Hjelp til oppgradering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til oppgradering

Hei. Jeg har tenkt til og oppgradere litt i stua, tar gjerne imot tips, er helt ny på dette med hifi, men som sagt har jeg hat dene hifi syken nå i noen år, men først nå som frua studerer i usa har jeg tørt og kjøpe noe.

Det jeg har ifra før er en

Onokoy 308
    XTZ 99 W12.16 i matt
    dynavoice fx5.0 serien
    og en litt eldre hitachi 720p tv skal oppgraderes
    og jeg bruker ps3 som bluray spiller. Veit ikke hvor bra den fungere som bluray spiller

men problemet mitt er hva skal jeg oppgradere, først og evt hvilket produkter jeg skal kjøpe først.
    Er veldig ny, som normal NORSK driter jeg jo ikke penger!!

sånn er det ser ut nå

noen som har noen forslag på hvordan dette kan forbedres, så sleng det ut!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ladnstad
    Hei. Jeg har tenkt til og oppgradere litt i stua, tar gjerne imot tips, er helt ny på dette med hifi, men som sagt har jeg hat dene hifi syken nå i noen år, men først nå som frua studerer i usa har jeg tørt og kjøpe noe.

Det jeg har ifra før er en

Onokoy 308
    XTZ 99 W12.16 i matt
    dynavoice fx5.0 serien
    og en litt endre hitachi 720p tv skal oppgraderes
    og jeg bruker ps3 som bluray spiller. Veit ikke hvor bra den fungere som bluray spiller

men problemet mitt er hva skal jeg oppgradere, først og evt hvilket produkter jeg skal kjøpe først.
    Er veldig ny, som normal NORSK driter jeg jo ikke penger!!

sånn er det ser ut nå

noen som har noen forslag på hvordan dette kan forbedres, så sleng det ut!
    Heisann,og velkommen til forumet:-D

Tja det er ikke så godt å vite hva du har mest lyst til å bytte,men jeg tror nok jeg hadde oppgradert receiveren først og fremst!
    Gå gjerne for brukt,da får du mye mer for pengene! Nå kommer det snart nye de nye 2011 modellene,og da er det mye snadder å finne både i butikkene og på brukten - 2010 modeller til hyggelige priser!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Heisann,og velkommen til forumet:-D

Tja det er ikke så godt å vite hva du har mest lyst til å bytte,men jeg tror nok jeg hadde oppgradert receiveren først og fremst!
    Gå gjerne for brukt,da får du mye mer for pengene! Nå kommer det snart nye de nye 2011 modellene,og da er det mye snadder å finne både i butikkene og på brukten - 2010 modeller til hyggelige priser!
    Takk for det!
    har tittet litt rundt pa receviern min, og lurt pa kanskje oppgradere til den 1008 tror det var det som er pa tilbud pa surround.no er denne noe tess? eller blir det for bra til mitt bruk? ser jo pa filmer hver dag ca! men tenker ogsa er ps3 en bra nok spiller? vil jo ha best kvalitet som mulig, men kan ikke ta alt pa en gang! en mnds lQnn om gangen! 8)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ladnstad
    Takk for det!
    har tittet litt rundt pa receviern min, og lurt pa kanskje oppgradere til den 1008 tror det var det som er pa tilbud pa surround.no er denne noe tess? eller blir det for bra til mitt bruk? ser jo pa filmer hver dag ca! men tenker ogsa er ps3 en bra nok spiller? vil jo ha best kvalitet som mulig, men kan ikke ta alt pa en gang! en mnds lQnn om gangen! 8)
    Onkyo 1008 er et knallbra produkt det - da har du noe du kan bygge videre på etterhvert - på alle måter!

PS3 duger bra til blu-ray spiller den etter hva jeg har lest - har ikke selv!
    Er det "slim" modellen du har?

Hadde vel heller kjøpt meg bedre fronter,før jeg hadde byttet ut PS3'n:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkt pa det ja! ogsa sette dem som bak hQytallere men, ja er litt usikker pa hva som skal brukes til fronter! og tror nok det blir 1000 eller 800

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og ja det er slim, er det noen forskjell pa dem?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgrader receiveren.
    oppgrader centeren til denne,den du har nå blir for puslete :
    Dynavoice C-6 Black Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Skader sikkert ikke å oppgradere bakkanalene heller,men hadde prioritert de 2 første tinga til å begynne med.

PS3-en er slett ikke verst som blu ray spiller og den er i tillegg ganske rask til å starte filmer osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Oppgrader receiveren.
    oppgrader centeren til denne,den du har nå blir for puslete :
    Dynavoice C-6 Black Oak Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten

Skader sikkert ikke å oppgradere bakkanalene heller,men hadde prioritert de 2 første tinga til å begynne med.

PS3-en er slett ikke verst som blu ray spiller og den er i tillegg ganske rask til å starte filmer osv.
    takk, centern blir nok det fQrste siden den er sa billig, forholdtil en receivern

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville starta med å kjøpe en subwoofer! F. Eks xtz w10 eller w12 fra surround.no

En sub vil øke dybden i lave frekvenser, som igjen løfter filmopplevelsen med mange hakk!

Da vil du automatisk være mer fornøyd med lyden fra hele anlegget. Deretter en ny reciever. Neste blir da en større og bedre tv.

... Slik jeg ville gjort der ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Jeg ville starta med å kjøpe en subwoofer! F. Eks xtz w10 eller w12 fra surround.no

En sub vil øke dybden i lave frekvenser, som igjen løfter filmopplevelsen med mange hakk!

Da vil du automatisk være mer fornøyd med lyden fra hele anlegget. Deretter en ny reciever. Neste blir da en større og bedre tv.

... Slik jeg ville gjort der ;-)
    jeg har en slik en XTZ 99 W12.16 som holder liv i stua

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •