feil med lyd:( Hjelp er dere snill - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tv'n skal meget gjerne automatisk gi lyd ut via optisk.
    Men for sikkerhetsskyld kan du gå inn i menyen på lydinnstillingene for å sjekke om det står noe spesielt i menyen der iforhold til å gi lyd ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, høres bra ut, muligens kjøp ved neste lønning da.
    men er helt grønn på recivere, så aner ikke hvordan man ska koble opp en slik reciver mot hjemmekinon og bluray-spilleren (SC-BT200)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett på menyen for lyd, og der har man valget mellom automatisk og Pcm.
    men uansett hva jeg gjør får jeg ikke lyden tilbake slik som det var i starten.

litt kjedeli, men bruker nødløsning i mellomtiden til jeg får fixet dette.
    optisk fra bt200 til altiboxen

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av achinex
    hei,
    jeg har fått et problem mellom min hjemmekino til tv`n
    har nettopp kjøpt en LG SL47 9500 Led tv, og et panasonic SC-BT200 hjemmekino 5.1 kanalers
    koblet en hdmi kabel fra bt200 til tv`n og en optisk lyd kabel fra bt200 til tvn,
    samt hdmi kabel fra min altibox.
    lyden skal være koblet rett i forhold til at tv kannaler og andre ting skal komme på høytaler systemet til bt200, og det funket en stund, men nå har lyden fra anlegge (bt200) sluttet og virke på tv`n, (først så hakket lyden en stund, og tilslutt sluttet det og virke på tv kannelene.)

Har prøvd og ta ut den optiske kabelen og sette den inn igjen uten hell.
    noen som har peiling hva dette kan være og muligens en løsning på dette??
    Bare spørr vis dere trenger noe mere info om utstyr/koblinger.
    Er jo ikke noe bra med et anlegg som bare funker på bluray spillerer og ipod dockingen og ikke på tv kanalene......

håper og få nå gode svar og tips så fort som mulig..
    Altivoxen din skal sørge for bilde og lyd. Ettersom du har kjøpt et anlegg hvor du KUN kan koble til lyd, så må du koble Altiboxen rett i TV...med HDMI hvis du har en nyere en...den gir sannsynligvis ikke lyd ut på HDMI, så du må koble lyd fra Altiboxen inn på din Panasonic...som kun har optisk inngang for lyd...hva Altiboxen har ut av lyd vet jeg ikke, men tror det er coax...da må du ha en overgang fra coax ril optisk i mellom.
    Ellers må du koble HDMI fra Panasonic til en annen inngnag på din TV slik at du kan se på Blu-ray/DVD..
    Det er jo ikke noe i veien for at du kobler lyden optisk ut, slik jeg regner med at du har gjort fra din TV, og inn i Panasonic'en...det var vel det du gjorde og det er der det har blitt problemer...må være en innstilling du har kommet borti ett eller annet sted som forhindrer lyden fra å komme videre fra tv'en din og inn i Panasonicen...du må bare prøve finne ut hva som gir lyd inn til TV...og hva som gjør at lyd går ut igjen..såvidt jeg vet så er det ikke alle tv'er som sender lyden videre til den optiske utgang....den er vel mest beregnet på å videreformidle lyd som kommer fra tv'ens tuner del...
    Håper dette kan hjelpe deg litt på vei...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sjekke litt mere men takk for tipsene, alle tips og trix har hjulpet meg

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •