Hegel H200 + Dali Ikon 8 = sant ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H200 + Dali Ikon 8 = sant ??

Hei! :-D

Jeg tenker på å kombinere et par Dali Ikon 8 med Hegel H200. Lurer på om dette vil bli en bra match? Eller bør jeg istedet gå for nad...
    Vil ikke ha for "lys" lyd. Liker den heller dynamisk og "varm". Er snakk om et rent stereo oppsett dette. Andre forslag til forsterker?

Takker på forhånd for inspill 8)

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Emotiva XPA-2 på Ikon 8 og det hjalp mye på trykk og diskantdemping i forhold til Nad 272 som var forrige forsterker.Pluss at oppløsningen kom og dama kunne høre på Motorpsycho uten å klage på tinnitus. Kommer nok aldri til å snu meg tilbake...
    Edit: Hegel er nok ett godt valg

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andybb
    Hei! :-D

Jeg tenker på å kombinere et par Dali Ikon 8 med Hegel H200. Lurer på om dette vil bli en bra match? Eller bør jeg istedet gå for nad...
    Vil ikke ha for "lys" lyd. Liker den heller dynamisk og "varm". Er snakk om et rent stereo oppsett dette. Andre forslag til forsterker?

Takker på forhånd for inspill 8)
    Vel, har du budsjett til å kjøpe en Hegel H200, har du vel budsjett til et par bra alternativer i omtrent samme prisklasse. F.eks. Primare I30 eller Electrocompaniet ECI-5 - som begge låter noe rundere enn Hegel H200, men likefullt musikalsk og dynamisk.

Når det er sagt, synes jeg at H200 er bedre enn Hegels rykte skulle tilsi. Datteren min og mannen hennes kjøpte seg en H200 i fjor sommer - og selv sammen med såpass skarptlydende saker som Benchmark DAC-1 og et par større Audiovector høyttalere, låter oppsettet deres veldig behagelig.

Det blir jo litt spørsmål om smak og behag, dette.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel neppe forsterkeren som blir ankepunktet der :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm. interessant dette. Hvordan låte Electrocompaniet Eci5 i forhold til hegel H200?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du først er inne på ECI-5 - så var det denne datteren min og mannen hennes hadde før de gikk over til Hegel H200.

Jeg har derfor hatt god anledning til å høre begge forsterkerne med samme kilde og samme høyttalere (Benchmark DAC-1 + Audiovector M3 Signature) - og jeg kan ikke si annet enn at dette avgjøres av smak-og-behag-faktoren. I mine ører trekker H200 det lengste strået - først og fremst p.g.a. dynamikk og detaljering. ECI-5 fremstår som noe lunere i klangen, men har ikke samme sting - særlig ikke på de lyttenivåene som husordensreglene der datteren min bor krever.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    personlig ligger hegel litt foran på de parametrene som du angir her iforhold til eci5. Det er mer morro med hegel, og sammenlignet med eci5 for 24995 og hegel h200 med hd10 for 22995, så er valget allerede tatt.
    Men uansett ville jeg prøvd å få lånt med meg slik at du kan høre selv

lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •