Sonos måten å gjøre det på ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Har funnet denne alternative løsningen som ser ganske tøff ut og koster under 20000 som er mitt maks beløp. Den har hardisken og alt innebygget i samme enhet så man kan glemme flere bokser og problemer med ripping osv. Opp til 2TB innebygget harddisk

OLIVE | SAVE THE SOUND.

Mono fører denne

Et annet spørsmål. Sonos setter vel opp sitt eget trådløse nettverk slik at man ikke trenger et trådløs nettverk selv fra før om man ikke vil ha med radiostasjonene osv via internet ? eller er jeg på viddene her ???

Jeg skal sjekke opp Olive imorgen
    Så lenge én av sonosboksene er kablet til nettverket ditt, distribuerer den internettradio videre til de andre boksene, ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det jeg spør om igrunn. Jeg lurte på om den satt opp sin egen trådløse Wi-fi sone slik at den kan kommunisere med andre Sonos apparater uten at hoved enheten er på nett. Radiostasjonene skjønner jeg da ikke kommer med siden den ikke er på internett

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det jeg spør om igrunn. Jeg lurte på om den satt opp sin egen trådløse Wi-fi sone slik at den kan kommunisere med andre Sonos apparater uten at hoved enheten er på nett. Radiostasjonene skjønner jeg da ikke kommer med siden den ikke er på internett
    Sonos setter opp sin egen proprietære wifi-sone for å kommunisere mellom Sonos-enheter og for fjernkontrollene (dog ikke iPod/iPhone). Men du må ha minst en av disse koblet til ditt nettverk for å kunne lese filene fra PC / NAS.

Edit: Ellers kan du jo ta en titt på manualene til Sonos her: Sonos - My Documents

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Olive-boksen så jo skikkelig simpel ut. Den har ikke en gang XLR-ut, noe som jeg anser for svært sløvt i den prisklassen. En stor ulempe med harddisk i samme boksen. Blir lite fleksibelt og en langt dårligere løsning enn en NAS/Serverbasert løsning, f.eks om du ønsker å dele det samme musikkbiblioteket mellom PC og avspillerenheter. Taggingen og organiseringen blir helt sikkert også unøyaktig og dårlig når det skjer automatisk.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sorzy
    Sonos setter opp sin egen proprietære wifi-sone for å kommunisere mellom Sonos-enheter og for fjernkontrollene (dog ikke iPod/iPhone). Men du må ha minst en av disse koblet til ditt nettverk for å kunne lese filene fra PC / NAS.

Edit: Ellers kan du jo ta en titt på manualene til Sonos her: Sonos - My Documents
    Nei. Du kan koble en NAS (nettverksharddisk) direkte til en Sonos-boks uten tilgang til nettet i det hele tatt. Men da må du fysisk koble NAS-en til PC-en din når du skal administrere filer.

Du trenger ikke ha tilkobling til nettet for at Sonos kan streame musikk fra en harddisk. Men jeg vil råde deg å koble en av boksene til nettet for oppdateringer og funksjonalitet. Er det et vanskelig opplegg i hjemmet ditt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Nei. Du kan koble en NAS (nettverksharddisk) direkte til en Sonos-boks uten tilgang til nettet i det hele tatt. Men da må du fysisk koble NAS-en til PC-en din når du skal administrere filer.
    Ikke for å kverulere, men jeg skrev ikke "nettet", men derimot nettverk. NAS koblet direkte til Sonos er et nettverk. Uansett tror jeg Sound_sound fikk svar på spørsmålet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde jeg. Takk for svar folkens. Det ble en Olive Opus HD versjon på meg idag i 2 TB versjon. Litt bedre kvalitet på innmaten enn standard versjonen + kommer med noen HD 24 Bit plater ferdig innstallert uten at det var avgjørende. Disken er på 2 TB og er innebygget, men akkurat som på Sonos kan man sette opp flere soner senere dersom man ønsker det. Olive har støtte for Ipod Touch så regner med at jeg investerer i en slik som fjerkontroll etter hvert. Ellers skal den komme med en rimelig enkel fjernkontroll fra starten av, men et veldig bra touch screen display på selve enheten. Liten og nett er den også og ripper direkte til hardisken i selvvalgt format når man stapper inn disken. Den har div utganger som USB og Coax og jeg regner med en oppgradering på det etter hvert med Hegel sin nye DAC som har XLR ut.

Kommer til å bli storartet og vil passe meg bra. Prisen var en lapp eller 2 under 20000 for hele greia.

Skulle fått med meg den idag, men problemer med kortautomaten gjør at den skal dukke opp her med budbil imorgen. Blir artig

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du spilt av musikkbiblioteket på Olive'n om du sitter ved PCen og ønsker å høre på musikken på PCen med hodetelefoner f.eks?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke mottatt spilleren enda, men vil tro du kan sette deg hvor som helst når du lytter til musikk

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke mottatt spilleren enda, men vil tro du kan sette deg hvor som helst når du lytter til musikk
    Jeg går ut fra at dette var en spøk og at du forsto spørsmålet mitt?

Eller for å si det på en annen måte:
    Kan du kun få tilgang på musikken på Olive fra Olive-boksen selv, eller kan den fungere som en musikkserver for nettverket slik at andre enheter også får glede av musikkbiblioteket?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en musikk server med nett tilgang så den kan kobles opp mot nettverk