Trenger tips til oppgraderinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til oppgraderinger

Har i dag en velfungerende hjemmekino med utstyr som:

Bilde: Optoma HD70 på 92" lerret og PS3

Lyd: Harman/kardon AVR445 og JBL Studio L-serien

Har planer om en del oppgraderinger og trenger noen tips og erfaringer fra dere eksperter:wink:

1. Lurer på å bytte ut forsterkeren med en som kan spille av de nye HD-lyd formatene. Er det verdt pengene? Merker klar forskjell på DTS og DD hvertfall, så hvis det er like stor forskjell fra DTS opp til HD-lyd er jeg ikke i tvil. Hvilken forsterker burde jeg velge? Den må støtte 7.1 oppsett og tenker en prisklasse på 10k+.

2. Har planer om å bytte ut prosjektoren med en full-HD prosjektor. Vurderer Optoma HD20, men er åpen for forslag. Prisklassen tenker jeg på 10k. Burde jeg gå høyere?

3. Har lyst til å lage et rammelerret selv for å få et litt større bilde. Med HD20 kan jeg få til et bilde på 110" med sitteavstand 3,6 meter. Det jeg trenger hjelp med er valg av duk. Hvor får jeg kjøpt den??

4. Bruker nå PS3 som mediaserver koblet til min bærbare PC med nettverkskabel. Har noen ganger problemer med å spille av 720p filmer. De begynner å hakke og har funnet ut at det er PC'en som er for treig. Når jeg skal spille av 1080p vil ikke denne løsningen fungere i det hele tatt. Er derfor på jakt etter en ny løsning. Trenger en mediaserver med USB tilkobling for ekstern harddisk og hdmi ut med støtte for 1080p og HD-lyd. Noen som har erfaringer med dette?

På forhånd takk for alle innlegg

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per86

Har planer om en del oppgraderinger og trenger noen tips og erfaringer fra dere eksperter:wink:

1. Lurer på å bytte ut forsterkeren med en som kan spille av de nye HD-lyd formatene. Er det verdt pengene? Merker klar forskjell på DTS og DD hvertfall, så hvis det er like stor forskjell fra DTS opp til HD-lyd er jeg ikke i tvil. Hvilken forsterker burde jeg velge? Den må støtte 7.1 oppsett og tenker en prisklasse på 10k+.

2. Har planer om å bytte ut prosjektoren med en full-HD prosjektor. Vurderer Optoma HD20, men er åpen for forslag. Prisklassen tenker jeg på 10k. Burde jeg gå høyere?

3. Har lyst til å lage et rammelerret selv for å få et litt større bilde. Med HD20 kan jeg få til et bilde på 110" med sitteavstand 3,6 meter. Det jeg trenger hjelp med er valg av duk. Hvor får jeg kjøpt den??

4. Bruker nå PS3 som mediaserver koblet til min bærbare PC med nettverkskabel. Har noen ganger problemer med å spille av 720p filmer. De begynner å hakke og har funnet ut at det er PC'en som er for treig. Når jeg skal spille av 1080p vil ikke denne løsningen fungere i det hele tatt. Er derfor på jakt etter en ny løsning. Trenger en mediaserver med USB tilkobling for ekstern harddisk og hdmi ut med støtte for 1080p og HD-lyd. Noen som har erfaringer med dette?

1: Det er vel ikke noen kvalitetsforskjell på dd og dts. Det er vel mer på equen. Nå er ikke jeg så ekspert på akkurat fagstoffet akkurat. Du vil uansett merke stor forskjell fra å bruke de formatene du bruker nå, og gå videre til hd lyd. Mye å hente. Det har kommet mange nye recivere med hdmi 1.4. Så enten kan du få god pris på en god hdmi 1.3 spiller, eller kjøpe en hdmi 1.4 spiller. Onkyo, Denon og mange andre merker som er bra. Du får som regel bra produkter til denne prisen, så merket er mer smak og behag. Hfk har salg på en NAD T775HD. Det er Demo vare. Koster 13k. 20k ny.
    Gjør et kupp - sjekk butikkenes lagersalgslister | Hi-Fi Klubben
    DENON AVR-4310 Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

2 og 3 kan jeg ikke helt svare på, for da blir det skudd i luften.

4: Hvilket program bruker du til å spille av? Bruker du vlc, så pleier det å hakke ved hd. Skift til et annet program. Vanlig media player classic funker.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

4: Hvilket program bruker du til å spille av? Bruker du vlc, så pleier det å hakke ved hd. Skift til et annet program. Vanlig media player classic funker.
    Har installert "PS3 Media Server" på PC'en, slik at jeg får tilgang på alle filer på PC'en og kan spille dem av med PS3. Grunnen til at jeg gjør dette er for å få surround-lyd fra PS3 og ikke bare 2-kanals lyd fra øretelefonutgangen på PC'en. Men dette kommer til å hakke ved 1080p og mener det er PC'en som ikke vil streame fort nok:-?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,883
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Per86]Har i dag en velfungerende hjemmekino med utstyr som:

Ny Receiver: HK AVR 460 rett under 10K....Fussfree :-) på alle måter...og med KICK !!! :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker STOR forskjell på de nye formatene kontra de gamle.. Alt er bedre Full HD på bilde siden også er en STOR forskjell

Ang. mediaserver så burde det gå fint på 720p.. Jeg har selv spillt Full-HD (1080p), men da hakket det her og der og stoppet litt her og der.. Det går vel ikke fullt så mye på hvor rask pcen er, men går også en del på nettverket.. Er jo tross alt store mengder som skal sendes..

Du har jo Dune HD base? Det er jo billig på AVshop

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har direkte nettverkskabel mellom PC og PS3, så nettverket skal vel holde. Skal sies at jeg må avbryte alle operasjoner PC'en holder på med når jeg skal se film ellers bare hakker det. Derfor jeg tror det er den som svikter når store mengder data skal overføres.

Dune HD base virket som et aktuelt alternativ. Virket som den støttet alle mulige formater i både lyd og bilde og hdmi 1.3

Har jeg forstått det rett hvis jeg tror at hdmi 1.4 bare trengs hvis man skal kjøre 3D filmer?

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 1.4 har mulighet for høyere oppløsning, 3D i 1080p, og ethernet tilkobling på 100 Mb/s.

Les om den her HDMI - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per86

4. klarer pcen din å spille av 1080p på bare maskinen uten problemer? og hvis den har dvi eller hdmi utgang kan du jo bare koble denne rett til projektoren, og kjøpe deg et eksternt lydkort til dataen for å sende lyd?
    eks: Komplett.no - SDM 7.1 Channel USB 2.0 Sound Box

hjemme så kjører jeg bare macen rett på skjermen og bruker optisk til forsterkern for å få 7.1 lyd

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marre92
    4. klarer pcen din å spille av 1080p på bare maskinen uten problemer? og hvis den har dvi eller hdmi utgang kan du jo bare koble denne rett til projektoren, og kjøpe deg et eksternt lydkort til dataen for å sende lyd?
    eks: Komplett.no - SDM 7.1 Channel USB 2.0 Sound Box

hjemme så kjører jeg bare macen rett på skjermen og bruker optisk til forsterkern for å få 7.1 lyd
    Den har ikke sjans til å kjøre 1080p nei...For dårlig PC. Kommer nok til å satse på en egnet mediaserver jeg kan koble ekstern harddisk til i fremtiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •