Tips til mediaspiller for film. Dune HD Base 3.0, Popcorn Hour C200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til mediaspiller for film. Dune HD Base 3.0, Popcorn Hour C200?

Jeg er ute etter en mediaspiller til filmbruk (til musikk bruker jeg squeezbox).

Har ikke noe erfaring rundt mediaspillere for film, så er det mulig å sende dette trådløst over nettet, slik som med squeezbox? Får man det da i full HDkvalitet?

Følgende kriterier har jeg:

Kunne sende filmer tråløst fra PC/NAS
    Ha hardisk
    Stillegående (da den ikke skal stå bak en dør i TVbordet)
    Takkle mest mulige formater

Er det noen som har noen tips til meg angående en god mediaspiller? Er det noe spesielt jeg må tenke på angående mediaspillere og overføring av film?
    Øystein

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Jeg er ute etter en mediaspiller til filmbruk (til musikk bruker jeg squeezbox).

Har ikke noe erfaring rundt mediaspillere for film, så er det mulig å sende dette trådløst over nettet, slik som med squeezbox? Får man det da i full HDkvalitet?

Følgende kriterier har jeg:

Kunne sende filmer tråløst fra PC/NAS
    Ha hardisk
    Stillegående (da den ikke skal stå bak en dør i TVbordet)
    Takkle mest mulige formater

Er det noen som har noen tips til meg angående en god mediaspiller? Er det noe spesielt jeg må tenke på angående mediaspillere og overføring av film?
    Få spillere kommer med/har innebygd wifi utstyr. Veldig mange har problemer med å overføre f.eks fullHD med trådløs teknologi. Kablet overføring er anbefalt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - TViX HD M-6600N Mediastreamer

Denne er grei og kjører lett ukomprimerte Bluray filmer som er lagret i en iso fil. Kan ikke kjøre bitstream (HD lydformat) enda, men det kommer nok en fw oppdatering for det i fremtiden.
    Eller så spiller den av det meste som er av formater. Stillegående er den også.

Jeg bruker WD 1,5 TB Green HDD i den, anbefales.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Få spillere kommer med/har innebygd wifi utstyr. Veldig mange har problemer med å overføre f.eks fullHD med trådløs teknologi. Kablet overføring er anbefalt.
    Ser for meg at det kan være et problem....
    Øystein

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Komplett.no - TViX HD M-6600N Mediastreamer

Denne er grei og kjører lett ukomprimerte Bluray filmer som er lagret i en iso fil. Kan ikke kjøre bitstream (HD lydformat) enda, men det kommer nok en fw oppdatering for det i fremtiden.
    Eller så spiller den av det meste som er av formater. Stillegående er den også.

Jeg bruker WD 1,5 TB Green HDD i den, anbefales.
    Denne ser jeg har innebygget nettverkskort. Kjører du ukomprimert bluray over trådløst nett?
    Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ser jeg har innebygget nettverkskort. Kjører du ukomprimert bluray over trådløst nett?
    Nei, det er det nok ingen mediaspillere som klarer. Skal du kjøre hd filmer så må du bruke kablet nettverk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner... Vil den klare å kjøre DVD-kvalitet over nettverk, eller er dette også for mye å forlange?
    Øystein

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner... Vil den klare å kjøre DVD-kvalitet over nettverk, eller er dette også for mye å forlange?
    Jeg tror det skal kunne gå, uten at jeg egentlig har testet det. Men jeg vil som andre her er inne på anbefale at du tar et jafs av det sure eplet og strekker en kabel. Det vil du ikke angre på.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Jeg tror det skal kunne gå, uten at jeg egentlig har testet det. Men jeg vil som andre her er inne på anbefale at du tar et jafs av det sure eplet og strekker en kabel. Det vil du ikke angre på.
    Da tenker du på kabel fra PC/NAS til mediaspilleren? Overføring fra PC til mediaspillerens HD kan en både gjøre trådløst og kablet?

Har forrestn også sett litt på Dune HD Base. Ser interessant ut...
    Øystein

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tenker du på kabel fra PC/NAS til mediaspilleren? Overføring fra PC til mediaspillerens HD kan en både gjøre trådløst og kablet?

Har forrestn også sett litt på Dune HD Base. Ser interessant ut...
    Ja, det var det jeg mente.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg at det blir enten

Dune HD Base

eller

TViX HD M-6600N

Det eneste jeg lurer på er om det er mulig å sette en liten canal digital tuner oppå spilleren? Ser at dune anbefaler 10 cm fri luft rundt spilleren. Vil det bli for varmt å sette tuneren oppå spilleren?

Vil også at det skal være mulig å bruke min harmony one mot spilleren. Foreløbig ser det ikke ut til at Dune HD Base ligger i listen til logitech harmony one. Kan jeg lere opp kontrollen selv?
    Øystein

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser for meg at det blir enten

Dune HD Base

eller

TViX HD M-6600N

Det eneste jeg lurer på er om det er mulig å sette en liten canal digital tuner oppå spilleren? Ser at dune anbefaler 10 cm fri luft rundt spilleren. Vil det bli for varmt å sette tuneren oppå spilleren?

Vil også at det skal være mulig å bruke min harmony one mot spilleren. Foreløbig ser det ikke ut til at Dune HD Base ligger i listen til logitech harmony one. Kan jeg lere opp kontrollen selv?

bruker dune hd prime med harmony 1000, fungerer helt utmerket. ligger under dvdspillere, fant dune der.

get hdpvr boksen min står på dune forløpig, og ingen problemer med det, men igjen - jeg har jo prime, så ingen hardisc(mindre varme)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    bruker dune hd prime med harmony 1000, fungerer helt utmerket. ligger under dvdspillere, fant dune der.

get hdpvr boksen min står på dune forløbig, og ingen problemer med det, men igjen - jeg har jo prime, så ingen hardisc(mindre varme)
    Der fant jeg den under DVD ja Da kan jeg styre den med Harmony one. Flott!

Ja, det er nok hardisken som står for mesteparten av varmeproduksjonen. Spørsmålet jeg ikke klarer å finne noe svar på er om den blir for varm. Får vel bare teste det ut selv...
    Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Tvix 6600 kjører fint over trådløst nett så lenge jeg holder meg til 720p eller lavere. Med 1080p hakker det innimellom.

Jeg har ikke kablet nett så jeg pleier derfor alltid å kopiere over filmer til innebygd disk. Det funker like bra for meg. Spoling osv går også raskere da og jeg er sikker på å unngå hakking. Har en disk på 1TB så jeg kan legge opp masse nytt å se på på den måten.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet litt på popcorn C200 også, som kan være av interesse. Vil aller helst ha en spiller i dette formatet, da det passer best i tv-bordet. Noen som vet hvordan støyen i denne spilleren er?

Har lest litt på dune-tråden, og ser den har en del problemer med å spille av .mkv filer. Dette er jo ikke helt bra...
    Øystein

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ingen problemer med mkv på min, med kablet nett.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    jeg har ingen problemer med mkv på min, med kablet nett.
    Har du testet med isoer, både DVD og BR?

Står mellom Popcorn Hour C200 og Dune HD Base. Men klarer ikke bestemme meg for hvilken. Virker som problemene Lyngren snakket om i C200-tråden har blitt forbedret med ny FW.
    Øystein

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet litt på popcorn C200 også, som kan være av interesse. Vil aller helst ha en spiller i dette formatet, da det passer best i tv-bordet. Noen som vet hvordan støyen i denne spilleren er?

Har lest litt på dune-tråden, og ser den har en del problemer med å spille av .mkv filer. Dette er jo ikke helt bra...
    Jeg må bare beklage at jeg har klart å starte dette ryktet om problemer med .mkv filer mht Dune-spilleren. Jeg glemte å sette SMB fast disk access til On i menyen. Den spiller alt knirkefritt nå. Begge spillerne er lydløse og gode valg!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ingen støy fra C-200. Ingen vifter i den! Den eneste støyen det kan bli i den er hvis du setter i en harddisk eller et BD drev.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WD Green er en utrolig stillegående HDD. Min tvix med denne disken gir ikke mange db støy og man legger ikke merke til at den er på. Projektoren min med 19db støynivå høres ut som ett jetfly i forhold.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •