nye høytalere 20k - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 89 av 89
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP
    Jeg deler din erfaring med at det er lite bilstereo med god sammenheng, men noen for dette til, og disse menneskene gjør det bra! Har vel noe med at de er utrolig flinke når det kommer til både teori bak lyd og er flinke til å fabrikere.

Har jo selvfølgelig også hørt en god del bra innestereo, da jeg har en onkel som har så dyre høyttalere at han ikke vil si prisen, og kjenner mange med interesse for lyd. Men dette ODR anlegget slår alt, milevis.

ODR jukser. Det har romkorreksjon

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soddy
    men må ikke være fra hifiklubben .. bor i stavanger så har maxwell hifi resonans og hifiklubben og plukke ifra....

tenkt litt på Kef iQ90
    Ta deg en prat med Robert på resonans. Han har bra oversikt og er flink til å forstå hva du er ute etter. Hi-fi klubben i stavanger har lenge - dessverre - ikke vært flinke nok til å finne produkter som er tilpasset kundens behov IMHO. Hvis du finner det du trenger så kan du imidlertid gi blanke i det. Jeg hadde ikke turd å kjøpe så mye som en skrue på maxwell...

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guerilla
    Anbefaler deg sterkt å ta en tur innom Maxwell Stavanger.

Ok, typen er litt over grensen "frelst" av interessen for høytalere.. Men, her har du ihvertfall en type som vil finne akkuratt det du vil ha. Og som i motsetning til andre nærliggende butikker ikke bare vil selge deg det dyreste som finnes i butikken..

Jeg kjenner tidligere kunder som aldri ville satt sin fot der (Maxwell) igjen, så her er det nok litt forskjellige meninger ute og går...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Hold dere langt unna JBL ES serien. Makan til ræl. Det er ikke en ekte JBL.

Hva er så fantastisk med kevlarmellomtone? Har enda ikke hørt en som er bra (uavhengig av merke). Hvorfor skulle den gjøre ting bedre enn andre ting? Nå spør jeg bare.

En Eisa pris sier ikke nødvendigvis så mye om lydkvaliteten alene. Det er mange parametere de vurderer. Pris, ytelse, design, innovasjon, osv.

Mitt konkrete råd til en 20K høyttaler som skal svinge OG låte pent, er en brukt Klipsch Palladium P17b. Med god forsterker spiller den svinbra. Uten god forsterker, ditto dårlig. Kan budjsettet strekkes litt så finnes det kanskje en brukt JBL Array 800. Dette er den første "ekte" JBL LS serien er litt bobob
    Syns JBL ES 100 er gode høyttalere jeg, så jeg syntes de ikke er noe ræl som du sier!
    Har du grei nok elektronikk så spiller de ganske så bra.
    Men selvfølgelig skal du få ha din mening, jeg ville bare si noe imot deg der!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Syns JBL ES 100 er gode høyttalere jeg, så jeg syntes de ikke er noe ræl som du sier!
    Har du grei nok elektronikk så spiller de ganske så bra.
    Men selvfølgelig skal du få ha din mening, jeg ville bare si noe imot deg der!
    Tror du misforstår meg litt. Jeg mener det er ræl i JBL sammenheng. Prøv en Array så skjønner du hva jeg mener. Gamle 240Ti hadde jo nesten samme bass som dagens Array 1400, og den var ikke superdyr. Til og med SVA serien gav en forsmak på ekte JBL bass.

Før i tiden hadde JBL skikkelige billigserier som var bassert på de større modellene. Det er dessverre ikke tilfellet lengre. Forfallet begynnte med lanseringen av Northridge serien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Tror du misforstår meg litt. Jeg mener det er ræl i JBL sammenheng. Prøv en Array så skjønner du hva jeg mener. Gamle 240Ti hadde jo nesten samme bass som dagens Array 1400, og den var ikke superdyr. Til og med SVA serien gav en forsmak på ekte JBL bass.

Før i tiden hadde JBL skikkelige billigserier som var bassert på de større modellene. Det er dessverre ikke tilfellet lengre. Forfallet begynnte med lanseringen av Northridge serien.
    Ok, men personlig så har jeg blitt glad i lyden i disse.
    Passer bra inn i mitt hjem og spiller veldig bra.
    men forstår hva du mener også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok har ikke svart på leenge pga stress på jobben .. altså 6 h on 6 off.. jaja .. ok det jeg mente med at JBL er bull shit er at du må ganske høyt opp i pris før de duger.. er værtfall det jeg synes...

B&W funker ikke på rock .. thm må si JEG blir småprvosert av dette... står et par med 803s oppe i stuen ( ikke mine ) med lyngdorf 2200DTA room perfect.. ok digital forsterker er ikke like bra på rock fordi digital forsterkere, skal ha mest muligt ut av musikken ,, så det funker bedre på jazz... da er vi enige om dette....

med PV! så er dette et veldig bra nalegg som jeg liker og spille musikk av fX alice in chain, a perfect sirce osv .. funker veldig BRA.

så har jeg nå bestemt meg for og kjøpe Vienna acoustic sine Mozart. fordi jeg er facinert over ytelsen på disse. med en super nait forsterker.....

men så vill jeg kanskje ha noe som er litt bedre eller med litt mere effekt for og få mer utav disse.. om dette er nødvendigt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Jeg kjenner tidligere kunder som aldri ville satt sin fot der (Maxwell) igjen, så her er det nok litt forskjellige meninger ute og går...
    synes selv han er ganske dyktig der.. men som sagt er blit "frelst" av vienna sine...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    joda er fullstendig enig i dette, og det jeg sier er også for å prøve å hjelpe trådstarter. dali er jo også noen svært populære høyttalere, og det er jo også en grunn til det. jeg prøver dessverre å sette en hvis person litt på plass, og lar nok dessverre det gå litt for langt, så beklager trådstarter for det
    men det er også for å hjelpe litt da, selv om jeg selv har B&W og liker disse svært godt, så har jeg vell sagt ganske klart at i trådstarters tilfelle, så er nok ikke B&W de rette høyttalerne, tror heller ikke at dali er rette høyttaler.
    nå skal jeg også innrømme at typisk rock absolutt noe jeg ikke hører mest på, så vil vell anbefale deg til å ta runden rundt å lytte på høyttalerene du kan tenke deg, og spesielt de som er nevnt før i tråden her som, sa mantra, JBL, SA explorer og svs kansje. når du finner de du liker best i butikker, prøv å få lånt dem med deg hjem, for å høre om du liker dem like godt i rommet du skal bruke dem. kan godt være at noen høyttalere som låter fantastisk i butikken, er helt forferdelige å høre på når du får dem hjem. bare ha litt i bakhodet at det kan gå andre veien også, nemelig at høyttalere som får mye skryt, ikke høres så bra ut i butikken, men som kan være drømmehøyttaleren når du får dem hjem
    til din type musikk ville jeg kansje sjekket ut JBL ekstra nøye, selv om jeg ikke har hørt noen JBL i hifi sammenheng, så har jeg jo hørt svært mye JBL i konsert og kino sammenheng, så funker de noenlunde likt i hifi sammenheng, vil jeg tro at det er høyttalere som trøkker bra
    rommet på resonas er helt elendig for og lytte på høytalere :P men skal sjekke ut om jeg kan låne med meg et par hjem og høre hvordan de fungerer på forsterkeren og rommet mitt.. .eventult da lage noen fancy akustikk plater ^^

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •