Tips til mediaspiller for film. Dune HD Base 3.0, Popcorn Hour C200? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg må bare beklage at jeg har klart å starte dette ryktet om problemer med .mkv filer mht Dune-spilleren. Jeg glemte å sette SMB fast disk access til On i menyen. Den spiller alt knirkefritt nå. Begge spillerne er lydløse og gode valg!
    Hehe, slikt kan skje Bra at det problemet løste seg. Hva med lyd/bilde sync? Var det ikke noe problem rundt dette også på .mkv filer? Dette er vel noe som forhåpentligvis vil bli utbedret med HWoppdateringer. Dune har vel ikke kommet med den første oppdatering enda?

Pga utseende ligger Dunespilleren et hestehode forran.
    Øystein

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    WD Green er en utrolig stillegående HDD. Min tvix med denne disken gir ikke mange db støy og man legger ikke merke til at den er på. Projektoren min med 19db støynivå høres ut som ett jetfly i forhold.
    Valg av HDD vil være viktig for min del. Den bør være mest mulig stillegående (spilleren skal ikke stå i et skap), samt produsere minst mulig varme (da jeg har tenkt å ha en liten tuner fra CD på toppen). Eller vil den bli for varm til å plassere tuneren på toppen?
    Øystein

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utgitt 2 betaversjoner av nyere FW enn den som leveres med spilleren. Jeg har oppgradert til siste og har ikke registrert noe negativt som ikke var på den orginale FW. Eneste bug jeg har funnet er når jeg slår den helt av, så må jeg stille inn bildeformat på nytt med hurtigtasten på fjernkontrollen for å få opp bildet. Kan være noe rart med mitt setup av komponenter. Uansett så velger jeg "software off" og slipper problemet. Den bruker da en del mer strøm i standby. Sikkert en hel drøss med andre bugs som det pleier å være på i starten på slike NMTs, men ingen som berører mitt enkle bruk.

Dune Firmware Zone / Dune HD Base 3.0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Valg av HDD vil være viktig for min del. Den bør være mest mulig stillegående (spilleren skal ikke stå i et skap), samt produsere minst mulig varme (da jeg har tenkt å ha en liten tuner fra CD på toppen). Eller vil den bli for varm til å plassere tuneren på toppen?
    Er den tuneren så liten? Hvorfor ikke ha mediaspilleren på toppen av tuneren? Tvixen har ivertfall knapper fremme på toppen av den så tuneren må ivertfall ikke komme borti dem. Eller så blir den ikke noe varm på toppen og kjølingen er på sidene.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Er den tuneren så liten? Hvorfor ikke ha mediaspilleren på toppen av tuneren? Tvixen har ivertfall knapper fremme på toppen av den så tuneren må ivertfall ikke komme borti dem. Eller så blir den ikke noe varm på toppen og kjølingen er på sidene.
    Det er en dekoder av denne typen:

Den er ikke like bred og dyp som en dvd-spiller (ca 2/3 av en dvdspiller), samt har avrundet topp. Dermed kan jeg ikke sette noe oppå denne, men må ha tuneren oppå spilleren.
    Øystein

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom tidligere med et innlegg om at Dune-spilleren var lydløs. Dette er ikke riktig. Den har en liten vifte på siden som jeg ikke har lagt merke til før nå. Lager litt lav sus som overdøves totalt av f.eks en projektor.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det er ingen støy fra C-200. Ingen vifter i den! Den eneste støyen det kan bli i den er hvis du setter i en harddisk eller et BD drev.
    Eventuelt om man setter i en vifte, som det kan bli behov for om man setter inn BD drev og en intern harddisk.

Det er altså plass til en liten vifte, men absolutt ikke behov for når man streamer film/musikk.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg kom tidligere med et innlegg om at Dune-spilleren var lydløs. Dette er ikke riktig. Den har en liten vifte på siden som jeg ikke har lagt merke til før nå. Lager litt lav sus som overdøves totalt av f.eks en projektor.
    Litt lyd må en nok regne med.. Har du den plassert bak glassdører eller lignende?

En anen ting jeg lurer på om disse spillerne, er om hardisken jobber mens den ikke er i bruk, som når spilleren er slått av eller spiller av en film over kablet nett?
    Øystein

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag en WD TV LIFE, men savner dette med og kunne flytte teksten på filmene. Hvilken av disse to som er omtalt her fungerer best på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Har i dag en WD TV LIFE, men savner dette med og kunne flytte teksten på filmene. Hvilken av disse to som er omtalt her fungerer best på dette?
    Kan ivertfall flytte teksten på Tvixen, skifte farge og størrelse også.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •