nye høytalere 20k - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hør på mest mulig, helst med elektronikken du skal bruke, og i rommet du skal ha utstyret i !

Sandlien

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg sterkt å ta en tur innom Maxwell Stavanger.

Ok, typen er litt over grensen "frelst" av interessen for høytalere.. Men, her har du ihvertfall en type som vil finne akkuratt det du vil ha. Og som i motsetning til andre nærliggende butikker ikke bare vil selge deg det dyreste som finnes i butikken..

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tenkt på å kjøpe brukt da? Jeg ser at JBL Array feks veldig ofte går for 20laken på brukten, og det er høytalere som koster opp i 40000 som nye.

De trenger en del effekt også da, men veldig fine høytalere synes jeg....

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrissy1989
    Dali ikon 7mk2 koster ca 14tusen på klubben.
    Da kunne du i samme slengen kjøpt en grei stereoforsterker for resten?
    Støtter denne, MÅ vel ikke bruke opp budsjettet? SA Mantra 60 (15k-ish) og kanskje t.o.m. Aura 60 (12k-ish) burde sjekkes opp mot dine preferanser.

Ligger noen brukte SA Explorer ute også. Herlige på rock, gjerne sammen med en Hegel H200. Vil absolutt ikke anbefale Lyngdorf på rock, og du ser i signaturen min at jeg snakker av erfaring.

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Denne er jo egentlig selvskreven. Det er rock/metal denne er laget for. Les test på lyd og bilde. Fikk god match med Rotel visstnok. Jeg liker den med nevnte Hegelen. En Primare gir også "fot".

B&W, og spesielt 805, er ikke noe å satse på til rock i allefall.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soddy
    ja som titelen sier. tenkte meg og oppgradere litt. så skulle hatt nye høytalere til 20K. meen problemet er at jeg ikke greier og bestemme meg helt.

musikken jeg spiller er for det meste metal/rock. og har sogla litt etter B&W sine 805S men de er litt vanskeligt og få tak i en prisklasse som er grei brukt ( kun funnet til en alt for høy pris en de egentlig koster)

har tenkt litt på B&W sine CM9. noen som har disse og kan forklare hva de synes selv?

ellers dali høytalere.

men tar gjære imot andre forslag i prisklassen 20 000kr

forsterkeren min er en marantz et eller annet. på 2x 80w på 8 ohm
    Dali Mentor 6 LE skal visstnok være råbra til en overkommelig pris.

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være ærlig så er B&W dårlige høyttalere, du vil ha ca. 0 lytteglede om du hører på rock. Har hørt på billige, og dyre, alt sammen låt like dårlig. Det låter dempet og slapt. Midbassen later til å være ute av fase, altså det er ikke noe snert, fra resten av frekvensene, og bass finner du ikke i disse. Labert. Mellomtone og diskant er utrolig dempet og laid back, ingen åpenhet. Kjedelig når høyttalere holder tilbake innspillinger.

Om du går for Dali, ikke kjøpe Ikon 6, disse låter veldig skrikende, gå heller litt opp i pris og kjøp Dali Lektor 8 eller Mentor 6. Disse er det hvertfall mer lytteglede i. Mentor har veldig fin og åpen mellomtone, og har en veldig fin møting av mellomtone og diskant. Bassen er kontrollert og fin. Lektor på sin side har ikke like bra mellomtone/diskant, men har til gjengjeld evnen til å gjenskape noe av trykket fra rock man ellers ville fått live. De blir litt mer fysiske, akkurat som at du kjenner trykk fra trommer osv. Dog ikke noe helt voldsomt, men bedre enn annet jeg har hørt i samme prisklasse +/-5000kr.

Mange skriker ut om Klipsch, disse fant jeg heller ikke noe spesiell lytteglede i. De "farger" musikk, veldig spesiell lyd, det vil du ikke ha, høyttalere skal helst bare spille av det som finnes av informasjon på CD-platen, ikke gjøre om på lyden.

Klipsch låter av skrikende romklang og er følsome for retning, de skal altså spilles on-axis, det kan bli slitsomt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der var en særdeles stor kam, du.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyngdorgen er nyyydelig på B&W høytalere... papsen har 804S stående oppe med PV1 subben .. bbare heelt nydeligt....

Lyngdorf

tja jo 200x 2 8 ohm

kan tenkes at lengre bruk kan bli litt dyrt med strømprisene :P

JBL er ikke nevnt fordi JBL er bullshit... men som den du peker på er litt bedre en de anre .. meen krever litt for mye for at jeg skal begynne med dem ... har ikke pengr så for te ny forsterker .... siden man har andre ting på ønskelisten åg
    Jbl er bullshit sier du?
    Hvorfor er de det? Du må forklare meg litt hvorfor de er det, sånn at jeg kan forstå.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BW har vel sine egenskaper de også, selvom kanskje ikke alle passer til rock og party.

Men denne er vel et kjøp for prisen?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=68506&cat=12

Eller monitor audio

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=68495&cat=12

Poenget mitt er at du får veldig mye mer for pengene om du tenker 20000 brukt. Så feks som sagt JBL arrays gå for 20000 for ikke så lenge siden, så her er det bare å følge med synes jeg...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jbl er bullshit sier du?
    Hvorfor er de det? Du må forklare meg litt hvorfor de er det, sånn at jeg kan forstå.
    Det han tenker på er nok at han liker annen musikk enn du, og derfor har helt andre preferanser.. feks BW.

BW er jo ikke akkurat en høytaler for folk som liker rock og hardere musikk, mens den samtidig kan være veldig bra på Jazz, akustisk og klassisk... Noe som gjerne JBL ikke alltid fikser like bra.

Men JBL array har vel såvidt jeg vet kvaliteter i både den ene og andre sjangeren mtp musikk.

Er det noen andre som vet hvordan JBL array passer på forskjellig musikk?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyngdorgen er nyyydelig på B&W høytalere... papsen har 804S stående oppe med PV1 subben .. bbare heelt nydeligt....

Lyngdorf

tja jo 200x 2 8 ohm

JBL er ikke nevnt fordi JBL er bullshit... men som den du peker på er litt bedre en de anre .. meen krever litt for mye for at jeg skal begynne med dem ... har ikke pengr så for te ny forsterker .... siden man har andre ting på ønskelisten åg
    Output power, 8 ohms 2x200 Watt 1KHz, 0.1% THD+N = IKKE 2x200w.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha brukt 8-10.000kr på en fet effekt. Rotel RB-1072 eller 1082 f.eks. Det blir bedre lyd i litt mindre høyttalere med skikkelig effekt enn på store høyttalere med liten effekt. Har selv SVS STS-01, nokså små høyttalere, som blir drevet av Rotel RMB-1575, nokså stor forsterker, og det spiller fett det meste av musikk og jeg spiller mye metall/rock selv.

Newcomer House sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    BW har vel sine egenskaper de også, selvom kanskje ikke alle passer til rock og party.

Men denne er vel et kjøp for prisen?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=68506&cat=12

Eller monitor audio

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=68495&cat=12

Poenget mitt er at du får veldig mye mer for pengene om du tenker 20000 brukt. Så feks som sagt JBL arrays gå for 20000 for ikke så lenge siden, så her er det bare å følge med synes jeg...
    Han sier jo selv at han hører på Rock&Metal og at han er ute etter en høyttaler som er god på dette. Og da si at B&W er flott og JBL rett og slett er shit etterpå, er både morsomt og småprovoserende spør du meg...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av House
    Han sier jo selv at han hører på Rock&Metal og at han er ute etter en høyttaler som er god på dette. Og da si at B&W er flott og JBL rett og slett er shit etterpå, er både morsomt og småprovoserende spør du meg...
    Såpass ja, hehehe det var jo ganske morsomt...

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JørgenP
    For å være ærlig så er B&W dårlige høyttalere, du vil ha ca. 0 lytteglede om du hører på rock. Har hørt på billige, og dyre, alt sammen låt like dårlig. Det låter dempet og slapt. Midbassen later til å være ute av fase, altså det er ikke noe snert, fra resten av frekvensene, og bass finner du ikke i disse. Labert. Mellomtone og diskant er utrolig dempet og laid back, ingen åpenhet. Kjedelig når høyttalere holder tilbake innspillinger.

Om du går for Dali, ikke kjøpe Ikon 6, disse låter veldig skrikende, gå heller litt opp i pris og kjøp Dali Lektor 8 eller Mentor 6. Disse er det hvertfall mer lytteglede i. Mentor har veldig fin og åpen mellomtone, og har en veldig fin møting av mellomtone og diskant. Bassen er kontrollert og fin. Lektor på sin side har ikke like bra mellomtone/diskant, men har til gjengjeld evnen til å gjenskape noe av trykket fra rock man ellers ville fått live. De blir litt mer fysiske, akkurat som at du kjenner trykk fra trommer osv. Dog ikke noe helt voldsomt, men bedre enn annet jeg har hørt i samme prisklasse +/-5000kr.

Mange skriker ut om Klipsch, disse fant jeg heller ikke noe spesiell lytteglede i. De "farger" musikk, veldig spesiell lyd, det vil du ikke ha, høyttalere skal helst bare spille av det som finnes av informasjon på CD-platen, ikke gjøre om på lyden.

Klipsch låter av skrikende romklang og er følsome for retning, de skal altså spilles on-axis, det kan bli slitsomt.
    det du sier om b&w er vel det dummeste jeg har hørt! de er ikke best på rock nei, men alt annet du sier er vel egentlig latterlig feil. jeg har vel alt det du sier de ikke har her hjemme men!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne har sitt bruksområde innenfor visse typer musikksjangere.
    Noen spiller kanskje best på klassiks, noen bedre på jazz og noe som spiller best på rock.
    Men det å si at jbl da er dritt, det er litt provoserende.
    Men han spørr jo etter hjelp etter høyttalere, så derfor folk nevner forskjellige merker, men det viser at han har peiling og ikke trenger noe hjelp, da han sier jbl er dritt, og disse spiller veldig bra til rock!

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    det du sier om b&w er vel det dummeste jeg har hørt! de er ikke best på rock nei, men alt annet du sier er vel egentlig latterlig feil. jeg har vel alt det du sier de ikke har her hjemme men!
    Vet om mange som har dårlige høyttalere, Logitech f.eks, men likevel sitter å tenker "jeg har drit bra anlegg, jeg har drit bra anlegg, jeg har drit bra anlegg".

Hør en gang til på B&W fra 20k og ned. Dårlige høyttalere.

Høyttalerne har sitt bruksområde innenfor visse typer musikksjangere.
    Noen spiller kanskje best på klassiks, noen bedre på jazz og noe som spiller best på rock.
    Men det å si at jbl da er dritt, det er litt provoserende.
    Men han spørr jo etter hjelp etter høyttalere, så derfor folk nevner forskjellige merker, men det viser at han har peiling og ikke trenger noe hjelp, da han sier jbl er dritt, og disse spiller veldig bra til rock!
    Det her er det dummeste jeg leser. En høyttaler skal kunne spille akkurat det du dytter inn i CD-Spilleren. "hvert sitt bruksområde" - dårlige høyttalere sier nå jeg, om de ikke spiller det du ber de om. Flere høyttalere ruller av allerede ved 40Hz-ish, da taper man MYE av lyttegleden i forskjellige musikksjangere.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe, dette innlegget gjorde dagen min fullkommen!

Du bør få "ekspertstatus" for resten av livet umiddelbart......

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsetter med den tonen som har begynnt her.

Du vil ha et annlegg til rock og mener Lyngdorf og 804 er himmel? Da tror jeg du burde høre litt rundt omkring. Om ikke er din definisjon av rock en HEEEEEEEEEEEEEEEELT annen enn min.

Lyngdorf

tja jo 200x 2 8 ohm

Hehe. Og her kommer noen tankevekkere som hadde spritet opp enhver kunnskapskonkuranse:

Vet om mange som har dårlige høyttalere, Logitech f.eks, men likevel sitter å tenker "jeg har drit bra anlegg, jeg har drit bra anlegg, jeg har drit bra anlegg".

Hør en gang til på B&W fra 20k og ned. Dårlige høyttalere.

Det her er det dummeste jeg leser. En høyttaler skal kunne spille akkurat det du dytter inn i CD-Spilleren. "hvert sitt bruksområde" - dårlige høyttalere sier nå jeg, om de ikke spiller det du ber de om. Flere høyttalere ruller av allerede ved 40Hz-ish, da taper man MYE av lyttegleden i forskjellige musikksjangere.
    HAHAHA!! You crack me up.

Geir Arne

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

MOOOOHAHAHAHAHAHAHAHA, frem med popkorn og cola, her var det mye artig lesning. du er vell klar over at det overhode ikke er mulig å i det hele tatt prøve å ta deg seriøst når du starter innlegget ditt slik som dette. er du klar over at B&W er verdens mest solgte høytalermerke? gå ut i verden og si alle som har kjøpt B&W, har kjøpt dårlige høytalere
    jeg er dog enig i at hører trådstarter kun på rock så finnes det nok bedre høytalere der ute enn B&W. tydelig vi er veldig forskjellig, får jeg ville knapt tatt i mot noen dali høyttalere om jeg hadde fått, da jeg syntes alt jeg har hørt av B&W er bedre enn dali.
    og du sier trådstarter "IKKE VIL HA KLIPSCH", jeg liker best ufarget lyd, men det betyr dermed ikke at trådstarter ikke liker lyden litt "farget", og komme med slike bastante utallelser er enn annen grunn til at jeg ikke kan ta det du sier seriøst. om noen sitter med logitec og tenker at de har verdens beste høytalere, hva har du med å kritisere dem for det? gratulerer sier jeg, men at de har funnet billige høyttalere som de er fornøyd med, og om det er fordi det er i lykkelig uvitenhet om noe bedre, så har jeg fortsatt ikke noe med det å gjøre
    og du sier at det er helt feil at de forskjellige høytalerene har sine bruksområder de er best på? hvorfor tror du det finnes så mange forskjellige høyttalere? om du har rett, så hadde det jo ikke vært noe vits i å ha mer enn 1stk høytalermerke. og du sier "Flere høyttalere ruller av allerede ved 40Hz-ish, da taper man MYE av lyttegleden i forskjellige musikksjangere". vell, de aller aller fleste høytalerene ruller av ved 35-40hz, og det du sier om at man taper mye lytteglede, er strengt tatt ikke helt riktig, da svært mye musikk ikke går så mye lavere enn det. svært lite musikk går lavere enn 30hz, og savner du det veldig mye, finnes det noe som heter subb, og som mange kjøper.
    slutt med det maset om at B&W er dårlige høytalere, omf.
    og soddy, du greier å prestere å si at JBL er shit, hva i allverden skjer med folket her inne i dag? er du klar over at over 90% av kinoene i norge har, ja nettop, JBL høytalere? og er du klar over at JBL er en av de mest brukte høytalerene i PA sammenheng også? mon tro hvorfor det? bare å komme med slike påstander om at alt av jbl er helt ubrukelig, blir bare for dumt, selv om jeg er enig i at jbl nok ikke er det beste valget for trådstarter. jeg har selv hatt gleden å vært på konsert i sal hvor europas beste og største fastmonterte JBL PA anlegg er, faktisk i sandefjord her i norge, forøvrig også norges største fastmonterte PA anlegg, og har aldri noe annet sted opplevd lydkvalitet som kommer i nærheten av den lydkvaliteten du får der(PA sammenheng), er også på full høyde med de fleste gode hifianlegg, så at JBL er "bullshit" kan du bare glemme med en eneste gang.

vell, igjen, jeg har selv 805S, og syntes det er fantastisk høytalere, men er rock hoved sjanger, så er nok ikke B&W helt den riktige høytaleren for deg tror jeg, som ganilsen sier.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •