenker jeg. Står det da vurdering der?

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/NorwegianGoose

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg skjønner det så vil de ha et minimum antall stemmer gitt før de vil gi noen score, som da er et gjennomsnitt.

Kan myse innom og legge inn en stemme :wink:
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Etter som jeg skjønner det så vil de ha et minimum antall stemmer gitt før de vil gi noen score, som da er et gjennomsnitt.

Kan myse innom og legge inn en stemme :wink:
    Skjønner, takk for oppklaringen!

Hvis jeg har lyst til å endre noe på presentasjonen sånn som tekst, bilder o.l, blir stemmene da borte? Eller er de der permanent?

Bare å kikke innom

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat at over tjue tusen har sett på profilen min og at det er to tellende stemmer. Litt overasket over begge tallene må jeg si. Godt at jeg ikke er politiker:grin:

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Så akkurat at over tjue tusen har sett på profilen min og at det er to tellende stemmer. Litt overasket over begge tallene må jeg si. Godt at jeg ikke er politiker:grin:
    Det må da være et problem med stemme kalkulatoren her. Over 20.000 visninger og to stemmer :O

Flott oppsett

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0