Skal Bygge dedikert kinorom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal Bygge dedikert kinorom

Hei!

Jeg søker her enkle tips i kronoligisk rekkefølge for å få et optimalt hjemmekinorom. Tenkte at jeg ikke behøver å finne opp kruttet en gang til, når jeg ser hvor mange dyktige mennesker som skriver her inne

1. Rommet skal bygges i en kjeller med ca 220 under taket.
    Hvor stort BØR rommet være? lengde/breddeforhold?

2. Hvordan bør rommet bygges opp med tanke på lyddemping? Også lyddemping inne i selve rommet (ser en del av dere har dempematter itak, åå vegger og i hjørner) Løsninger for kabelføringer, "geniale" ideer etc?

3. Vurderer Inn-Wall system. Dette for å spare plass og få et cleant utseende. ( Jeg har i dag B&W innwall 3stk LCR 7 + 2 stk CCM 616 i tak bak og en sub, med Denon forsterker og Optoma HD 65 projektor (bråker mye). Montert sammen med elektrisk lerret og prosektorheis i taket. alt i dagligstuen. Huset er nå solgt, så nå skal jeg bygge dedikert rom! Har også litt lyst på eget "maskinrom" til prosjektør.

Noen gode tips/råd/advarsler?

Budjsett? tja, vi får se men max 100.000, eller mindre, helst.

JEG TAKKER FOR ALLE TIPS! Regner meg selv som nybegynner på det teknikse, men har god kunnskap om snekring og installasjoner.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ffylling

JEG TAKKER FOR ALLE TIPS! Regner meg selv som nybegynner på det teknikse, men har god kunnskap om snekring og installasjoner.
    Du spør om veldig mye her i 3 små spørsmål. Ta å les endel av trådene som ligger her med de som driver å bygger seg kino rom og hent litt tips og ideer der. Spør dem om råd hvordan de løser ting.

Når det gjelder størrelsen på rommet vil et stort rom ofte kreve mere og dyrere utstyr, enn hva et lite rom trenger. Her kommer det jo annpå hvor mange du ønsker det skal være plass til. Vil råde deg til et rom med en bredde på over 3meter.

En annen fall gruve er dårlig luft sirkulasjon, så installer god ventilasjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •