kan jeg bruke spotify og dac??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kan jeg bruke spotify og dac??

kan man kjøre spotify gjennom en dac. for eksempel dac magic og hegel dac. noen som har anb. og har erfaring??8)

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså.. du må fortsatt bruke pc.

kjører selv lyd via hdmi til tv, og derfra optisk til en dac. ikke noe problem å kjøre signalet via USB, eller digital med optisk/coax dersom pcen din har disse utgangene.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde engang en Abrahamsen v.6 som jeg kjørte Spotify inn via usb-inngangen. Jeg prøvde bare gratisversjonen, og den er helt uegnet til noe seriøs lytting. Til bakgrunnsstøy er den derimot super Men har du premium, så er det kanskje forsøket verdt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda... pc må man jo ha....ordla meg litt feil. takk for tipsene. spotify er helt klart for dårlig til skikkeli lytting. enig der!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spotify er lyd som all annen lyd, så ja......

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hadde engang en Abrahamsen v.6 som jeg kjørte Spotify inn via usb-inngangen. Jeg prøvde bare gratisversjonen, og den er helt uegnet til noe seriøs lytting. Til bakgrunnsstøy er den derimot super Men har du premium, så er det kanskje forsøket verdt
    Dette varierer veldig, finnes lyd som er veldig bra på spotify og ting som er av dårlig kvalitet.
    Har kjørt lyttetester mellom forskjellige sanger jeg har bit perfect versjon og på spotify, mye som svært vanskelig å skille mellom. Og selv om det er mulig å skille høres fortsatt en god innspilling god ut på spotify også
    Er liksom inn å si at spotify kunn egner seg til bakgrunnsstøy... Jeg nyter timesvis med musikk fra spotify jeg ikke eier selv her og oppdager masse ny musikk. Spotify er det beste som har skjedd musikkindustrien på lang tid.

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Spotify er lyd som all annen lyd, så ja......
    vell...strengt tatt er det vel bare digitale signaler til DACen omgjør det til anaolge signaler som igjen blir lyd?

Til trådstarter : Såklart

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dette varierer veldig, finnes lyd som er veldig bra på spotify og ting som er av dårlig kvalitet.
    Har kjørt lyttetester mellom forskjellige sanger jeg har bit perfect versjon og på spotify, mye som svært vanskelig å skille mellom. Og selv om det er mulig å skille høres fortsatt en god innspilling god ut på spotify også
    Er liksom inn å si at spotify kunn egner seg til bakgrunnsstøy... Jeg nyter timesvis med musikk fra spotify jeg ikke eier selv her og oppdager masse ny musikk. Spotify er det beste som har skjedd musikkindustrien på lang tid.
    Prøvde Spotify en stund via dac'en i kinoen min, og kvaliteten(gratisversjonen) sammenlignet mot flac var særdeles stor etter min mening! Men ikke missforstå meg, jeg bruker Spotify nesten daglig på kontoret, der Spotify absolutt innfrir mine krav! Så konseptet syns jeg er alldeles glimrende, uansett om det er inn å si enten det ene eller det andre Men det er nå bare min mening, så om andre synest kvaliteten er god nok, så er jo det bare supert!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveilea
    joda... pc må man jo ha....ordla meg litt feil. takk for tipsene. spotify er helt klart for dårlig til skikkeli lytting. enig der!
    Slutt å snylte og kjøp premiumversjonen. bra lyd.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spotify digital overføring til HiFi?

Heisann!

Jeg har benyttet Spotify Premium i nesten ett år. Har ikke kjøpt en cd siden, Spotify er jo helt genialt. Har funnet utrolig mye fantastisk musikk jeg aldri ellers ville funnet frem til.

Har hatt en MacBook Pro koblet til min eldre Rotel Surround receiver, via en Monster Cable mini jack til phono RCA. Lyd kvaliteten vil jeg påstå er 90% av cd kvalitet. Jeg er kresen på lyd!

Nå har min gamle gode Rotel receiver tatt kvelden. Det var vel på tide siden den er rundt 15 år gammel, og har gått ut på dato uansett..

Vurderer å kjøpe en ny Rotel RSP 1570, denne vil jo da ha en optical in. Jeg ser man kan koble Mac'en via en jack adaptor til toslink cable til receiveren's optical in. Da har man jo digitalt signal til receiver'n. Denne bør vel ha en langt bedre DAC enn Mac'en?

Lurer på om andre har prøvd dette? Vil receiver'n kunne dekode å spille digitale signaler fra Spotify?

Vennlig hilsen
    Mic

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av micmac
    Denne bør vel ha en langt bedre DAC enn Mac'en?

Lurer på om andre har prøvd dette? Vil receiver'n kunne dekode å spille digitale signaler fra Spotify?
    Er nok bedre dac ja, om du hører forskjell er en annen ting. Rotel 1570 vil nok fungere(høres) bedre med optisk inn enn rca.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Er nok bedre dac ja, om du hører forskjell er en annen ting. Rotel 1570 vil nok fungere(høres) bedre med optisk inn enn rca.
    Hei takk for svar, blir interessant å sammenlikne. Leter etter beste tilbud på 1570 rundt omkring nå..

Betyr det at digitalt signal fra en computer alltid vil vœre et LCM signal? Uansett om filen du spiller av er Ogg Vorbis(Spotify), MP3, AAC, AIFF, WAW etc?

Lurer litt på teknologien her..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av micmac
    Heisann!

Jeg har benyttet Spotify Premium i nesten ett år. Har ikke kjøpt en cd siden, Spotify er jo helt genialt. Har funnet utrolig mye fantastisk musikk jeg aldri ellers ville funnet frem til.

Har hatt en MacBook Pro koblet til min eldre Rotel Surround receiver, via en Monster Cable mini jack til phono RCA. Lyd kvaliteten vil jeg påstå er 90% av cd kvalitet. Jeg er kresen på lyd!

Nå har min gamle gode Rotel receiver tatt kvelden. Det var vel på tide siden den er rundt 15 år gammel, og har gått ut på dato uansett..

Vurderer å kjøpe en ny Rotel RSP 1570, denne vil jo da ha en optical in. Jeg ser man kan koble Mac'en via en jack adaptor til toslink cable til receiveren's optical in. Da har man jo digitalt signal til receiver'n. Denne bør vel ha en langt bedre DAC enn Mac'en?

Vennlig hilsen
    Mic
    Ja, selvfølgelig kan den dekode signaler fra Spotify. Jeg er ikke helt med på hva noen mener, digital lyd er bare bits, pcm lyd fra en pc er bare bits, om du spiller en lydfil av din kats lek med en mus, en sang fra iTunes i wav eller AppleLossless eller Spotify er det uansett bare digitale bits, og en dac konverterer dette til analog lyd ja.

Jeg bruker selv en MacBookPro med en minijack-toslink kabel fra Clas Ohlsson til min Bryston.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, selvfølgelig kan den dekode signaler fra Spotify. Jeg er ikke helt med på hva noen mener, digital lyd er bare bits, pcm lyd fra en pc er bare bits, om du spiller en lydfil av din kats lek med en mus, en sang fra iTunes i wav eller AppleLossless eller Spotify er det uansett bare digitale bits, og en dac konverterer dette til analog lyd ja.

Jeg bruker selv en MacBookPro med en minijack-toslink kabel fra Clas Ohlsson til min Bryston.
    Takk for info. Du har jo selvfølgelig helt rett, bits er bits. Var i øyeblikket usikker på om forskjellige digitale lydformater måtte ha støtte for dekoding i receiver'n. Alle disse blir jo sendt ut som pcm uansett fra mac'en.

Det ble forresten en Rotel RSX-1057 nå med toslink til mac'en. Helt suverent! Digital kabel er en stor lyd forbedring.

Har du sammenliknet med cd kvalitet på anlegget ditt? CD spiller'n min tok kvelden for en stund siden. Vet ikke om jeg gidder ha cd spiller lenger nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bitstreame spotify til popcorn hour

hei, og beklager vist jeg er litt off topic!

har eit ønske om å kunne styre spotify trådløst mot/til anlegget.

anlegget består av:

Monitor Audio RX-6
    Yamaha rx-v765
    Popcorn Hour A-110 (jade, veit eg må få meg ei skikkelig lydkilde)

fant denne guiden på nett Spotify i stua

alt ser ut til å gå greit, det nevnte lyset som skal bli grønt blir faktisk grønt, men, ingen lyd kjem til anlegget. PCH står bare og bufrar, og låse seg til slutt....

nokken tankar?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •