Kinorom prosjekt Del 1: Nå med bilder!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kinorom prosjekt Del 1: Nå med bilder!

Hei alle der ute! jeg har nå brukt mye tid inne på dette fantastiske forumet en stund, og beundret byggetrådene til mange av dere. Nå er det min tur

Litt om prosjektet:

Kinoen blir i kjelleren på huset, et eldre tømmerhus fra 1920 som jeg nå totalrenoverer. Litt "hell i uhell", da kloakkledningen i kjelleren sprakk i sommer, så nå holder jeg og forsikringen på med renoveringen. Hele kjellergulvet er nå hugget ut og ca 20 kubikk med betong, stein og gjørme er nå kjørt vekk. ( lempet for hånd...)

Nå begynner den innvendige oppbyggingen, så snart dreneringen er ferdig utvendig. Gulv støpes og isloleres, vannboren varme legges.

Rommet blir brutto 315x570cm, så kommer stenderverk og plater i fratrekk. Rommet ligger mot tre murvegger (yttervegger). Veggene isoleres både på innsiden og utsiden, med rom i rommet, hvor stendere ikke er i kontakt med betongveggene.

Antar at nettomålene vil bli ca 295x 550cm. Takhøyde ca 220cm.

Plan:

Rommet skal være dedikert med 7:1 system, prosjektor og rammespent lerret. 2 seterader om det blir plass. Ingen vinduer, ventilasjonssystem installeres.

Jeg har tenkt å gå for systemhimling av god kvalitet med rockwool akustikkplater. Enklere å installere ventialsjon, lys og kabelføringer.

Hadde i utgangspunktet vurdert et Klipsch-system till høyttalere, men har fått litt troen på Pioneer. Venter på et grisegodt tilbud på Pioneer S-3EX-W front og ditto passende side, senter og bak-høyttalere, + resten.

Erfaringer? Jeg skal også bruke rommet til "spa", altså lytterom:wink: , så "bråkebøttelyd" skal det ikke være.

Jeg trenger råd til mye, så om det er fallgruver å gå i, hadde det vært flott om dere korrigerer meg og gir meg verdifull veiledning.

Rommet skal også SE bra ut, cleant og moderen skal det være.

Jeg legger ut bilder etter hvert som det skrider frem PS, om det er noen som har noe bra til salgs, gi meg et vink!

Mvh Frank.

Prøver å laste inn bilder, har endret størrelse, men får bare "uppload failed"

Newcomer cbl sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et godt utgangspunkt dette
    Er selv i start groppa så masive råd har jeg ikke.

Men du kan legge ut bilder via photbucket.com (gratis og veldig enkelt )

Hva slags utstyr har du?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger pioneer på bruktbørsen nå. RF-83 også.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som et glimrende utgangspunkt.

Når det gjelder bilder så har forumet vært ustabilt den siste tiden så problemene kan skyldes dette. Jeg har aldri hatt problemer med å få lastet opp bilder med rett størrelse (ant. kb) Vil anbefale 800 px bredde. Kikk på quickguiden til RuneW http://avforum.no/forum/834386-post2.html Ulempen med å bruke Photobucket er at bildene forsvinner fra tråden dersom du en gang skulle slette de fra Photobucket eller at kontoen stenges pga. noe krøll.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut dette! Ønsker deg virkelig lykke til, og så gleder jeg meg til å se hvordan fremgangen blir.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innlegg!

Skal forsøke å legge ut noen bilder igjen: YES, nå gikk det som smurt

Nå er rørlegger ferdig med å legge bunnledninger, og jeg håper på at gulvet kan støpes i neste uke.

Da begynner morroa med innredningen!

-kinorom1-jpg

-kino2-jpg

-kino4-jpg

Edit,la opp bildene for deg. BEF

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, godt å se det er flere som setter igang med et bra prosjekt. Ønsker deg lykke til og gleder meg til å følge den videre prosessen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan fikk du bildene i teksten?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ffylling
    hvordan fikk du bildene i teksten?
    Når du har lastet opp bildene kan du trykke på dem, kopiere linken, så trykker du på ikonet til "sett inn bilde" og limer inn linken der. Vips har du bilde inne blandt teksten.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at ting skjer her! Genialt å la sønnen din få være med på gravinga, og regner med at det ikke akkurat er noen straff å få være med å hjelpe til når det er så store leker man kan få herje med. Man trenger gode håndtlangere på sånne prosjekter. Lykke til videre!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her en liten oppdatering på prosjektet:) Med bilder!

Ja nå har jeg endelig fått tørr kjeller, ny drenering med isolering er lagt, kjelleren er fylt med ny, tørr masse og isoleringen av gulvet er i gang.

I morgen legger jeg inn armeringsnett til å feste gulvvarmerørene i, så kommer betongbilen på fredag med stålarmert betong. Dette for å ha lavest mulig byggehøyde på gulv, da jeg har minimalt å gå på i takhøyden.

Jeg limer 5 cm isopor på veggene innvendig, så stendrer opp veggene innen for der igjen. Dette for å unngå kondens. Muren isoleres også utvendig.

Vinduene på bildene skal mures igjen, og legg merke til soil-rørene. De kommer i veggen, men valgte jernrør da de ikke lager så mye lyd som plastrør.

Isolasjonen i taket byttes ut med "frisk" Glava, dobbel gips skrus opp. Så kommer systemhimling med løse takplater. De demper godt og gjør all kabeltrekking enkel.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1290539344

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1290539344

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1290539459

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •