Hovedsakelig mkv dts, popcorn vs wd hd live?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hovedsakelig mkv dts, popcorn vs wd hd live?

Jeg er på jakt etter en mediaspiller(kun film) til mitt hjemmekino rom. Den skal hovedsakelig gå til å spille av 1080p mkv med dts lyd. MEn skal også ha mulighet til å spille av dvd iso og divx.

Hva er det som er best å kjøpe av dem da, eller er det hipp-som-happ?

Den skal tilkoblet en Onkyo 807 receiver. Og all data er lagret på en filserver.

Skal ikke være noe HTPC eller lignende, da jeg rett og slett ikke har bruk for det. Skal ha det stuen hvor en ASrock maskin skal stå.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en a110 popcorn houre, har den tilkoble mitt anlegg samt tv, denne egener seg best til film, ikke noe spes mer. jeg har desverre ikke testet noen andre. Men den tar alt av formater. jeg spiller av 1080p filmer uten problemer samt dts, hd lyd støttes ikke for intern dekoding.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om jeg har en surround receiver som står for dekodingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Sitter med samme problemstilligen og lurte på hva du kom frem til?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kommet frem til noe jeg

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

både film og musikk

Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Ikke kommet frem til noe jeg
    Jeg er også i et dilemma. Har lånt en PCH-100 av en kompis og var ikke helt fornøyd med GUI på denne. Det var også dårlig brukervennlighet på musikkavspilling og jeg hadde små problermer med tilkobling via nettverk og vista. Noe her som vet om PCH har mulghet for oppgradering ihht musikkavspilling og evnt en bedre brukervennlig løsning på brukergrensesnintt for spillerne.(firmware opg.?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acid
    Jeg er også i et dilemma. Har lånt en PCH-100 av en kompis og var ikke helt fornøyd med GUI på denne. Det var også dårlig brukervennlighet på musikkavspilling og jeg hadde små problermer med tilkobling via nettverk og vista. Noe her som vet om PCH har mulghet for oppgradering ihht musikkavspilling og evnt en bedre brukervennlig løsning på brukergrensesnintt for spillerne.(firmware opg.?)

Sjekk ut disse trådene

Lauouten blir etter min mening totalt magisk!

Yet Another MovieJukebox (YAMJ) 1.8 released
    [YAMJ] ÆON Movie Wall YAMJ *MINI-UPDATE* February 13, 2010 - Beta Closed. See [YAMJ] Alaska thread.

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rette sizen

Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    ser jo helt rått ut med den layouten. men passer dette til a'/c200 serien også?

kan jo være jeg får en av dem andre i hus når alt har komt til en ende. men ser jo tegningen , klarer pch 100 så går vel resten også..

takk for hjelpa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolker jeg det rett om jeg forstår det slik at man kan modde PCH'en til hente coverart/mediainfo etc fra nettet etc?

Pr nå bruker jeg en HTPC med MediaPortal og er blitt helt hekta på hvor sexy layouten kan være og hvor mye som kan hentes automatisk av informasjon om filmer og TV serier. Dersom man kan modde boksen sin til å gjøre mye av det samme er det vekk med jetflyet av en PC jeg har stående!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har wd tv live og er veldig fornøyd. Den tar liten plass, ser bra ut og spiller alt av formater. Det ser også ut til at den spiller av Bluray-iso, men jeg har ikke testet den nok på det punktet til å si noe helt sikkert.

Oppsettet mitt består av WD TV live koblet til filserver med kablet nett og til onkyo 807 med hdmi. Det fungerer som bare det og jeg styrer wd tv live med fjernkontrollen til onkyoen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marker
    Tolker jeg det rett om jeg forstår det slik at man kan modde PCH'en til hente coverart/mediainfo etc fra nettet etc?

Pr nå bruker jeg en HTPC med MediaPortal og er blitt helt hekta på hvor sexy layouten kan være og hvor mye som kan hentes automatisk av informasjon om filmer og TV serier. Dersom man kan modde boksen sin til å gjøre mye av det samme er det vekk med jetflyet av en PC jeg har stående!
    Yes. Er litt knotete å sette opp systemet, men når det først funker går alt automatisk. Utrolig fett egentlig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •