nye høytalere 20k - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP
    Vet om mange som har dårlige høyttalere, Logitech f.eks, men likevel sitter å tenker "jeg har drit bra anlegg, jeg har drit bra anlegg, jeg har drit bra anlegg".

Hør en gang til på B&W fra 20k og ned. Dårlige høyttalere.

Det her er det dummeste jeg leser. En høyttaler skal kunne spille akkurat det du dytter inn i CD-Spilleren. "hvert sitt bruksområde" - dårlige høyttalere sier nå jeg, om de ikke spiller det du ber de om. Flere høyttalere ruller av allerede ved 40Hz-ish, da taper man MYE av lyttegleden i forskjellige musikksjangere.
    haha sammenligner du b&W med logitech?? hører på b&w til 20k nesten hverdag jeg, synes det låter knall bra! super klart og en dynamikk som kan slå i brystet om innspillingen holder litt kvalitet.. du vet tydelighvis ikke hva du prater om!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være ærlig så er B&W dårlige høyttalere, du vil ha ca. 0 lytteglede om du hører på rock. Har hørt på billige, og dyre, alt sammen låt like dårlig. Det låter dempet og slapt. Midbassen later til å være ute av fase, altså det er ikke noe snert, fra resten av frekvensene, og bass finner du ikke i disse. Labert. Mellomtone og diskant er utrolig dempet og laid back, ingen åpenhet. Kjedelig når høyttalere holder tilbake innspillinger.
    Et saklig spørsmål til innlegget ditt. Hvilken elektronikk og i hvilke rom har du testet disse B&W høyttalerene siden du avfeier dem så bastant? At dette er din oppfatning av B&W kan jo ingen diskutere, men jeg har selv testet mange av de forskjellige modellene hjemme, og er litt overasket over det du skriver her
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye bra respons.

Samtlige av innleggene var skrevet i lange, tunge setninger - og uten avsnitt. Det er tydelig at her er det truffet et par nerver, etter som at innleggene er skrevet med tydelige preg av følelser.

Har hørt på B&W flere steder, bl.a i HiFi klubben, elektronikken bør det ikke være noe å si på. Store effektforsterkere med nok av headroom, signalkabler til tusner(skjønner ikke hvorfor, mine RCA til 200kr gjør jobben like bra) og alrighte CD-Spillere.

Til dere som argumenterer med at B&W er verdens mest solgte, og derfor er utrolig bra. Firce Price selger også utrolig bra på Kiwi, betyr ikke at det er de beste varene(selv om det dog produseres i smug av andre merkekjeder).

Det jeg skulle frem til med "jeg har drit bra anlegg" var at mange kjøper noe som er dyrt, eller som de har lest mye bra om, og tror, jeg gjentar, tror at de har bra anlegg. Kalles placebo.

Selv har jeg vært så heldig at jeg har hørt utrolige bra anlegg, slik at jeg har referanser, og kan da sammenligne.

Mye av HiFi opp mot 40k låter dårlig, veldig dårlig, særlig med tanke på at det koster utrolig mye.

Og til deg som skrev: "svært lite musikk går lavere enn 30hz"

Enten så hører du bare på trause 80-talls innspillinger, eller så har du et dårlig anlegg som ikke klarer å gå så dypt. MYE musikk går i 30Hz og lavere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Mye av HiFi opp mot 40k låter dårlig, veldig dårlig, særlig med tanke på at det koster utrolig mye.....Hør en gang til på B&W fra 20k og ned. Dårlige høyttalere.
    ?
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP 29th August 2010, 03:45
    Har hørt på litt forskjellig. Av Dali likte jeg kun de dyre, B&W så var det meste alright,

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du har hørt anlegg til 40.00 som låter dårlig er ikke noe nytt.Det har vel mest med smak,mismatch og rommet å gjøre.
    Du hadde ikke trodd dine egne ører hvis du hadde hørt B&W 803 N parret med Nad 218 effektforsterker.Det låter helt grusomt.Har hørt anlegg til 16.000 som låt bedre for å si det sånn.Med en annen forsterker og i et annet rom har B&W-ene utrolig mange gode kvaliteter.

Hadde det vært så viktig at musikk gjengis under 30 hz hadde bestykningen på høyttalere vært helt annerledes enn det som er tilfelle nå.Det er ikke så mange høyttalere til en fornuftig pris som går ned til 30 hz når de blir målt.På papiret er det mange som gjør det.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye bra respons.

Samtlige av innleggene var skrevet i lange, tunge setninger - og uten avsnitt. Det er tydelig at her er det truffet et par nerver, etter som at innleggene er skrevet med tydelige preg av følelser.

Har hørt på B&W flere steder, bl.a i HiFi klubben, elektronikken bør det ikke være noe å si på. Store effektforsterkere med nok av headroom, signalkabler til tusner(skjønner ikke hvorfor, mine RCA til 200kr gjør jobben like bra) og alrighte CD-Spillere.

Til dere som argumenterer med at B&W er verdens mest solgte, og derfor er utrolig bra. Firce Price selger også utrolig bra på Kiwi, betyr ikke at det er de beste varene(selv om det dog produseres i smug av andre merkekjeder).

Det jeg skulle frem til med "jeg har drit bra anlegg" var at mange kjøper noe som er dyrt, eller som de har lest mye bra om, og tror, jeg gjentar, tror at de har bra anlegg. Kalles placebo.

Selv har jeg vært så heldig at jeg har hørt utrolige bra anlegg, slik at jeg har referanser, og kan da sammenligne.

Mye av HiFi opp mot 40k låter dårlig, veldig dårlig, særlig med tanke på at det koster utrolig mye.

Og til deg som skrev: "svært lite musikk går lavere enn 30hz"

Enten så hører du bare på trause 80-talls innspillinger, eller så har du et dårlig anlegg som ikke klarer å gå så dypt. MYE musikk går i 30Hz og lavere.
    Er dette din mening så er det ok, men tro ikke du fremstår som den mest erfarne og reflekterte her.

Dette er din oppfatning, det er ingen sannhet. Med mindre du kan vise til noen faktiske forhold som underbygger dine påstander.
    Som du ser finnes det tusenvis av B&W kunder som mener noe annet (et av de mest annerkjente merkevarene innen lyd. mange av deres vanlige hi-fi høyttalere har vært referansemonitorer i lydstudioer verden over)

BTW: Jeg er ingen utpreget B&W fan. I mange prisklasser finner jeg også høyttalere som treffer mine preferanser bedre, men jeg slenger ikke rundt at B&W er dårlig for det.

Jeg svarer egentlig litt for å hjelpe deg til å moderere deg selv noe, det er lurt om du ønsker å bli tatt seriøst her inne.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på det???
    Det er et begrenset utvalg effekttrinn på klubben store nok til å drive f.eks 802. Med andre ord har du kun hørt dem i klubbens demorom med Classè effekt. Da forstår jeg hvorfor du opplever dem som du gjør.
    Hva med å ta et par hjem og teste under kontrollerte forhold isteden. Du vil finne elektronikk til langt under prisen på Classè som henter mye mer ut av dyr B&W enn det man opplever i halvdårlige butikklokaler.
    Du behøver jo ikke like disse høyttalerene likevel, men de skal nok klare å levere mer enn hva du har hørt til nå.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ?
    Tror det var litt nyere innlegg du hadde lyst til å quote:

Har hørt alt av B&W og Dali til under 40k, og Mentor 8 og Lektor 8 var det som falt i smak.

Lektor 8 synes jeg hadde bra med fin lyd kontra pris, og Mentor 8 var bare generelt bra. Har ikke hørt innestereo før som kan sammenlignes med Mentor 8.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Er dette din mening så er det ok, men tro ikke du fremstår som den mest erfarne og reflekterte her.

Jeg svarer egentlig litt for å hjelpe deg til å moderere deg selv noe, det er lurt om du ønsker å bli tatt seriøst her inne.
    1. Om du tror at noen prøver å fremstå som mer erfaren eller reflektert fordi de ikke er enig med deg, så tar du feil.

2. Om jeg prøver å bli tatt seriøst? Litt vanskelig når det finnes personer her inne som betaler 250 000kr for 2m med kabel.

3. Jeg skal så absolutt ikke modere meg selv for at andre skal sitte å smile når de leser deg jeg skriver. Jeg skriver akkurat det som er min oppfattning. Enten du/dere liker det eller ikke, hva dere synes bryr meg fint lite.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er du sikker på det???
    Det er et begrenset utvalg effekttrinn på klubben store nok til å drive f.eks 802. Med andre ord har du kun hørt dem i klubbens demorom med Classè effekt. Da forstår jeg hvorfor du opplever dem som du gjør.
    Hva med å ta et par hjem og teste under kontrollerte forhold isteden. Du vil finne elektronikk til langt under prisen på Classè som henter mye mer ut av dyr B&W enn det man opplever i halvdårlige butikklokaler.
    Du behøver jo ikke like disse høyttalerene likevel, men de skal nok klare å levere mer enn hva du har hørt til nå.
    250W dynamisk burde vel være nok? Hvis ikke er det jo bare enda et tegn på at man bør holde seg unna disse høyttalerene. Slapp og kjedelig midbass, ikke noe spesiell snert eller trykk. Trause saker sammenlignet med billigere, ja billigere høyttalere.

Classè koster ganske mye, så det å kjøpe CM9 til 20k, for så å bruke 40k på Classè amp så vil jeg si at det koster MYE mer enn det smaker. Da er det faktisk bedre med Cerwin Vega til 8k, som faktisk går dypere..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Om du tror at noen prøver å fremstå som mer erfaren eller reflektert fordi de ikke er enig med deg, så tar du feil.

2. Om jeg prøver å bli tatt seriøst? Litt vanskelig når det finnes personer her inne som betaler 250 000kr for 2m med kabel.

3. Jeg skal så absolutt ikke modere meg selv for at andre skal sitte å smile når de leser deg jeg skriver. Jeg skriver akkurat det som er min oppfattning. Enten du/dere liker det eller ikke, hva dere synes bryr meg fint lite.

250W dynamisk burde vel være nok? Hvis ikke er det jo bare enda et tegn på at man bør holde seg unna disse høyttalerene. Slapp og kjedelig midbass, ikke noe spesiell snert eller trykk. Trause saker sammenlignet med billigere, ja billigere høyttalere.

Classè koster ganske mye, så det å kjøpe CM9 til 20k, for så å bruke 40k på Classè amp så vil jeg si at det koster MYE mer enn det smaker. Da er det faktisk bedre med Cerwin Vega til 8k, som faktisk går dypere..
    merklige greier asså, har cm9 med hegel på 200 watt, slapp og kjedelig mid bass har jeg jo ikke da.. godt trykk og bra dynamikk..

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men da er det helt greit for meg.

Som jeg sa er jeg heller ikke noen stor B&W fan, jeg mener også det er mye galskap når det kommer til kabler og jeg mener også du skal si det du mener.

Men jeg tror vi alle har godt av å vise noe ydmykhet for andres smak og ikke se på sine egne erfaringer og meninger som absolutte sannheter. Med mindre du kan bevise at dine meninger faktisk er absolutte sannheter?

lykke til videre 8)

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    merklige greier asså, har cm9 med hegel på 200 watt, slapp og kjedelig mid bass har jeg jo ikke da.. godt trykk og bra dynamikk..
    De fleste andre jeg har pratet med som også er HiFi interesserte, deler min oppfattning om CM9. Mange har også veldig merkelige oppfattninger av hvordan lyd skal være. Selv om du kan ane "trykk" fra en høyttaler, er den da bra? En høyttalers oppgave er å gjenskape hendelsen som ble innspilt.

Når du står ved siden av en trommeslager som sitter å slår løs, da vil du veldig markant kjenne slagene i både tammer og tommer, og særlig basstromme. Du vil kjenne det godt. Dette skal høyttaleren prøve å gjenskape. At du hører lyden, eller aner et trykk, hjelper lite. Det blir fortsatt ikke noe lytteglede.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...nne-igjen.html

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok. Når du skrev dyrere B&W trodde jeg faktisk du mente noe av litt høyere standard enn CM9.
    Hvor mange watt en forsterker leverer har svært lite å si i forhold til strømreserver, matching, rom etc. Får litt inntrykk av du ikke helt vet hva du snakker om her, men personlig oppfatning kan vanskelig diskuteres da alle er i sin fulle rett til å ha den.
    En kompis av med har et plastikkanlegg som skal levere 1000w til 5 plastpinner av noen høyttalere. 1000w burde vel gi nok headroom for et par 802 Dimond også eller??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ok. Når du skrev dyrere B&W trodde jeg faktisk du mente noe av litt høyere standard enn CM9.
    Hvor mange watt en forsterker leverer har svært lite å si i forhold til strømreserver, matching, rom etc. Får litt inntrykk av du ikke helt vet hva du snakker om her, men personlig oppfatning kan vanskelig diskuteres da alle er i sin fulle rett til å ha den.
    En kompis av med har et plastikkanlegg som skal levere 1000w til 5 plastpinner av noen høyttalere. 1000w burde vel gi nok headroom for et par 802 Dimond også eller??
    Jeg vet veldig godt at det er stort antall elektroner som virrer i høy hastighet gjennom spolen til høyttaleren som har noe å si, og ikke antall watt, da watt, særlig rms, er et ganske ubrukelig begrep. Om det var det du siktet til. Er utdannet i teoretisk elektro.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste andre jeg har pratet med som også er HiFi interesserte, deler min oppfattning om CM9. Mange har også veldig merkelige oppfattninger av hvordan lyd skal være. Selv om du kan ane "trykk" fra en høyttaler, er den da bra? En høyttalers oppgave er å gjenskape hendelsen som ble innspilt.

Når du står ved siden av en trommeslager som sitter å slår løs, da vil du veldig markant kjenne slagene i både tammer og tommer, og særlig basstromme. Du vil kjenne det godt. Dette skal høyttaleren prøve å gjenskape. At du hører lyden, eller aner et trykk, hjelper lite. Det blir fortsatt ikke noe lytteglede.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...nne-igjen.html
    ja det er mulig, men min oppfatting er ikke sånn.. hva vet du om hva slags trykk jeg "føler" eller hører her da? og at en høyttaler skal gjenskape det trykker ett trommesett gjør er forsåvidt greit det.. men kan du nevne noen høyttalere som klarer det til under 20k?? og som da har den klartheten som cm9 har? og jo jeg har masse lytte glede her folk har forskellig smak da det kommer til lyd.

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes CM9 ble alt for tilbakeholden i diskant og mellomtone. Veldig laid back, kan kanskje beskrives som behagelig, men ikke spesielt morsom over tid.

Når det gjelder trykket så synes jeg Dali Lektor 8 var den beste høyttaleren i klassen under 20k, da denne faktisk hadde trykk. Mellomtonen var ikke like åpen, kunne vært mer oppløst men det var en mye mer morsom høyttaler.

Om du ser mest på mellomtone når du handler høyttalere, hadde jeg sterkt vurdert Mentor 5 eller 6. Disse har veldig fin og åpen mellomtone og behagelig diskant i forhold til B&W. Ikke krever de like mye strøm heller.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes CM9 ble alt for tilbakeholden i diskant og mellomtone. Veldig laid back, kan kanskje beskrives som behagelig, men ikke spesielt morsom over tid.

Når det gjelder trykket så synes jeg Dali Lektor 8 var den beste høyttaleren i klassen under 20k, da denne faktisk hadde trykk. Mellomtonen var ikke like åpen, kunne vært mer oppløst men det var en mye mer morsom høyttaler.

Om du ser mest på mellomtone når du handler høyttalere, hadde jeg sterkt vurdert Mentor 5 eller 6. Disse har veldig fin og åpen mellomtone og behagelig diskant i forhold til B&W. Ikke krever de like mye strøm heller.
    okay men da har vi veldig forskjellig lyd smak hvertfall.. synes ikke mellomtonen til cm9 er tilbakeholden hvertfall. en høyttaler med enda mer frempå mellomtone og diskant hadde i mine ører ikke vært noe bra hvertfall..

Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si at Mentorene er mer frempå, men de er veldig luftige og åpne. Mellomtone og diskantlydene er der, men det er liksom ikke noe som lager de, om du forstår meg rett. Altså ikke noe mekanisk eller tegn til produksjon.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke si at Mentorene er mer frempå, men de er veldig luftige og åpne. Mellomtone og diskantlydene er der, men det er liksom ikke noe som lager de, om du forstår meg rett. Altså ikke noe mekanisk eller tegn til produksjon.
    jaja men det kommer vel ann på de som hører da... det jeg synes er bra kan du synes er dårlig og det du synes er bra kan jeg synes er dårlig.. sånn er det bare.. men jeg går hvertfall ikke og sier at det merker er dritt fordi jeg ikke liker lyd karakteren til det merket.. blir ikke godt likt av sånt vett..

men gidder ikke og diskutere mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For rock - metall osv er det vel egentlig cervin, klipsch og JBL du bør teste. Klipsch og JBL er jo høytalere du kan matche med god elektronikk og få en nydelig høytaler til bluesrock og akustisk musikk også. Noen av mine beste musikkminner er McIntosh 275 og Klipsch RF 82.

Ellers er det smart og ta en tur til Hifihuset hvis du har mulighet. her finnes det massevis av brukt og de har agenturet på Monitor Audio. De hadde tidligere agenturet for Focal så mye godt å høre på her altså.

Lykke til

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •