Hvilken mediaspiller fyller følgende krav?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken mediaspiller fyller følgende krav?

Heisann, er nå litt lei av å vedlikeholder AVCHD-samling på ekstern USB disk for å bruke med PS3.

Har ikke holdt meg oppdatert på mediaspillere, er det i dag noen som oppfyller følgende krav?

- HDMI
    - Leser Blu-Ray BDMV
    - Leser MKV
    - Automatisk 1080p/24p output (også med MKV)
    - Støtter TrueHD/DTS-HD
    - Responsivt og funksjonelt GUI
    - Mulighet for intern harddisk (ikke nødvendig)

Hvis den ser pen ut og ikke bråker er det fint også.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Popcorn hour c-200 gjør vel alt du spør om.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest at mange er misfornøyde med firmware på popcorn hour, stemmer dette? Eller er den kanskje blitt bedre? Hvis du har en selv og kan fortelle litt om hvordan den fungerer for deg hadde det vært topp.

Er også interessert i å høre om alternativer så kan jeg sammenligne og gjøre research på de selv.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Mener å ha lest at mange er misfornøyde med firmware på popcorn hour, stemmer dette? Eller er den kanskje blitt bedre? Hvis du har en selv og kan fortelle litt om hvordan den fungerer for deg hadde det vært topp.

Er også interessert i å høre om alternativer så kan jeg sammenligne og gjøre research på de selv.
    Har A-110 selv, denne fungerer uten problemer, ser mest x264/mkv HD og dvd iso. Ikke spesielt spennende menysystem, men det fungerer greit. Super bildelkvalitet (avhenger av så klart av type media fil).

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv TviX HD 6500, og er fornøyd med denne. Den oppfyller vel det du ber om også. Mulig jeg nå tråkker i salaten, men hva er BDMV?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var bare rett etter at C-200 ble sluppet på markedet at en del ting ikke fungerte helt. Etter den siste firmwaren som ble sluppet denne måneden fungerer alt helt topp.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Har selv TviX HD 6500, og er fornøyd med denne. Den oppfyller vel det du ber om også. Mulig jeg nå tråkker i salaten, men hva er BDMV?
    BD-ISO (Blu Ray)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke holdt meg oppdatert på mediaspillere, er det i dag noen som oppfyller følgende krav?
    Jeg har et par kommentarer til kravene dine...

- HDMI
    Alle.

- Leser Blu-Ray BDMV
    iso, folder eller begge? Med eller uten menyer?

Mange spillere spiller den lengste tittelen i en BD-iso, men det er (så vidt jeg vet) kun Popcorn Hour C200, Dune HD Base 3.0 og Dune BD Prime 3.0 som kan spille de av med full meny.

- Leser MKV
    Det gjør nok også alle, men støtten til de avanserte featurene er ganske mangelfull i en del spillere.

Takler de f.eks. MKV med TrueHD, DTS-HD MA, multikanal (>=3) LPCM eller flac? Kan de vise navn på kapitler og lyd- og tekstspor? Støtter de seamless branching? Hva med branching fra eksterne filer?

- Støtter TrueHD/DTS-HD
    tenker du på å sende signalet direkte over HDMI, eller vil du ha en spiller som dekoder det og sender LPCM over HDMI?

Alt i alt, er det nok PCH C-200 eller Dune-spillerene som kommer nærmest det du vil ha. De koster omtrent det samme, og de har så og si de samme spesifikasjonene. Den eneste forskjellen på de er at Dune-spillerne faktisk virker, og at PCH faktisk eksisterer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et alternativ som er på vei er PCH A-200 som også spiller av alt. Den har ikke mulighet for blu ray drev og 3,5" sata disk inne i boksen, kun sata 2,5". Men skal du kun streame så er den et godt alternativ og en god del billigere enn C-200

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Et alternativ som er på vei er PCH A-200 som også spiller av alt. Den har ikke mulighet for blu ray drev og 3,5" sata disk inne i boksen, kun sata 2,5". Men skal du kun streame så er den et godt alternativ og en god del billigere enn C-200
    Men A200 har vel ikke BD-menystøtte, har den det da?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Må sjekke litt..8)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Welcome To Popcorn Hour

Hva som forskjellen på simple og full bd navigation er ikke jeg helt sikker på hva er..

Edit: Simple navigation betyr at du kun vil få opp et "default skjermbilde" hvor du kan velge teksting, audio valg etc på blu rayen du ønsker å spille av.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @trondmm

Takk for kommentar, burde vært mer spesifikk i kravene.

- Blu-Ray / BDMV støtte (ISO + folder)
    - BD menyer synes jeg er hyggelig siden jeg vet det fins spillere som støtter det
    - TrueHD/DTS-HD om det bitstreames eller sendes som PCM er hipp som happ, moderne receivere tar begge. Hovedpoenget er at det ikke mikses om til noe annet.
    - Jeg vil ha 100% kvalitet på lyd og bilde over HDMI, 24p auto switching er også et must.

Dune-HD ser veldig interessant ut, lekker var den også. Kan den interne disken deles via SMB/FTP?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Welcome To Popcorn Hour

Hva som forskjellen på simple og full bd navigation er ikke jeg helt sikker på hva er..
    Jeg har forstått det sånn at "simple" er uten menystøtte. Men, om det betyr at de kun spiller av den lengste tittelen, eller om de finner alle tilgjengelige titler, og lager sin egen meny der man kan velge hva som skal spilles av, det aner jeg ikke.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Alt i alt, er det nok PCH C-200 eller Dune-spillerene som kommer nærmest det du vil ha. De koster omtrent det samme, og de har så og si de samme spesifikasjonene. Den eneste forskjellen på de er at Dune-spillerne faktisk virker, og at PCH faktisk eksisterer.

hehehe, samme som jeg har funnet ut selv også, men jeg venter spent på Dune boksen, selv om jeg mistenker at de egentlig er ganske like bortsett fra at jeg personlig syns Dune boksen ser bedre ut rent estetisk.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg har forstått det sånn at "simple" er uten menystøtte. Men, om det betyr at de kun spiller av den lengste tittelen, eller om de finner alle tilgjengelige titler, og lager sin egen meny der man kan velge hva som skal spilles av, det aner jeg ikke.
    Jeg er i hvertfall meget happy med min c-200. Skulle egentlig handle dune boksen jeg også men når leverings tiden ble så lang så ble det PCH igjen.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har Ion basert pc med xbmc blitt vurdert? Der har du større frihet mtp tilpassing osv til ditt system og dine krav. Tar omtrent samme plass som popcorn hour.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke testet PCH C-200 etter siste oppdatering, men støtter den nå altså avspilling av BD-ISOer som Transformers og Indiana Jones antiloop?

Hvordan er det med tekstflytting i C-200en? HD Base og BD Prime har jo muligheten for både endring av font og flytting av tekst, som jo er viktig for mange 2.35:1-brukere.

Denne testen tar for øvrig for seg C-200 og BD Prime 3.0 i detalj, nyttig lesning der BD Prime for øvrig får "Editors Choice": http://www.google.no/url?sa=t&source...pe8WUYcZTu5uYA.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har ikke testet PCH C-200 etter siste oppdatering, men støtter den nå altså avspilling av BD-ISOer som Transformers og Indiana Jones antiloop?

Hvordan er det med tekstflytting i C-200en? HD Base og BD Prime har jo muligheten for både endring av font og flytting av tekst, som jo er viktig for mange 2.35:1-brukere.

Denne testen tar for øvrig for seg C-200 og BD Prime 3.0 i detalj, nyttig lesning der BD Prime for øvrig får "Editors Choice": http://www.google.no/url?sa=t&source...pe8WUYcZTu5uYA.
    Ja jeg har begge filmene på den interne disken i C-200, begge fungerer ypperlig + extra materiale.

Tekst kan flyttes og du kan endre font på c-200.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til nå prøvd med ca. 30 BD-iso`er og alle har fungert bortsett fra GI Joe men det er mulig at jeg har rotet litt når jeg rippet denne.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •