Trenger hjelp. NÅ skal det skje; utskiftning analog forforsterker. Valg av ny reciver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer syppegjøken sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp. NÅ skal det skje; utskiftning analog forforsterker. Valg av ny reciver

Jeg skal skifte ut den analoge forforsterker til hjemmekinoen 5.1, men jeg har ikke fulgt med alle endringene i "hjemmekinoverden" siden jeg kjøpte anlegget i 1995. (Steinalder)
    Derfor håper jeg på hjelp - tips.

Jeg har to spørsmål:
    Er det nødvendig å koste på en Reciver fra kr. 5 til 9 000,- når jeg har så mye strøm/kraft i bakhånd med den gamle forsterkeren ( se beskrivelse nederst)?
    Håper på synspunkter på dette?

Jeg har foreløpig sett på disse tre reciverene.
    Noen som har synspunkter på dem eller andre recivere kanskje?

1; http://www.dynabel.no/Shop/Product/O...-W-Sort/ON6062 Kr. 4 000,-

2; http://www.dynabel.no/Shop/Product/O...-W-Sort/ON6072 Kr. 8 000,-

3; http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-60064/ Kr. 8 750,-

Jeg håper å kunne fortsatt bruke forsterkeren; Rotel RB 985(MK1) THX, som er en 500 watt, 5 kanals (à100 watt) analog forsterker. De som ikke kjenner forsterkeren, så er den anerkjent for å gi mye strøm, yte EKTE 100 watt pr. kanal.
    ( her ser du ett eksemplar: http://www.ebay.com/ctg/Rotel-RB-985...ier-/110932126 )
    I tillegg er det en 12" sub, med egen 100w forsterker.
    Sist endret av syppegjøken; 01-18-2014 kl 22:38

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hvis du ønsker å bruke din Rotel-forsterker, må receiveren du skal kjøpe ha pre-out på alle kanalene (slik at den kan brukes som en forforsterker). Av de tre du har nevnt, så er det kun Denon som har muligheten til dette. Ingen av Onkyoene du nevner har dette. Ikke så alt for mange receivere i den prisklassen som har dette lengre desverre.

Denon AVR-X3000 har også pre-out til flere kanaler, den koster under fem tusen nå, og gjør nok jobben for deg. Tror det kan være vanskelig å finne så mange andre receivere under fem tusen som har dette på plass. Teknisk sett, er også Denon ganske up-to-date med de nyeste finessene.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg syns det er verdt og bruke tett opp til 7-9k på en receiver.
    Som nevnt må du ha pre ut og dette finnes som regel ikke før man passerer 5-7k (kommer litt ann på året) pris lappen, litt mer opp i pris og du vil også få de bedre dac'ene, kort sagt litt mer av ting man kan tar nytte av i en pre.

Personlig hadde jeg helst sett på de som er en to-tre modeller under topp modellen, da er. Det ofte lite som virkelig skiller og de koster minst en ⅓ mindre, og det som skiller de er ofte litt eksotiske funksjoner som analogt surround input eller støtte for DSD (kun brukt til decoding av sacd)

Onkyoene du linker til her vil nok være litt katta i sekken for deg om du ikke vil helt kvitte deg med tanken om og bruke den separate effekten (og det er vel ikke noe morro?)
    Receivere er litt små tricky sånn sett, det er fullt mulig og bruke for lite og alt for mye....

Denon x3000 høres ut som et godt forslag, men personlig hadde jeg verdt litt frista av x4000 og, siden de er på hk kan du kanskje fått hørt de begge.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sasquatch Vis post
    Hei,

Hvis du ønsker å bruke din Rotel-forsterker, må receiveren du skal kjøpe ha pre-out på alle kanalene (slik at den kan brukes som en forforsterker). Av de tre du har nevnt, så er det kun Denon som har muligheten til dette. Ingen av Onkyoene du nevner har dette. Ikke så alt for mange receivere i den prisklassen som har dette lengre desverre.

Denon AVR-X3000 har også pre-out til flere kanaler, den koster under fem tusen nå, og gjør nok jobben for deg. Tror det kan være vanskelig å finne så mange andre receivere under fem tusen som har dette på plass. Teknisk sett, er også Denon ganske up-to-date med de nyeste finessene.
    Jammen da er saken klar, Onkyonene er utelukket pga. manko på pre-out til min eksterne Rotel forsterker.
    Dette var ett kjempe tips, Sasquatch.
    Selger på Dynabal sa ikke ett ord om dette da jeg forklarte om mitt behov.

Jeg er svært usikker på om AVR-X4000 har det som skal til for å erstatte det presise lydbilde etter min analoge Rotel sourrond forforsterker. (RSP 960) Dolby ProLogic og THX.
    Synspunkt på det?
    Sist endret av syppegjøken; 01-19-2014 kl 16:32

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Som nevnt må du ha pre ut og dette finnes som regel ikke før man passerer 5-7k (kommer litt ann på året) pris lappen, litt mer opp i pris og du vil også få de bedre dac'ene, kort sagt litt mer av ting man kan tar nytte av i en pre.

Personlig hadde jeg helst sett på de som er en to-tre modeller under topp modellen, da er. Det ofte lite som virkelig skiller og de koster minst en ⅓ mindre, og det som skiller de er ofte litt eksotiske funksjoner som analogt surround input eller støtte for DSD (kun brukt til decoding av sacd)

Denon x3000 høres ut som et godt forslag, men personlig hadde jeg verdt litt frista av x4000 og, siden de er på hk kan du kanskje fått hørt de begge.
    Kjempe godt forslag, TorTorden å se på de rett under toppmodellen, så jeg må nok opp i pris kan det se ut for, hvis jeg skal få en presis prosessor.. .. eller?
    Og ja, den gamle Rotel surround forforsterkeren har en ekstrem presis analog prosessor når den spiller i ProLogich og THX. Så jeg er bortskjemt med presisjon tydeligvis.

Spørsmål:
    -Vil Denon x4000 vil duge for ett presist lydbilde, kombinert med min Rotel forsterker?

-tips om andre AV receivere som er to-tre modeller under toppmodell`

Blitt tipset om denne AnthemMRX 710, men vet intet om den. http://www.anthemav.com/products/typ.../page=overview
    Sist endret av syppegjøken; 01-19-2014 kl 16:33

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du har to like tråder, og jeg har skrevet til deg ang x3000 på forrige
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Drammen
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Hei du har to like tråder, og jeg har skrevet til deg ang x3000 på forrige
    Takk ja, jeg viste ikke hvor det var korrekt å ha tråden.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syppegjøken Vis post
    Kjempe godt forslag, TorTorden å se på de rett under toppmodellen, så jeg må nok opp i pris kan det se ut for, hvis jeg skal få en presis prosessor.. .. eller?
    Og ja, den gamle Rotel surround forforsterkeren har en ekstrem presis analog prosessor når den spiller i ProLogich og THX. Så jeg er bortskjemt med presisjon tydeligvis.

Spørsmål:
    -Vil Denon x4000 vil duge for ett presist lydbilde, kombinert med min Rotel forsterker?

-tips om andre AV receivere som er to-tre modeller under toppmodell`

Blitt tipset om denne AnthemMRX 710, men vet intet om den. http://www.anthemav.com/products/typ.../page=overview
    Kjenner ikke til de selv, men de er vel mer entusiast produkt enn elkjøp vare.

Kommer også litt ann på året man ser også, det er noen merker som har et helt villt pris fall i månedene før de kommer med nye modeller (som gjerne kommer på høsten for en del)
    Selvsagt er det jo kjedelig og vente lenge, men jeg kjøpte min egen Pioneer sc-lx85 på sommeren til 13 000. Når den var helt ny på markedet hadde den hylle pris på 26 000 o.0
    Etter senere erfaring hadde selvsagt en modell under hvert helt kurant for meg
    Og siste par åra så har det sett ut for min del at man kan komme mye lenger med f.eks 6-8 000 kroner på høsten enn nå på nyåret.

Jeg er godt fornøyd med Pioneeren, men det blir Denon eller Yamaha neste gang.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,422
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har to alternativ til deg.
    Yamaha RX-A830, http://www.netonnet.no/art/lyd-og-ho...godEAcAJg#tabs

Eller rett og slett en Cambridge 752BD, Blu Ray spiller som har analoge utganger og volumkontroll, denne kan du koble rett i Rotelen din. http://www.hifiklubben.no/Products/c...spiller-56191/
    Denne har også to HDMI-inn, pluss optisk og koaksial digitale innganger.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Lignende tråder

1. Trenger hjelp til valg av reciver!
    By Indeed in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 24
    Siste melding: 10-09-2012, 22:38
  2. Trenger hjelp - Valg av forforsterker til CV og midgard.
    By Moonscape in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 10-20-2006, 10:26
  3. Fatter skal ha ny TV - Trenger hjelp til valg
    By marjusen in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 07-10-2006, 00:50
  4. Trenger hjelp til valg av ny Reciver, DVD og Plasma
    By Rippey in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-05-2005, 01:28
  5. Svar: 2