Oppgradering av Reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppgradering av Reciever

Hei hei alle dere der ute..
    Fersk i gamet her inne, ...men har alltid siden tidlig ungdom hatt en viss interresse for lyd og bilde. Kan ikke kalle meg en som alltid må følge opp med det nyeste nye, heller holde meg til det som jeg har og benytte det så lenge det holder til mitt bruk, men noe skal det jo lyde :-)

Jeg har kjørt frem til i dag en 5.1 pakke med JBL XTi serien 80 - 40 - 10, Frem,bak og center og en Mission M5 sub, men byttet ut frontene for en uke siden med Kirksaeter Prisma 300 og satte da XTi 80`ene som bak-kanaler.
    Vurderer sterkt å sette opp et par Infinity Reference 11i som "presence" kanaler og de minste JBL som bakre surround kanaler. Dette er ikke noe jeg kommer til å gjøre på første året, men ettersom jeg har de vil jeg ikke bare la de ligge og støve...

Da kommer jeg frem til det store spørsmålet, Jeg kjører idag en Yamaha RX-V2500 som jeg er storfornøyd med både i lydbilde og hva den klarer å levere i kraft ut uten forvrengninger. Nå er jo denne begynt å dra på åra, og klarer ikke holde tritt med nymotens digitalisering med tanke på "hdmi" og "pc-tilkobling" eller for den saks skyld, 3D klargjøring..

Har vært og kikket litt rundt på diverse, og sitter og tygger på enten noe nytt i Yamaha f.eks RXV-1067, eller Onkyo TX-NR708.
    Nå er jo Onkyo`en 500kr rimeligere enn Yamaha`en og leverer "visstnok" mer effekt, og helt sikkert et annerledes lydbilde enn hva Yamaha gjør.

Er det noen der ute som har erfaring med noen av disse Recieverne, og evnt har noe godt eller vondt å si om de...eller burde jeg kanskje vurdere å gå til innkjøp av noe annet for å drive det settet jeg nå sitter med ?

Takker for alle innspill...

Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere for all del ikke krangle om å være den første som skriver no svar da, men noen småtips hadde jo vært greit. Ser det er flere som har vært innom og kikka, så noen må vel ha noe å komme med ?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville valgt yamahaen da jeg syns de har kulere og bedre lyd en onkyoen, sitter nå med en onkyo 707, modellen et år tidligere en den du har nevnt, helt ok den, har jo supplert med effekt så er jo ikke det det skal stå på, men jeg bare liker yamaha bedre, jeg kommer nok til å kjøpe en 3067 når den blir billig.

går for 3067 pga 11.2 prossesering, hadde det ikke vært for det hadde jeg gått for 1067.

Men er jo alltid smak og behag, kan jo hende du liker onkyo bedre

uansett, begge er gode forsterkere

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter her med Yamaha av en billigere klasse, og har ikke direkte kjennskap til akkurat de receiverene du nevner. Hvis du ikke får noe reaksjon her så bør du bla litt i gamle tråder, siden det startes nye "receiver-tråder" hver dag, med sammenlikninger for og imot mellom Yamaha, Onkyo, Pioneer, Denon, etc. Selv vurderer jeg å bytte ut Yamahaen min i en Marantz. Hadde Marantz i gamle dager og savner den fælt. Denon er også et merke jeg har en viss forkjærlighet for, siden jeg har hatt en del gode produkter derfra som har holdt i en evighet. Når det gjelder lydkvalitet og effekt så er det vanskelig å si at noen er "bedre" enn andre, så det viktigste er å finne den som passer best for sitt behov, med tanke på utstyr, tilkoblingsmuligheter etc.

Newcomer ConCon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp anskaffet meg RX-V3067 fra Yamaha, og kan trygt anbefale en slik en
    Men om du har mulighet er det jo selvfølgelig lurt å prøve noen forskjellige merker/modeller før man legger pengene på bordet :wink:
    Dali - Auralex - Van den Hul - Yamaha - Marantz

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •